AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg er oppvokst litt med at man tåler å gå på trening og skole/jobb selv om man har litt feber. Nå får du jo knapt lov om du snufser. Men før Corona så kunne jeg møte på jobb med feber, og jeg har vært den typen som har jobbet til det smeller. Jeg finner ikke så lett balansen. Men nå som jeg mistet jobb pga Covid, har jeg merket at arbeidsmoralen kanskje synker litt. Har fått jobber etter den jeg mistet, men så mistet jeg den også av samme grunn. Alle steder blir liksom nedbemannet. Så jeg var kjempe deprimert og urolig og sint i lang tid, men nå koser jeg meg nesten i eget selskap. Tenker at det er ikke min feil og sånt. Jeg hjelper de som ikke har penger til jul og bidrar med det jeg føler jeg kan. Men jeg kjenner jeg skammer meg litt over å føle meg bra selv om jeg ikke går på jobb hver dag (har en tilkallingsjobb hvor jeg fikk beskjed i dag at det ikke blir så mye fremover pga Covid). Er det feil? Jeg tenker over den normen jeg vokste opp med, at det er liksom fy skam å sitte innendørs, gå en hel dag uten å gjøre noe spesielt. Det siste du skal gjøre er selvfølgelig å sette deg foran pc, mobilen eller tv'n. Men hvorfor er alt annet bedre? Bare gammeldags tull? Anonymkode: 0c588...5aa 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464090-hvor-b%C3%B8r-egentlig-terskelen-for-%C3%A5-v%C3%A6re-for-syk-for-jobb-g%C3%A5-og-hvor-mye-er-det-meningen-at-man-skal-gj%C3%B8re-p%C3%A5-en-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er oppvokst litt med at man tåler å gå på trening og skole/jobb selv om man har litt feber. Nå får du jo knapt lov om du snufser. Men før Corona så kunne jeg møte på jobb med feber, og jeg har vært den typen som har jobbet til det smeller. Jeg finner ikke så lett balansen. Men nå som jeg mistet jobb pga Covid, har jeg merket at arbeidsmoralen kanskje synker litt. Har fått jobber etter den jeg mistet, men så mistet jeg den også av samme grunn. Alle steder blir liksom nedbemannet. Så jeg var kjempe deprimert og urolig og sint i lang tid, men nå koser jeg meg nesten i eget selskap. Tenker at det er ikke min feil og sånt. Jeg hjelper de som ikke har penger til jul og bidrar med det jeg føler jeg kan. Men jeg kjenner jeg skammer meg litt over å føle meg bra selv om jeg ikke går på jobb hver dag (har en tilkallingsjobb hvor jeg fikk beskjed i dag at det ikke blir så mye fremover pga Covid). Er det feil? Jeg tenker over den normen jeg vokste opp med, at det er liksom fy skam å sitte innendørs, gå en hel dag uten å gjøre noe spesielt. Det siste du skal gjøre er selvfølgelig å sette deg foran pc, mobilen eller tv'n. Men hvorfor er alt annet bedre? Bare gammeldags tull? Anonymkode: 0c588...5aa Jeg går ikke på jobb når jeg har feber, da trenger kroppen ro og hvile for å bekjempe det som har gjort meg syk. Enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464090-hvor-b%C3%B8r-egentlig-terskelen-for-%C3%A5-v%C3%A6re-for-syk-for-jobb-g%C3%A5-og-hvor-mye-er-det-meningen-at-man-skal-gj%C3%B8re-p%C3%A5-en-dag/#findComment-4068876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg går aldri på jobb med feber, selv ikke litt. Veldig sjelden jeg har feber, så når jeg først har det, blir jeg hjemme med god samvittighet. Når det gjelder forkjølelse, så har jeg nok tidligere gått på jobb med litt forkjølelse, men nå er det vel ingen her som gjør det. Vi har mulighet til å ha hjemmekontor, så dersom en bare er litt snørrete, jobber vi hjemmefra. Dersom en er syk og slapp, er en hjemme og slapper av og blir frisk. Selv har jeg verken vært forkjølet eller syk på to år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464090-hvor-b%C3%B8r-egentlig-terskelen-for-%C3%A5-v%C3%A6re-for-syk-for-jobb-g%C3%A5-og-hvor-mye-er-det-meningen-at-man-skal-gj%C3%B8re-p%C3%A5-en-dag/#findComment-4068877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 7. desember 2021 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er oppvokst litt med at man tåler å gå på trening og skole/jobb selv om man har litt feber. Nå får du jo knapt lov om du snufser. Men før Corona så kunne jeg møte på jobb med feber, og jeg har vært den typen som har jobbet til det smeller. Jeg finner ikke så lett balansen. Men nå som jeg mistet jobb pga Covid, har jeg merket at arbeidsmoralen kanskje synker litt. Har fått jobber etter den jeg mistet, men så mistet jeg den også av samme grunn. Alle steder blir liksom nedbemannet. Så jeg var kjempe deprimert og urolig og sint i lang tid, men nå koser jeg meg nesten i eget selskap. Tenker at det er ikke min feil og sånt. Jeg hjelper de som ikke har penger til jul og bidrar med det jeg føler jeg kan. Men jeg kjenner jeg skammer meg litt over å føle meg bra selv om jeg ikke går på jobb hver dag (har en tilkallingsjobb hvor jeg fikk beskjed i dag at det ikke blir så mye fremover pga Covid). Er det feil? Jeg tenker over den normen jeg vokste opp med, at det er liksom fy skam å sitte innendørs, gå en hel dag uten å gjøre noe spesielt. Det siste du skal gjøre er selvfølgelig å sette deg foran pc, mobilen eller tv'n. Men hvorfor er alt annet bedre? Bare gammeldags tull? Anonymkode: 0c588...5aa Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet over å ha det bra med deg selv når du er alene hjemme. det er mange nok som ikke har det. Dette med at man må gjøre noe er gammeldags, men selvfølgelig må man utføre sine plikter. Man trenger ikke vaske leiligheten annen hver dag, bare for å gjøre noe, men hvis det begynner å gå noen måneder er det ikke bra. Nå vet jeg ikke om du bor alene, men tror kanskje det. Da kan du umulig ha så mye å gjøre i hverdagen. Hvis man har små barn er det ikke alltid at døgnet strekker til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464090-hvor-b%C3%B8r-egentlig-terskelen-for-%C3%A5-v%C3%A6re-for-syk-for-jobb-g%C3%A5-og-hvor-mye-er-det-meningen-at-man-skal-gj%C3%B8re-p%C3%A5-en-dag/#findComment-4068953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.