Gå til innhold

Hjemmeøvelser som bygger muskler?

Anbefalte innlegg

Vil si at jeg har meldt meg inn på treningsstudio , men føler meg litt dum der.. har 3 kg vekter hjemme, matte, step greie..og sånne strikk. Jeg har gjort en del sqats men får ikke noe effekt eller blir ikke sterkere av det lenger.. andre øvelser. ? Det er bein og rygg jeg fokuserer på.

Anonymkode: 1402f...f71

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464274-hjemme%C3%B8velser-som-bygger-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Jeg fikk god effekt av øvelsene jeg fant på youtube. Jeg bruker ikke vekter, men planken er fin. Sit ups. 
Stå på alle fire og løft ett ben 30 ganger så gjør du det samme på andre ben. Du kan jo bruke sko eller fotvekter om du ikke synes det er tungt nok, men du skal repetere 3 ganger så det blir tungt etter hvert. En annen veldig fin for rumpa er å ligge på ryggen og løft ene benet opp, så senker du rumpa ned til gulvet og opp igjen mens du holder andre benet oppe. 30 ganger og så andre siden. Så repeterer du 3 ganger og den blir kjempe tung altså. 

Jeg forestår at du får en PT til å sette opp et program for deg.

Jeg kan gi et par generelle tips:

En klassisk oppskrift for å bygge muskler er 10x10. Altså 10 sett med 10 repetisjoner. Ca 60% av maks, så du akkurat klarer å gjennomføre.

Hvis du vil bli sterkest mulig bør du løfte tyngre og ta færre repetisjoner. Kanskje 4 sett med 6 reps.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...