Gå til innhold

Profilbilder og opphavsrett

Anbefalte innlegg

Ser noen har profilbilder av ekte mennesker som antageligvis ikke er av dem selv. Er det lov? Det hadde vel ikke vært lov om det så var av dem selv. Tegninger som profilbilde må også være uten opphavsrett. Er folk klar over det her?

Anonymkode: 36415...57c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464263-profilbilder-og-opphavsrett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser noen har profilbilder av ekte mennesker som antageligvis ikke er av dem selv. Er det lov? Det hadde vel ikke vært lov om det så var av dem selv. Tegninger som profilbilde må også være uten opphavsrett. Er folk klar over det her?

Har du fritidsproblemer?

Anonymkode: 5e533...44a

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei dette var jeg ikke klar over, men overrasker meg ikke. Fair use er noe en bør vurdere å innføre i lovverket da, sålenge det ikke er noen betydelig forhold mellom bildet og profitt for den som laster det opp bør det være innafor, økte annonse-inntekter fra 1 bruker med profilbilde vs uten profilbilde er så ubetydelig at det ikke gir noen mening å ha et slikt lovverk angående det.

Men, mens vi venter på at lovverket innfører fair use og ytringsfrihet (det kan ta noen hundre år før det skjer siden folket ikke virker bry seg om slikt, hvem trenger fair use lizzom), så har jeg laget mitt eget profilbilde siden det er viktig at en følger lovver og regler !

Endret av Like Utfall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...