Gå til innhold

Hvor lenge varer normalt en innleggelse?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innlagt bare én gang og bestemte meg etter det for å skygge unna en gjentakelse så sant jeg får det til, hvilket har fungert. Hadde nok hatt godt av og kvalifisert til innleggelse flere ganger men har lidd i fred og gjemt meg for behandlingsapparatet mens det har stått på som verst for å ikke bli hanket innenfor veggene på psyk. Tenker jeg skal ta meg sammen, er jo plutselig voksen blitt, og skjer det igjen skal jeg forsøke å rekke ut en hånd fremfor å grille i driten alene og trekke den ut. 

Da jeg var innlagt for 15 år siden var jeg på åpen post som det het da, frivillig innlagt, i 8 mnd. Vet faktisk ikke hvorfor det drøyet sånn med å hive meg ut og lengden på oppholdet er hovedsakelig årsak til at jeg har skydd banen siden. Ble nok keramikkurs, felles morgensamling, terapibad, fredagspizza med et personale som så ut til å hardt ønske seg hjem og ukentlige samtaler med psykolog som var langt ringere og mindre effektfulle enn dem jeg hadde med en annen terapeut utenfor institusjon. 

Hvor lenge har deres innleggelsesopphold vart?

Jeg har BP men det var ikke avklart den gang da innleggelsesårsak var pre-psykotiske symptom og langvarig depresjon vil jeg tro, jeg husker faktisk ingen ting fra tiden rundt innskrivning og inntakssamtale, bare at den fant sted.

Anonymkode: 3e448...1ee

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464182-hvor-lenge-varer-normalt-en-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var mer vanlig med lange innleggelser før, selv om det kan skje nå også, men da er man svært dårlig. Det er større fokus på å få hjelp utenfor institusjon. 

Jeg hadde en 7 mnd lang innleggelse på lukket akuttpost for fem år siden. Hadde også flere stk på et par måneder. Nå er jeg som oftest en ukes tid, men noen ganger blir det utvidet. Men dette er da i akuttpsykiatrien. 

På DPS sengepost pleier jeg være fra tre til seks uker. Det er da planlagte innleggelser med noen mnd ventetid i forkant. De har ikke akuttplasser på mitt DPS. De tilbyr heller ikke innleggelser på flere måneder på DPS i denne byen i hvert fall. Når man legges inn har man allerede en utskrivelsesdato slik at man vet hvor lenge man kan bli. 

Mitt inntrykk er at tre uker er veldig vanlig. Man prøver som Glitter sier å behandle hjemme. 

Jeg pleier å være innlagt i en uke. Noen ganger kortere og en veldig sjelden gang lengre. Men fleste oppholdet mitt for fire år siden var på fem måneder. Men da var jeg veldig syk. 

Annonse

Svale skrev (12 timer siden):

Min nyligste innleggelse varte i 5 måneder, men "til vanlig" har de vart i en måneds tid. Har også inntrykk av at det gjelder de fleste pasientene. 

Da jeg var innlagt første gang sa min psykiater at gjennomsnittlig innleggelse varer i 12 dager. Dette i akuttpsykiatrien da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...