Gå til innhold

MÅ man alltid bli deprimert etter hypomani?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Glitter skrev (Akkurat nå):

Har ikke prøvd Strattera, det har aldri vært oppe til diskusjon, men hvis det er ADHD-medisin så er det utelukket da jeg ikke har ADHD og dessuten blir jeg jo hypoman selv av Brintellix og Ednorax så tviler egentlig på at jeg tåler en slik medisin. Den er vel sentralstimulerende. 

Nei, den er ikke det, nettopp derfor brukes den til ADHD-pasienter med rushistorikk.

Fortsetter under...

Har hat hatt hypomanier etterfulgt av depresjon, en glidende overgang noen ganger. Har også hatt hypomani uten å bli deprimert etterpå. 

Er oppturene dine definert som hypomani, Glitter? For da har jo du i så tilfelle en Bp2-lidelse om du i tillegg, som du skriver, har vært belastet med depresjoner. Forstår på tidligere innlegg at du har en eupf-diagnose i dag.

Anonymkode: d27a8...dfa

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har hat hatt hypomanier etterfulgt av depresjon, en glidende overgang noen ganger. Har også hatt hypomani uten å bli deprimert etterpå. 

Er oppturene dine definert som hypomani, Glitter? For da har jo du i så tilfelle en Bp2-lidelse om du i tillegg, som du skriver, har vært belastet med depresjoner. Forstår på tidligere innlegg at du har en eupf-diagnose i dag.

Anonymkode: d27a8...dfa

Ja de har blitt definert som hypomani. Dvs nå blir de det. De ble ikke det før. Selv om jeg oppfyller kriteriene for bipolar type to så ble bare alt satt i EUPF-boksen, men det blir ikke tolket slik lenger. 

Glitter skrev (1 time siden):

Det er jo bra da. Synes den virker skummel da. Går ikke de fleste opp i vekt av den? Uansett har behandler sagt at det ikke er noen hensikt i å teste ut mer. Dessuten vil BET-seksjonen at jeg skal slutte på Lamictal for å være minst mulig regulert av medisiner når jeg skal tilbake til behandling i slutten av april. 

Bare sett slanke folk på litium under innleggelser 

dessuten burde et par kg fra eller til ikke gjøre noe når du har så høyt lidelsestrykk

Hvis lamictal ikke hjelper er jo litium neste skritt og diverse antipsykotisk , ikke anti dep som gjør aldr verre

UtakknemligDiva
Marye skrev (3 minutter siden):

dessuten burde et par kg fra eller til ikke gjøre noe når du har så høyt lidelsestrykk

Hvis lamictal ikke hjelper er jo litium neste skritt og diverse antipsykotisk , ikke anti dep som gjør aldr verre

Gjør antidep alt verre? Hvorfor gis det til folk da?

Annonse

Marye skrev (1 minutt siden):

Jeg går på antipsykotisk. Siden jeg reagerer sånn på antidepressiva og også har reagert på Orfiril så har de bare funnet ut at nå er det nok utprøving.. 

Nei et par kg fra eller til burde ikke gjøre noe. Er bare litt vanskelig mtp spiseforstyrrelse. Men hadde sikkert villet prøvd hvis jeg hadde fått tilbudet. 

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Gjør antidep alt verre? Hvorfor gis det til folk da?

Gjør ikke alt verre for alle. For min del har jeg blitt både hypoman og fryktelig sint og aggressiv på diverse antidepressiva. Så jeg får ikke teste mer av det. Siste forsøk var i sommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...