Gå til innhold

Sender du og mottar du mange julekort?

Anbefalte innlegg

Da ungene var små lagde jeg alltid fotojulekort og sendte rundt til familie og venner. Fikk også mange fotojulekort tilbake igjen fra barnefamiliene. Etter at ungene ble store/voksne har jeg knapt sendt et julekort og har heller ikke fått så mange (naturligvis). Julehilsener sendes og mottas mer digitalt  (Messenger, SMS, eller Snapchat) nå i min bekjentskapskrets, eller at vi ringer hverandre. Synes det er vel så koselig, men noe i meg savner likevel litt det fysiske julekortet.

(Begynte å tenke på dette når jeg gikk til postkassen i sta med et lite håp/ønske om at det var kommet et julekort eller to, men neida.. ingenting i dag -heller ;) )

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464269-sender-du-og-mottar-du-mange-julekort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liviane skrev (33 minutter siden):

Da ungene var små lagde jeg alltid fotojulekort og sendte rundt til familie og venner. Fikk også mange fotojulekort tilbake igjen fra barnefamiliene. Etter at ungene ble store/voksne har jeg knapt sendt et julekort og har heller ikke fått så mange (naturligvis). Julehilsener sendes og mottas mer digitalt  (Messenger, SMS, eller Snapchat) nå i min bekjentskapskrets, eller at vi ringer hverandre. Synes det er vel så koselig, men noe i meg savner likevel litt det fysiske julekortet.

(Begynte å tenke på dette når jeg gikk til postkassen i sta med et lite håp/ønske om at det var kommet et julekort eller to, men neida.. ingenting i dag -heller ;) )

Hvordan gjør dere det?

Samme her. Har mer eller mindre sluttet å sende julekort og får også svært få. Også her sammenfaller det med at barna nå har blitt store, men har ikke inntrykk av at dagens småbarnsfamilier i liten grad sender fysiske julekort, og knapt nok digitale. Jeg savner også de fysiske julekortene litt.

Ekstra skrev (11 minutter siden):

Samme her. Har mer eller mindre sluttet å sende julekort og får også svært få. Også her sammenfaller det med at barna nå har blitt store, men har ikke inntrykk av at dagens småbarnsfamilier i liten grad sender fysiske julekort, og knapt nok digitale. Jeg savner også de fysiske julekortene litt.

Nei, jeg tror som deg at det fremdeles er veldig populært og vanlig å sende fotojulekort når man har barn. :)

Liviane skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg tror som deg at det fremdeles er veldig populært og vanlig å sende fotojulekort når man har barn. :)

Skjønte ikke slutningen di her, og ser at jeg skrev feil i innlegget over. Jeg mente det motsatte, nemlig 

«Også her sammenfaller det med at barna nå har blitt store, men har ikke inntrykk av at dagens småbarnsfamilier i SÆRLIG grad sender fysiske julekort, og knapt nok digitale.”

Mitt utvalg julekortavsendere fra denne gruppen er dog begrenset 🤪

Ekstra skrev (5 minutter siden):

Skjønte ikke slutningen di her, og ser at jeg skrev feil i innlegget over. Jeg mente det motsatte, nemlig 

«Også her sammenfaller det med at barna nå har blitt store, men har ikke inntrykk av at dagens småbarnsfamilier i SÆRLIG grad sender fysiske julekort, og knapt nok digitale.”

Mitt utvalg julekortavsendere fra denne gruppen er dog begrenset 🤪

Oi, da misforstod jeg visst. Mitt utvalg julekortavsendere er også noe begrenset nå, men jeg har lagt merke til at det er de som fremdeles har barn som sender, og da fotojulekort. De som har jevngamle barn med meg sender som oftest digitalt og som forklart over. :)

Endret av Liviane

Jeg skriver fortsatt ganske mange, og får derfor en god del også. Jeg skriver dem på PC og legger inn bilder fra året som gikk, men de er tilpasset hver enkelt mottaker. Noen skriver jeg ut og sender i konvolutt, andre sendes som e-postvedlegg, slik at mottaker kan velge. 

Ingen av disse mottakerne er under 50 år, så det er en stund siden vi sendte bilder av småbarn til hverandre. 

