Gå til innhold

Søvnvansker, Kupton

Anbefalte innlegg

Er det ikke sånn at om man går uten søvn i lengre tid, eller sover lite/dårlig over lengre tid, så vil kroppen til slutt kreve søvn og falle i søvn naturlig? Har litt vansker med å skjønne at det går an å slite med kronisk insomnia. Opplys meg. 

Anonymkode: f83c0...691

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464178-s%C3%B8vnvansker-kupton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det ikke sånn at om man går uten søvn i lengre tid, eller sover lite/dårlig over lengre tid, så vil kroppen til slutt kreve søvn og falle i søvn naturlig? Har litt vansker med å skjønne at det går an å slite med kronisk insomnia. Opplys meg. 

Dra til legen. Uansett hva noen sier her så kommer ikke du til å bli noe beroliget av det. Jeg sier det for ditt beste, dra til lege.

technician skrev (2 minutter siden):

Dra til legen. Uansett hva noen sier her så kommer ikke du til å bli noe beroliget av det. Jeg sier det for ditt beste, dra til lege.

Jeg er ikke Sommerblomsten. Jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å ha kronisk insomnia siden en skulle tro at en til slutt ble så utkjørt og sliten og trøtt at en begynte å sove som normalt igjen. 

Ja, det er riktig at kroppen "tar seg" den søvn som er absolutt helt nødvendig. Men neste alle som plages aller mest har ingen følelse av at de har sovet. Dette vet vi mye om fra døgnavdelinger der pasientene sover dypt, snorker, men påstår at de overhode ikke har sovet. De lyver ikke. De har bare ikke hatt opplevelsen av å ha sovet.

Så må en huske at kroppen bare sørger for et nødvendig minimum av søvn. De som plages med dette lider alvorlig under det, og de føler seg aldri i nærheten av å være uthvilt. Så dette er noe helsetjenesten skal ta alvorlig.

kupton skrev (7 minutter siden):

Ja, det er riktig at kroppen "tar seg" den søvn som er absolutt helt nødvendig. Men neste alle som plages aller mest har ingen følelse av at de har sovet. Dette vet vi mye om fra døgnavdelinger der pasientene sover dypt, snorker, men påstår at de overhode ikke har sovet. De lyver ikke. De har bare ikke hatt opplevelsen av å ha sovet.

Så må en huske at kroppen bare sørger for et nødvendig minimum av søvn. De som plages med dette lider alvorlig under det, og de føler seg aldri i nærheten av å være uthvilt. Så dette er noe helsetjenesten skal ta alvorlig.

Sette dem på en voksen dose AP da så tenker jeg at de kommer seg ut av vrangforestillingen om at de aldri sover. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...