Gå til innhold

Tror dere det kommer en bølge med nakke og ryggproblemer fremover? (Pga all bruk av pc og mobil)

Anbefalte innlegg

Over alt sitter folk med bøyd nakke og skroller. Skal ikke si jeg er særlig bedre, har allerede begynt å merke smerten i nakken fordi jeg sitter for mye på pcn. Faktisk må jeg noen ganger legge meg på ryggen og strekke fordi jeg føler meg så stiv i nakken og skuldrene. Jeg er i mye bevegelse igjen i perioder, men så blir jeg sløv igjen og sitter mye foran pcn da. Men jeg kjenner at dette tærer veldig på nakken. Jeg er også redd for å få denne kulen som noen har begynt å få bak hodet, du ser det på de med kort hår, en helt gigantisk kul på bakhodet som kroppen lager for å gjøre bakhodet tyngre rett og slett. 
Jeg er oppvokst på 90-tallet "heldigvis" og var naturlig nok mer aktiv en dagens barn. Den tiden var det stort å få en stasjonær pc i hus og vi hadde tv-spill som vi fikk bruke et begrenset tidspunkt i uka. 
Nå sitter jo barna med mobil, tablet og pc hele tiden og jeg lurer på hvordan nakkene deres skal bli.. 

Anonymkode: d6142...dc5

Fortsetter under...

Teatrica666 skrev (20 timer siden):

Fremover? Har ikke den bølgen allerede startet?

Joa, men det er forskjell på oss som vokste opp på 90-tallet og dagens barn. De er født med mobilen i hånda og sitter mer enn hva vi gjorde. Om det kommer til å doble seg da.

AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 14.13):

Over alt sitter folk med bøyd nakke og skroller. Skal ikke si jeg er særlig bedre, har allerede begynt å merke smerten i nakken fordi jeg sitter for mye på pcn. Faktisk må jeg noen ganger legge meg på ryggen og strekke fordi jeg føler meg så stiv i nakken og skuldrene. Jeg er i mye bevegelse igjen i perioder, men så blir jeg sløv igjen og sitter mye foran pcn da. Men jeg kjenner at dette tærer veldig på nakken. Jeg er også redd for å få denne kulen som noen har begynt å få bak hodet, du ser det på de med kort hår, en helt gigantisk kul på bakhodet som kroppen lager for å gjøre bakhodet tyngre rett og slett. 
Jeg er oppvokst på 90-tallet "heldigvis" og var naturlig nok mer aktiv en dagens barn. Den tiden var det stort å få en stasjonær pc i hus og vi hadde tv-spill som vi fikk bruke et begrenset tidspunkt i uka. 
Nå sitter jo barna med mobil, tablet og pc hele tiden og jeg lurer på hvordan nakkene deres skal bli.. 

Ser ihvertfall mange ungdom type skolealder med muskelsvinn av noe slag .. er så mange som går rart og har null muskler i beina så overkroppen ser sykt store ut.. trist det der men tror det er pga av korona og at skolene har vært mye stengt de siste åra. 

Anonymkode: fba99...db5

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ser ihvertfall mange ungdom type skolealder med muskelsvinn av noe slag .. er så mange som går rart og har null muskler i beina så overkroppen ser sykt store ut.. trist det der men tror det er pga av korona og at skolene har vært mye stengt de siste åra. 

Anonymkode: fba99...db5

De siste åra? xD Du får det til å se ut som skoler ikke har eksistert på flere år. Som om skolen holder de noe aktive likevel, det er 1 gymtime i uka omtrent og selv der var det en sopp i politikken som skulle få teori inn i gymmen. 
Men de har så stygg holdning, overkroppen synker liksom men det gjør det fort hos meg også hvis jeg ikke trener coremuskulaturen og passer på holdningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...