Og så er det en god del jeg bare sender julehilsen på e-post til. Det er stort sett til folk jeg treffer oftere enn de som får julebrev. 

Annonse

laban skrev (16 minutter siden):

Jeg skriver fortsatt ganske mange, og får derfor en god del også. Jeg skriver dem på PC og legger inn bilder fra året som gikk, men de er tilpasset hver enkelt mottaker. Noen skriver jeg ut og sender i konvolutt, andre sendes som e-postvedlegg, slik at mottaker kan velge. 

Ingen av disse mottakerne er under 50 år, så det er en stund siden vi sendte bilder av småbarn til hverandre. 

Og så er det en god del jeg bare sender julehilsen på e-post til. Det er stort sett til folk jeg treffer oftere enn de som får julebrev. 

Høres ut som om du legger veldig mye tid og omsorg bak dette. Tror det hadde vært veldig hyggelig å stå på din "julekortmottagerliste" 🤗 (eller "julekortsendeliste")

Endret av Liviane
Ikkeanonymnok skrev (13 minutter siden):

Sender 0, får 0, men feirer heller ikke jul. 

Umiddelbart hørtes det litt stusselig ut, men er julefeiringen valgt bort med vilje, er jo saken annerledes. 😊

Endret av Liviane
Liviane skrev (3 timer siden):

Hvordan gjør dere det?

Jeg skriver julebrev for hånd. Koser meg med det. Har i år skrevet 26 slike brev og så langt mottatt 5 brev hvorav et er et masseprodusert fellesbrev som går ut til mange🌲

Anonymkode: dadbf...c59

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg skriver julebrev for hånd. Koser meg med det. Har i år skrevet 26 slike brev og så langt mottatt 5 brev hvorav et er et masseprodusert fellesbrev som går ut til mange🌲

Må si jeg er imponert! 26 julebrev for hånd i "våre dager"synes jeg er fantastisk! 😊

Annonse

Liviane skrev (58 minutter siden):

Må si jeg er imponert! 26 julebrev for hånd i "våre dager"synes jeg er fantastisk! 😊

Hyggelig at du sier det😃 Jeg blir litt sliten i hånden, men med god julemusikk i bakgrunnen og litt gløgg innabords så glemmer jeg det fort!

Jeg får aldri julekort. De i familien som pleide å sende det, har sluttet med det. Det hører jo litt fortiden til. Nå som sosiale medier og slikt regjerer.

Selv skal jeg være alene i jula, og det er helt greit. Jeg liker ikke jula særlig mye. Later som det er vanlig uke.

Anonymkode: 7cd9d...daf

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg får aldri julekort. De i familien som pleide å sende det, har sluttet med det. Det hører jo litt fortiden til. Nå som sosiale medier og slikt regjerer.

Selv skal jeg være alene i jula, og det er helt greit. Jeg liker ikke jula særlig mye. Later som det er vanlig uke.

Anonymkode: 7cd9d...daf

Syntes dette var litt trist å lese, men så lenge du selv synes det er greit så går det sikkert veldig fint å tenke på det som en vanlig uke. Håper det blir en fin uke for deg! 😊

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hyggelig at du sier det😃 Jeg blir litt sliten i hånden, men med god julemusikk i bakgrunnen og litt gløgg innabords så glemmer jeg det fort!

I tillegg synes jeg det er veldig omsorgsfullt! 😊

Før skrev jeg julebrev og sendte med foto av ungene, gjorde det i mange år, likte det godt. Fikk også mange kort/brev i postkassa. Nå er det bortimot slutt. Jeg sender ingen, og forventer vel heller ingen, men håper vel egentlig på at det fremdeles vil komme et julebrev eller to.... Etter at Facebook ble en del av hverdagen, følger en mer med på hva folk andre steder holder på med, men det er jo noe helt annet enn et julebrev eller julekort da.

Jeg har en sønn som jeg fremdeles får lov til å ta bilde av. Tatt alltid bilde av meg selv også. Mange av dem som mottar kortet kjenner jo bare meg og ikke min sønn.

Jeg sender rundt 30 kort og får ca. 15. Synes julekort er veldig koselig å få i postkassen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...