Gå til innhold

Ble sjokkert nå altså 😰 Brudd på taushetsplikten og personvernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå viser det seg altså at man kan gå inn og se hvilke medlemmer som er pålogget når og hvilke emner medlemmene leser. Så mye for anonymiteten her på Dol..... Man kan til og med bla seg bakover i tid og finne ut hvilken fast bruker som skrev et anonymt innlegg datoen xx klokken yy. Dette har ikke jeg vært klar over, og jeg har ikke fått med meg dette da jeg opprettet bruker her inne da det ikke står nevnt i retningslinjene. 

Er det så stygt at det rett og slett er brudd på personopplysningsloven?

Anonymkode: fde27...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nå viser det seg altså at man kan gå inn og se hvilke medlemmer som er pålogget når og hvilke emner medlemmene leser. Så mye for anonymiteten her på Dol..... Man kan til og med bla seg bakover i tid og finne ut hvilken fast bruker som skrev et anonymt innlegg datoen xx klokken yy. Dette har ikke jeg vært klar over, og jeg har ikke fått med meg dette da jeg opprettet bruker her inne da det ikke står nevnt i retningslinjene. 

Er det så stygt at det rett og slett er brudd på personopplysningsloven?

Anonymkode: fde27...76c

Hvem har interessen av å sitte og finne ut sånne ting?

Anonymkode: a5c4e...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nå viser det seg altså at man kan gå inn og se hvilke medlemmer som er pålogget når og hvilke emner medlemmene leser. Så mye for anonymiteten her på Dol..... Man kan til og med bla seg bakover i tid og finne ut hvilken fast bruker som skrev et anonymt innlegg datoen xx klokken yy. Dette har ikke jeg vært klar over, og jeg har ikke fått med meg dette da jeg opprettet bruker her inne da det ikke står nevnt i retningslinjene. 

Er det så stygt at det rett og slett er brudd på personopplysningsloven?

Anonymkode: fde27...76c

Hvordan kan man finne ut når en bruker skrev et anonymt innlegg? Aldri hørt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan man finne ut når en bruker skrev et anonymt innlegg? Aldri hørt om. 

Hvis du oppdaterer denne siden hele dagen lang, https://forum.doktoronline.no/online , og personen som starter tråden som anonym bruker har Påloggingsstatus som synlig i brukerinnstillingene, vil du vel kunne se at den personen var innom tråden akuratt når den startet og da trolig er brukeren som startet tråden.

De kan jo sette pålogginsstatus som skjult som standard så en unngår slikt selv om det vel er meget usannsynlig at det er noe problem 😛 

Anonymkode: 21fa7...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du oppdaterer denne siden hele dagen lang, https://forum.doktoronline.no/online , og personen som starter tråden som anonym bruker har Påloggingsstatus som synlig i brukerinnstillingene, vil du vel kunne se at den personen var innom tråden akuratt når den startet og da trolig er brukeren som startet tråden.

De kan jo sette pålogginsstatus som skjult som standard så en unngår slikt selv om det vel er meget usannsynlig at det er noe problem 😛 

Anonymkode: 21fa7...0fd

Åja. 

Nei, det er vel neppe noen som gidder å gjøre slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå viser det seg altså at man kan gå inn og se hvilke medlemmer som er pålogget når og hvilke emner medlemmene leser. Så mye for anonymiteten her på Dol..... Man kan til og med bla seg bakover i tid og finne ut hvilken fast bruker som skrev et anonymt innlegg datoen xx klokken yy. Dette har ikke jeg vært klar over, og jeg har ikke fått med meg dette da jeg opprettet bruker her inne da det ikke står nevnt i retningslinjene. 

Er det så stygt at det rett og slett er brudd på personopplysningsloven?

Anonymkode: fde27...76c

Jeses, snakk om å være paranoid. 😂

Anonymkode: 82642...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Kanskje dette betyr at de som skriver dritt under anonymbruker tenker seg om to ganger når de vet det er sjans å finne ut hvem de er.

