Gå til innhold

Hvor ofte mani/hypomani?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er rart, for sykdomsutbruddene har blitt tettere de senere årene for mitt vedkommende. Første hypomani da jeg var tenåring og neste kom ikke før flere år senere. Depresjonene har vært tilsvarende og  har aldri fulgt noe ikke noe sesongmønster mm. Lamictal har en veldig god antidepressiv effekt hos meg og jeg har ikke hatt noen seig, melankoliform depresjon etter at jeg startet med denne. Hypomanier er det imidlertid enda tilløp til og disse lar seg behandle med Seroquel. Blandet episode regnes visst som hypomani i min kropp, for det fikk jeg en solid runde av i høst. Siden Lamictalen tar depresjonene før de har begynt merker jeg bare de begynnende hypomaniene og står i det noen dager før medisinene virker. Det har vært en hypomani i halvåret de siste to årene. Bare å sette seg til rette og vente på neste runde i april, liksom. Hadde trodd hyppigheten skulle avtal med alder, sykdomskunnskap, medisiner mm.

Ser noen ikke behandler hypomaniene når de oppstår (primært få kroppen til å sove). Det tør ikke jeg, ref. utrivelige minner om skadeomfang og elendige valg i kjølvannet av disse i tjueårene. 

Vet ikke hva jeg skulle med denne posten annet enn å forsøke å lære meg enda mere om sykdommen.

Anonymkode: 12efb...a7a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464197-hvor-ofte-manihypomani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...