Gå til innhold

Måte å spare strøm på : elektrisk varmeteppe

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet min metode å spare strøm på. Bruker å ha elektrisk varmeteppe på meg i sofaen istedet for ovn på i huset. Ser at strømforbruket har gått kraftig ned. Vet at det sies at det er en viss brannfare med å bruke et slikt produkt. Men jeg håper det går bra. Noen andre som har tips for å bruke minst mulig strøm? 

Anonymkode: df156...2f1

Fortsetter under...

Jeg koker opp vann som jeg fyller i to varmeflasker. Har da disse med meg under en dyne som jeg alltid ligger under i sofaen når jeg er hjemme.  Koker nytt vann til dem før jeg legger meg om natta.

Anonymkode: ba8b0...d09

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg koker opp vann som jeg fyller i to varmeflasker. Har da disse med meg under en dyne som jeg alltid ligger under i sofaen når jeg er hjemme.  Koker nytt vann til dem før jeg legger meg om natta.

Anonymkode: ba8b0...d09

Veldig smart.  Det tipset må jeg ta med meg også. 

Jeg har varmekabler på badet. Hadde de på 0 men har de nå på 25 grader for ellers får jeg problemer med magen. Veldig avhengig av å ha litt varme i gulvet der men kunne ønske at jeg kunne klare meg uten varme der. Og finne en bedre løsning. Har et teppe liggende på gulvet men det dekker kun litt av gulvet. Mulig jeg bør kjøpe et større teppe. Men liker godt å kjenne på varmen i gulvet som gir varme rundtomkring i rommet også  . 

Fionys skrev (Akkurat nå):

Bruk av varmtvann bruker mye strøm. Vi er rask i dusjen, dusjer bare lenge nok til å få vasket oss.

Jeg har aldri brukt varmeflaske. Men er redd at korken løser seg og så kommer all varme vannet ut. Da kan man jo brenne seg alldeles.... 

Jeg dusjer kun annenhver dag. Og kort.  

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har aldri brukt varmeflaske. Men er redd at korken løser seg og så kommer all varme vannet ut. Da kan man jo brenne seg alldeles.... 

Jeg dusjer kun annenhver dag. Og kort.  

Vi er avhengige av varmeflaske i sengen, både mannen og jeg! MÅ ha! Vi har det kaldt på soverommet, men selv om dynene er gode og varme og vi har ekstra ullteppe over fotenden så må vi ha varmeflaske. Kjøp en skikkelig en på apoteket og skru korken godt til, da går det helt fint. Vi hadde en fra Normal, kjøpt i fjor, ved første runde i høst gikk den rett og slett opp i limingen i bunnen (!) - 2 liter vann utover madrassen var MYE vann....

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Vi er avhengige av varmeflaske i sengen, både mannen og jeg! MÅ ha! Vi har det kaldt på soverommet, men selv om dynene er gode og varme og vi har ekstra ullteppe over fotenden så må vi ha varmeflaske. 

Kanskje ha det litt varmene på soverommet da?

Anonymkode: aca4c...b43

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje ha det litt varmene på soverommet da?

Anonymkode: aca4c...b43

Nope, det er så deilig å sove i den kalde, friske lufta! :) Jeg har tydeligvis veldig dårlig blodomløp så selv om jeg er god og varm på hele kroppen ellers så kan føttene være iskalde og da kan jeg bare glemme å få sove.

Men jeg skal innrømme at når vannflaska på nattbordet mitt bunnfryser så er det kanskje i kaldeste laget...

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Nope, det er så deilig å sove i den kalde, friske lufta! :) Jeg har tydeligvis veldig dårlig blodomløp så selv om jeg er god og varm på hele kroppen ellers så kan føttene være iskalde og da kan jeg bare glemme å få sove.

Men jeg skal innrømme at når vannflaska på nattbordet mitt bunnfryser så er det kanskje i kaldeste laget...

Jeg liker å ha vinduet åpent men liker å ha det varmt under dynen samtidig 😆

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker å ha vinduet åpent men liker å ha det varmt under dynen samtidig 😆

Det er jo varmt under dyna, men føttene trenger litt ekstra varme. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...