Gå til innhold

Klarer ikke mer- søvnproblemer tar knekken på meg

Anbefalte innlegg

Sommerblomsten9 skrev (20 minutter siden):

Tror kanskje ikke det vil fungere ettersom tolvon ikke funket, og mye annet. 

Tolvon fungerte ikke alene hos meg heller. Måtte kombinere det med truxal/seroquel for å få sove.

Fortsetter under...

Sommerblomsten9 skrev (1 time siden):

Kan det være en hjernesvulst? Ettersom jeg aldri har slet med søvn før, det er ingen som hjelper meg. Jeg er redd for at det er en hjernesvulst eller kreft eller noe sånn. 

Jeg tror det er den minst sannsynlige forklaringen, men ta det gjerne opp når du får snakket med legen din.

Du har fått noen gode råd om søvnhygiene her. Jeg vil bare legge til at det også er viktig at du står opp til omtrent samme tid hver dag. Jeg har akkurat blitt minnet om dette selv av egen lege siden jeg klaget over at medisinen (Seroquel) noen ganger ikke funket på kveldstid/natt. Fint å bli minnet om at det faktisk er veldig viktig å både stå opp og legge seg til omtrent samme tid, enten man skal noe dagen etter eller ikke. Får man ikke sove før sent på natten/tidlig morgen, så ikke fall for fristelsen å sove lenger utover formiddagen. Stå likevel opp til vanlig tid (sett deg fore et fast klokkeslett, f.eks kl 08.00) til tross for lite eller ingen søvn. Og ikke sov på dagtid for å ta igjen tapt søvn fra natten. 

Sommerblomsten9 skrev (På 16.12.2021 den 15.15):

Kan det være en hjernesvulst? Ettersom jeg aldri har slet med søvn før, det er ingen som hjelper meg. Jeg er redd for at det er en hjernesvulst eller kreft eller noe sånn. 

Du sier at ingen hjelper deg, men hva har de sagt til deg de som har vurdert løsninger? Og hvordan fungerer STEPS for deg, - du snakker vel om hvordan du har det der også?

Jeg får tanker om det foregår en slags drakamp mellom deg og behandlerne om hva som er de gode tiltakene. 

Sommerblomsten9
frosken skrev (8 minutter siden):

Du sier at ingen hjelper deg, men hva har de sagt til deg de som har vurdert løsninger? Og hvordan fungerer STEPS for deg, - du snakker vel om hvordan du har det der også?

Jeg får tanker om det foregår en slags drakamp mellom deg og behandlerne om hva som er de gode tiltakene. 

Legen nekter å hjelpe meg, han sier bare at det går over. Psykiater skriver ut medisiner som ikke funker. STEPPS hjelper ikke i det hele tatt, de sier også at det kanskje ikke er rett for meg .

Annonse

Sommerblomsten9 skrev (3 minutter siden):

Legen nekter å hjelpe meg, han sier bare at det går over. Psykiater skriver ut medisiner som ikke funker. STEPPS hjelper ikke i det hele tatt, de sier også at det kanskje ikke er rett for meg .

Jeg tenker også at det vil gå over, og at hovedproblemet akkurat nå er at du er så ekstremt opptatt av manglende søvn. Men det høres ikke ut som om de som skal hjelpe deg, gir deg en følelse av at de forstår hvordan du har det - og kanskje gjør det ditt behov for å bli hørt ekstra stort. 

Hvis du ligger i senga en del timer hver natt, så får du ganske mye hvile selv om du ikke opplever at du sover.  Hvordan prøver du å få til søvnen nå? Hvilke rutiner følger du?

Sommerblomsten9 skrev (På 12/16/2021 den 15.15):

Jeg er redd for at det er en hjernesvulst eller kreft eller noe sånn.

Ikke stress med akkurat de tankene. Søvnmangel alene er ikke noe symptom på noen av disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...