Gå til innhold

Hvor lang tid skal en styrkeøkt vare?

Anbefalte innlegg

Går det bra om det er 1 time eller er det for lenge? .. trena akkurat og glemmer jo tiden og føler meg dum nå. Fikk først i meg en protein yoghurt tror type etter en time etter jeg gjorde de gode øvelsene. Er alt for gjeves? Starte liksom opp med squat øvelsene etter jeg hadde varmet opp og tok andre øvelser etterpå og det er jo de øvelsene jeg starta med man bygger nest muskler på og målet mitt er jo det å bygge muskler i beina.. ble så skuffa nå. Elles har jeg liksom fått til mye bra ...

Anonymkode: 6ba30...547

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Går det bra om det er 1 time eller er det for lenge? .. trena akkurat og glemmer jo tiden og føler meg dum nå. Fikk først i meg en protein yoghurt tror type etter en time etter jeg gjorde de gode øvelsene. Er alt for gjeves? Starte liksom opp med squat øvelsene etter jeg hadde varmet opp og tok andre øvelser etterpå og det er jo de øvelsene jeg starta med man bygger nest muskler på og målet mitt er jo det å bygge muskler i beina.. ble så skuffa nå. Elles har jeg liksom fått til mye bra ...

Jeg forstår ikke spørsmålet; hvorfor en times styrkeøkt er for lenge. Jeg gjør det ca. to ganger i uken.

Ekstra skrev (33 minutter siden):

Jeg forstår ikke spørsmålet; hvorfor en times styrkeøkt er for lenge. Jeg gjør det ca. to ganger i uken.

Jeg tenkte at det var litt for lenge for jeg starta med squat øvelse og det er de tyngste øvelsene også gikk det vel en time tror jeg og først da fikk jeg i meg protein... Tiden gikk liksom litt fort for meg... Står jo at man skal ha protein med en gang etter trening.. og det gikk vel kanskje tre kvarter etter at jeg var ferdig ...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte at det var litt for lenge for jeg starta med squat øvelse og det er de tyngste øvelsene også gikk det vel en time tror jeg og først da fikk jeg i meg protein... Tiden gikk liksom litt fort for meg... Står jo at man skal ha protein med en gang etter trening.. og det gikk vel kanskje tre kvarter etter at jeg var ferdig ...

Jeg er en dame og har ikke testeron sånn som dere menn.. jeg ønsker å bygge og gjorde jo mange øvelser men det var den første øvelsen der som man bygger nest på 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri passet på å få i meg rett næring etter trening. Kanskje ikke optimalt, men går bra.

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Har aldri passet på å få i meg rett næring etter trening. Kanskje ikke optimalt, men går bra.

Det er viktig pga restitusjonen har jeg lært. Og en banan skal visstnok være bra nok sånn rett etter trening (mye bra næringsstoffer i en banan) 

Annonse

Har ikke pleid å spise rett etter trening alltid, og hvis jeg gjør det så tar det jo tid for først dusjer jeg og deretter lager jeg lunsj, middag, alt ettersom. Fyller ikke på med en banan eller noe annet proteinholdig rett etterpå. Bygger muskler og restituerer fint likevel. Sikkert mer viktig ved tung styrketrening. Å få store muskler er ikke et mål for min del. Kroppen min er vant til å ikke få mat rett etter trening så blir ikke slapp heller. 

Du har ikke ødelagt treningen selv om du ideelt sett kanskje skulle fått i deg noe før det gikk for lang tid.

Endret av Glitter

Tror ikke du trenger å tenke så strikt på det med proteiner rett etter de tyngste øktene. Jeg trener styrke 45 min - 1,5 time (inkl 10-25 min oppvarming), og tenker sjelden på det med proteiner rett etterpå. Det er i alle fall ikke bortkastet, selv om du kanskje kunne kunne fått enda mer effekt dersom du hadde spist litt tidligere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...