Anonymkode: cd689...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Åja. 

Nei, det er vel neppe noen som gidder å gjøre slik. 

Ja, det er nok for spesielt interesserte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeses, snakk om å være paranoid. 😂

Anonymkode: 82642...e67

Jeg har paranoid schizofreni som diagnose. Var det noe mer du lurte på?

Anonymkode: fde27...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har paranoid schizofreni som diagnose. Var det noe mer du lurte på?

Anonymkode: fde27...76c

Det er kanskje ikke så lurt å være her da, hvis du føler deg overvåket?

Anonymkode: a5c4e...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne funksjonen har vi hatt i mange, mange år. På Kvinneguiden ligger f.eks listen med påloggede nederst på siden. Usikker på om det har noe ala det i linken over, men ærlig talt visste jeg ikke at den var her enda ettersom den er borte fra menyen.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg fant ut på denne måten hvem som hadde postet stygge ting under anonymbruker mot meg. Litt trist da jeg fant ut at dette mennesket hadde oppført seg pent mot meg under nick, men motsatt så fort de huket av på anonymfunksjonen..

Anonymkode: cd689...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sjekket jeg nettopp for å se og den funksjonen er ikke helt nøyaktig. På meg sto det at jeg var inne på en tråd det faktisk var over 10 minutter siden jeg var inne på.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 13.02):

Jeg fant ut på denne måten hvem som hadde postet stygge ting under anonymbruker mot meg. Litt trist da jeg fant ut at dette mennesket hadde oppført seg pent mot meg under nick, men motsatt så fort de huket av på anonymfunksjonen..

Anonymkode: cd689...24e

Tror ikke jeg ville stolt helt på det der. 

Uansett er det jo dessverre en risiko med å være på forumet. Er ganske sikker på at jeg også har blitt behandlet pent av noen når de bruker brukernavn og ikke pent når de huker av på AnonymBruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (56 minutter siden):

Tror ikke jeg ville stolt helt på det der. 

Uansett er det jo dessverre en risiko med å være på forumet. Er ganske sikker på at jeg også har blitt behandlet pent av noen når de bruker brukernavn og ikke pent når de huker av på AnonymBruker. 

Jeg fikk sånn ca estimat, for jeg fulgte med  over lengre tid og som regel var det samme navnet hver eneste gang. Det blir litt for konstant til å være tilfeldig.

Egentlig burde det vært et slags system for bruk av anonymbruker. Etter noen få ganger med personangrep og dårlig oppførsel burde man bannes fra å få huke av som anonym for en periode, typ en ukes tid.

Anonymkode: cd689...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk sånn ca estimat, for jeg fulgte med  over lengre tid og som regel var det samme navnet hver eneste gang. Det blir litt for konstant til å være tilfeldig.

Egentlig burde det vært et slags system for bruk av anonymbruker. Etter noen få ganger med personangrep og dårlig oppførsel burde man bannes fra å få huke av som anonym for en periode, typ en ukes tid.

Anonymkode: cd689...24e

Ja, skulle vært noe slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 12/3/2021 den 19.18):

Nå viser det seg altså at man kan gå inn og se hvilke medlemmer som er pålogget når og hvilke emner medlemmene leser. Så mye for anonymiteten her på Dol..... Man kan til og med bla seg bakover i tid og finne ut hvilken fast bruker som skrev et anonymt innlegg datoen xx klokken yy. Dette har ikke jeg vært klar over, og jeg har ikke fått med meg dette da jeg opprettet bruker her inne da det ikke står nevnt i retningslinjene. 

Er det så stygt at det rett og slett er brudd på personopplysningsloven?

Anonymkode: fde27...76c

Vet, det samme gjør faktisk KG  for og kaste ut folk som sier ting de ikke liker o.l.  og for lettere avsløre falske profiler osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...