Gå til innhold

Pappa er alvorlig deprimert

Anbefalte innlegg

Han er 59 år og har vært mye og alvorlig somatisk syk siste året. Han har ingen venner og lite familie. Ingen kontakt med dem. Bare oss barna hans. Han isolerer seg og vil aldri ha besøk. Siste tiden svarer han heller ikke på sms. Bror fikk kontakt med ham på sms i kveld, så vet han lever. Men han svarer ham bare helt kort og avisende. Han svarer ikke meg. Vet at dersom jeg hadde dukket opp på døra hans, så hadde han ikke sluppet meg inn. Han er redd for korona og har en god unnskyldning for å ikke ønske besøk av meg meg eller barnebarna nå. Merker at han har gått av å møte barnebarna (3 og 6 år). Han virker ofte oppmuntret etter besøk av dem, men nå når han er så langt nede tenker jeg det kanskje ikke har noe for seg å foreslå det. Kanskje ikke en gang så lurt mht barnebarna som ikke kjenner ham sånn…så mørk. Og tenker barna har best av å bli litt vernet mot det. Så de ikke tar det personlig eller får et mer negativt syn på morfaren.

Hva gjør jeg egentlig nå? Skal jeg bare la ham være i fred..? Til langt over jul? Bør jeg kontakte noen?

Anonymkode: 18b11...7f9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464102-pappa-er-alvorlig-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (2 timer siden):

Jeg synes du skal kontakte fastlegen hans. Dette bør tas tak i - jo før jo bedre.

Takk for kort og ærlig svar. Vet derimot at han ikke har et godt og tillitsfullt forhold til fastlegen sin og er derfor redd det ville bli svært dårlig mottatt. Tror han ville følt som et så stort overtramp at han aldri ville tilgitt oss.

Finnes noen alternativ fra fastlegen? Er det et telefonnr jeg kan ringe som pårørende?

Anonymkode: 18b11...7f9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...