Gå til innhold

Eksisterer det jobber der man kan påvirke produsenter til å lage produkter som man synes mangler?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg synes det er alt for mye vanlig, kjedelig og ukreativt. Noen få ganger kommer jeg over varer som jeg virkelig finner perfekte. Men så har de bare håndsåpe, bodylotion, kroppsskrubb, leppeskrubb (faktisk kreativt), sjampo som er for engangsbruk, dusjsåpe og håndkrem og duftlys. Men jeg savner serum i samme serie, jeg vet at de produserer, men i Norge tok de ikke inn det. Ikke sjampoen heller. 
I tillegg så er det noen butikker som ikke eksisterer i Norge og de sender ikke til Norge, dette er selvfølgelig de som har designet jeg elsker og mest sannsynlig duftene. Victorias Secret liker jeg også, men i Norge får de ikke inn alle varene som er for julen. 
Hvoror er Norge så ukreativt på denne delen? Man finner liksom det misnte utvalget og typisk vanlige varer. 

Fortsetter under...

Noen ganger kan det ha med pris å gjøre - norske avgifter kan gjøre at produktene blir ekstremt dyre. Andre ganger er det nok mer tilfeldig.

I en episode av NRK-serien "Datoen" (der man følger livet til én kjendis og to "vanlige" personer født samme dag), var det ei jente som hadde gjort det bra ved å bli agent for et neglelakkmerke eller noe sånt, som ikke var i salg i Norge. Hun hadde lite skolegang (husker ikke om det var pga. dysleksi eller annet), men hadde fikset alt rundt agenturet selv og levde av det.

laban skrev (2 timer siden):

I en episode av NRK-serien "Datoen" (der man følger livet til én kjendis og to "vanlige" personer født samme dag), var det ei jente som hadde gjort det bra ved å bli agent for et neglelakkmerke eller noe sånt, som ikke var i salg i Norge.

Det er denne her: https://tv.nrk.no/serie/datoen/sesong/4/episode/4/avspiller

UtakknemligDiva

Jeg mailer produsenten om det er noe jeg savner. Men jeg irriterer meg litt over at det er så masse kjedelige produkter i Norge. Jeg elsker feks lukt av furu til jul, og at det er litt søtt i tillegg (altså ikke lukter grønnsåpe) og så finner jeg en fast håndsåpe som lukter perfekt, men så eksisterer det ikke med sånne duftpinner eller noe mer, det de har i duftpinner var bare kjedelig. Når jeg ser på amerikanske butikker så har de så mye jeg kunne tenkt meg og i tillegg er det designet så fint, men det er kjempe dyrt å shippe til Norge og butikken shipper ikke hit så da blir det Ebay, men det er dyr frakt osv. 
Og så liker jeg selvfølgelig de mer sjeldne duftene, som er type vanilje og furu og sånt, men det florerer av rose, kokos og slik over ALT! Ukreativt synes jeg. Og jeg setter kvalitet fremfor billig kvantitet.

90tallsbarn skrev (13 minutter siden):

Jeg mailer produsenten om det er noe jeg savner. Men jeg irriterer meg litt over at det er så masse kjedelige produkter i Norge. Jeg elsker feks lukt av furu til jul, og at det er litt søtt i tillegg (altså ikke lukter grønnsåpe) og så finner jeg en fast håndsåpe som lukter perfekt, men så eksisterer det ikke med sånne duftpinner eller noe mer, det de har i duftpinner var bare kjedelig. Når jeg ser på amerikanske butikker så har de så mye jeg kunne tenkt meg og i tillegg er det designet så fint, men det er kjempe dyrt å shippe til Norge og butikken shipper ikke hit så da blir det Ebay, men det er dyr frakt osv. 
Og så liker jeg selvfølgelig de mer sjeldne duftene, som er type vanilje og furu og sånt, men det florerer av rose, kokos og slik over ALT! Ukreativt synes jeg. Og jeg setter kvalitet fremfor billig kvantitet.

Du får starte eget firma og produsere selv.

Anonymkode: 3a994...b29

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får starte eget firma og produsere selv.

Anonymkode: 3a994...b29

Nei er nok firmaer nå. Er ikke så god på dette med å starte fra bunnen, men jeg kan finne perfekte produkter men savne flere produkter fra dem.

Worriesome Plenty 2

Det finnes sikkert mange som jobber med hva som firmaer skal importere, og hva slags sortiment de skal føre. Dette er nok ganske høythengende jobber.

Norge er ett ganske lite marked, og ganske kjede preget. Dette vil naturlig nok begrense utvalget. 

Jeg hadde en sjef engang som hadde 3 butikker, i den ene hadde han lagt til masse spennende ting, men solgte de? Så å si aldri. Folk kom stort sett for de gamle vante tingene.

UtakknemligDiva
worrisome_plenty .2 skrev (13 timer siden):

Det finnes sikkert mange som jobber med hva som firmaer skal importere, og hva slags sortiment de skal føre. Dette er nok ganske høythengende jobber.

Norge er ett ganske lite marked, og ganske kjede preget. Dette vil naturlig nok begrense utvalget. 

Jeg hadde en sjef engang som hadde 3 butikker, i den ene hadde han lagt til masse spennende ting, men solgte de? Så å si aldri. Folk kom stort sett for de gamle vante tingene.

Hvorfor går folk etter bare de vanlige kjedelige tingene? Er det fordi «alle andre» gjør det? Selv blir jeg irritert når folk bare skal gjøre ting på den vanlige kjedelige måten. Ikke at ALT jeg vil skal være så spesielt og annerledes hele tiden (dere får sikkert det inntrykket noen ganger), men når jeg gjør ting på min måte så elsker folk det og spør gjerne etter oppskriften og fremgangsmåte. Og plutselig begynner de med det selv. Et eksempel av mange var for 2 år siden da jeg skulle lage krem til kake. Kjøpte en mamma aldri hadde hatt før, og hun hadde tenkt å bruke samme kjedelige kremfløten som gir gul krem og faller sammen etter hvert. Men etter jeg kom med den jeg ville bruke har hun bare brukt den siden og de som har vært i selskap hos oss har selv tatt i bruk metoden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...