Gå til innhold

Bipolar - annen medisin?

Anbefalte innlegg

Har bipolar 2 og bruker ofriril med god effekt mot hypomani, men jeg blir mye trøtt av den. Finnes det en medisin for bipolar som ikke gir så mye trøtthet? Jeg bruker seroquel for hjelp med søvn, men sliter med å sovne og sliter med å stå opp. Siden det begynte slik rundt siste doseøkning av orfiril mistenker jeg jo den. Finnes det et annet alternativ enn orfiril? Og etter forrige jul havnet jeg i en depresjon og senere en hypomani og er redd depresjon kommer igjen etter denne jula. Har ingen hjelp mot depresjoner og vet ikke hva jeg skal gjøre da. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464105-bipolar-annen-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat skrev (11 timer siden):

Litium?

Har tenkt litt på den, men psykiateren som skrev ut orfiril mente lituim ikke var rett for meg pga risikoen det innebærer på nyrene og at den var helst brukt på bipolar 1.

Endret av aa-k-j
Marye skrev (5 timer siden):

Lamictal, litium 

Lamictal blir jeg og trøtt av og svettet endel (mulig det var for mye bivirkninger) av den slik at jeg kunne knapt bevege meg. Psykiateren som skrev ut orfiril og satt diagnosen mente litium ikke var rett medisin for meg pga risikoen den innebærer på nyrene og at den ble helst brukt ved bipolar 1. 

Endret av aa-k-j
aa-k-j skrev (27 minutter siden):

Lamictal blir jeg og trøtt av og svettet endel (mulig det var for mye bivirkninger) av den slik at jeg kunne knapt bevege meg. Psykiateren som skrev ut orfiril og satt diagnosen mente litium ikke var rett medisin for meg pga risikoen den innebærer på nyrene og at den ble helst brukt ved bipolar 1. 

orfiril blir vel også brukt helst ved  bipolar 1

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...