Gå til innhold

Seponeringssyndrom

Anbefalte innlegg

Når pleier det å snu? Det gikk fint de første dagene etter seponering. Nå blir det bare verre for hver dag, og fra i morges til nå. Fysisk uvel. Kvalm, dårlig mage, svimmel så snart jeg snur hodet. "Zapping" kan jeg leve med. Ligge på sofaen går helt fint, men jeg har ikke tid til det.  Så er det helg, så får ikke spurt behandler om hva jeg skal gjøre. Er det sånn mandag, orker jeg ikke dra på jobb, måtte jobbe stillesittende i alle fall, som en ikke alltid kan. Ille nok å gå på butikken. For ikke snakke om å kjøre bil, særlig parkere. Da må en jo helst se andre steder enn bare rett fram. Gruer meg til å reise meg.

Gikk på laveste dose 1 måned før jeg seponerte, etter avtale med behandler. Ikke noe påfunn av meg å seponere. Snarere et pålegg fra behandler 

Så jeg kan se hvordan det går. Trolig ikke kunne følge barn på planlagt aktivitet i morgen. Om det skulle snu, så blir det ikke uten videre så mye bedre på et halvt døgn. Kanskje ikke på jobb mandag, men da kan jeg kontakte dps om det fortsetter. 

Eller jeg kan prøve ta ca halvparten av granulatet, np og i morgen tidlig. Det er fristende. Samtidig er det sånn nå at jeg ikke vil gjøre noe uten avtale med behandler. Men har ikke en plan på hva hvis det ble sånn. Var ikke forberedt på at jeg skulle bli så fysisk dårlig. Skulle seponeres om jeg var noen lunde i nøytralt stemningsleie. Det er jeg for såvidt..

Vet ikke helt hva som er lurt. Hadde jeg kunnet holde meg rolig ville det ikke vært så stort problem. Tanken på at jeg ikke greier følge opp barna er verst, selv om de er i 5. og 7. klasse nå. 

Anonymkode: bcd98...686

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464155-seponeringssyndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En av verstingene. Venlafaxin. 

Zappingen er visst ganske forstyrrende likevel. Øker på. Hadde jeg ikke visst hva der var, ville jeg blitt redd.

Når du slutter på Venlafaxin så burde du ikke redusere med mer enn 10-20% av dosen hver 2-4 uke. Dosen man reduserer blir mindre og mindre for hver gang ettersom det er 10-20% av "forrige" dose. Eventuelt så kan man etterhvert bytte til fontex som har lengre halveringstid og er lettere å slutte helt på. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464155-seponeringssyndrom/#findComment-4069454
Del på andre sider

technician skrev (1 time siden):

Når du slutter på Venlafaxin så burde du ikke redusere med mer enn 10-20% av dosen hver 2-4 uke. Dosen man reduserer blir mindre og mindre for hver gang ettersom det er 10-20% av "forrige" dose. Eventuelt så kan man etterhvert bytte til fontex som har lengre halveringstid og er lettere å slutte helt på. 

Finnes den i mikstur eller lavere styrke enn 37,5 mg? Hvis ikke er det vanskelig å trappe ned så lite om gangen. Med mindre man jukser og tømmer ut innholdet. Men det ville ikke hjelpe der jeg er nå. Hjelper ikke å tenke hvordan 

Uansett var det nå mer kortsiktig jeg tenkte. Men har tenkt og bestemt meg til å holde ut til mandag. Prøver å tenke på det som å være syk av noe en ikke rår over. Da må en bare godta å være satt ut av spill. Hvis det ikke er bedre mandag, prøver jeg få kontakt med behandler. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464155-seponeringssyndrom/#findComment-4069477
Del på andre sider

technician skrev (1 time siden):

Men lurte litt på hvor lenge jeg må forvente å ha det sånn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464155-seponeringssyndrom/#findComment-4069478
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...