Gå til innhold

Tolvon istedenfor zyprexa? Trenger svar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sommerblomsten9
technician skrev (16 minutter siden):

Du må bare prøve deg frem om Tolvon er nok. Det går helt fint Ann å bruke Tolvon for å håndtere søvnløsheten ja. 

Okei tusen takk for svar. Går man opp i vekt av tolvon? 

Sommerblomsten9 skrev (1 time siden):

Okei tusen takk for svar. Går man opp i vekt av tolvon? 

Det står på listen over bivirkninger. Ikke under navnet tolvon da, det var ikke i felleskatalogen, men et annet navn med samme virkestoff. 

Annonse

Ofte er de psykiatri medisinene som gir vektoppgang de samme som gir søvnighet. Jeg byttet AP fra  zyprexa til zeldox en gang, og gikk ned 12kg på ett par måneder, men jeg sov elendig. Remeron og Tolvon som gir søvnighet gir vektoppgang. Ikke like mye som zyprexa tror jeg.

Har du prøvd noen anti-histaminer? De tror jeg ikke har vekt som bivirkning. 

Anonymkode: 11bec...d59

Sommerblomsten9
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ofte er de psykiatri medisinene som gir vektoppgang de samme som gir søvnighet. Jeg byttet AP fra  zyprexa til zeldox en gang, og gikk ned 12kg på ett par måneder, men jeg sov elendig. Remeron og Tolvon som gir søvnighet gir vektoppgang. Ikke like mye som zyprexa tror jeg.

Har du prøvd noen anti-histaminer? De tror jeg ikke har vekt som bivirkning. 

Anonymkode: 11bec...d59

Eneste jeg har prøvd er atarax, zonat, seroquel , remeron og zyprexa. Har ikke prøvd vallergan eller noe annet

Sommerblomsten9
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Alimemazin fungerer. Bivirkningen er grell trøtthet dagen etter (jeg blir sur og irritabel enn hvor mye jeg er forberedt), men om du heller vil ha det enn AP og økt vekt kan du prøve. 

Anonymkode: a8dc1...31a

Tusen takk for svar. :) 

Sommerblomsten9 skrev (7 timer siden):

Går det an at jeg bruker tolvon for å håndtere bivirkningene som søvnløshet ved å slutte med zyprexa? Vil tolvon være sterk nok til å håndtere plagene ved å stoppe zyprexa?

Hvis du får Zyprexa kun for å sove, kan du snakke med legen din om et bytte. Om du får Zyprexa og så av andre grunner, kan den ikke erstattes med Tolvon.

Sommerblomsten9
kupton skrev (32 minutter siden):

Hvis du får Zyprexa kun for å sove, kan du snakke med legen din om et bytte. Om du får Zyprexa og så av andre grunner, kan den ikke erstattes med Tolvon.

Takk for svar. Får den kun for søvn, men hver gang jeg prøver å slutte så får jeg symptomer, som søvnløshet, svimmelhet osv. men insomniaen er verst. Så lurte på om tolvon kunne ta knekken på insomniaen?

Annonse

Sommerblomsten9
kupton skrev (28 minutter siden):

Hvis en bruker medisiner for søvn over noe tid, vil en alltid få søvnproblemer i en overgangsfase når en trapper ned/tar bort sovemedisinen.

Vet du hvor lang tid det kan ta med zyprexa?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...