Gå til innhold

Kunne du ha tenkt deg å ta vakter på psykiatrisk avdeling (DPS eller akutten)

Anbefalte innlegg

Du som har erfaring fra innsiden selv? Vet ikke om det stilles krav til god psykisk helse. En arbeidsgiver vil ikke ha rett på å få opplysninger om arbeidssøkers helsetilstand. 

Lurer på om jeg skal søke. 

Anonymkode: a5f17...32a

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det burde vel gå fint, så lenge man ikke betror seg til pasientene, eller legger ut om egen sykdom.

Anonymkode: 09158...5de

Nei, jeg ville ha opptrådt profesjonelt i den grad det lar seg gjøre. Jeg pleier å gjøre mitt aller beste når jeg har en jobb, og en slik jobb ville ikke ha vært noe unntak. Mitt beste i denne og alle andre jobbsammenhenger er blant annet å følge de regler og instrukser som gjelder. Dessuten er jeg god på å vise omsorg. Jeg har erfaring med å jobbe med eldre pleietrengende på sykehjem, men tenkte å prøve noe nytt. 

Ja, hvis jeg hadde vært frisk nok til å jobbe. Jeg har vært i praksis i psykiatrien og der trivdes jeg. Har også hatt jobb i omsorgsbolig for psykisk helse og rus før jeg selv gikk i bakken. Fin jobb det også, som jeg virkelig forsøkte å komme meg tilbake til. 

Nei jeg har asperger og har selvinnsikt nok til å skjønne at jeg ikke er god i det sosiale spillet. Jeg klarer ihvertfall ikke vise medfølelse eller trøste på noen naturlig måte. 

Anonymkode: b4f8b...7fd

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei jeg har asperger og har selvinnsikt nok til å skjønne at jeg ikke er god i det sosiale spillet. Jeg klarer ihvertfall ikke vise medfølelse eller trøste på noen naturlig måte. 

Anonymkode: b4f8b...7fd

Jeg klarte sjeldent å engasjere meg følelsesmessig, men jeg var i stand til å vise medfølelse likevel. Om enn noe tillært. Det som gjør at jeg synes psykiatri er interessant er jo det at jeg har brukt hele livet på å prøve å forstå andre, og det gjør jeg fortsatt. Å være i psykiatrien ble en forlengelse av det. Men jeg tror ikke jeg var den beste samtalepartneren. Jeg stresset som fy inni meg for å vite hva jeg skulle si og hvordan respondere. Vet ikke om  jeg mestret det så godt. Men jeg syntes likevel det var en grei plass å være, fram til jeg ikke greide det lenger. 

Endret av Glitter

Annonse

Ja. Jobber et annet sted, ikke sykehus, men med psykisk syke. Men nå er det årevis siden jeg var innlagt og min psykiske helse er god. Jeg trives veldig godt. 😊

Anonymkode: 8b176...020

Jeg kunne også ha tenkt meg en jobb i psykiatrien, men sliter med panikklidelse og lurer på om det er en god ide? Har masse erfaring og har helsefaglig utdanning så det skorter ikke på det.

Anonymkode: dd8c3...8d5

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg kunne også ha tenkt meg en jobb i psykiatrien, men sliter med panikklidelse og lurer på om det er en god ide? Har masse erfaring og har helsefaglig utdanning så det skorter ikke på det.

Det er nok en fordel i alle jobber å være mest mulig frisk. Hvor mye er du preget av panikklidelsen? 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er nok en fordel i alle jobber å være mest mulig frisk. Hvor mye er du preget av panikklidelsen? 

Jeg har det mye i perioder men kan ha lange perioder som jeg nesten ikke merker noe til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...