Gå til innhold

vont i foten i et år..

foten

Anbefalte innlegg

Jeg er en ivrig fotballspiller på snart 16 år. For ca et år siden, på en cup, tråkka jeg over 3 ganger. jeg tråkka over i 2. og siste kamp. Da fikk jeg veldig vondt i den "kulen" som ligger rett under ankelen på innsiden av høyre fot.

Dette trodde jeg at skulel gå over, men jehg trodde feil. For hver gang jeg er i fysisk aktivitet, får jeg vondt der. Det hjelper å varme opp mye, og det er ikke spesielt vondt når jeg løper.

Det er mest etter at jeg har løpt, spilt en kamp eller vært på trning at dette gjør veldig vondt. Noen ganger er det så ille at jeg halter, men dette skjer ikke så veldig ofte.

Det som er værst er å komme i gang igjen etter en trningsøkt. Feks hvis jeg etter gymmen på skolen drar på trening, så gjør det veldig vondt og går ikke over..

Dette skjønner jeg ikke en dritt av. Det er ikke så veldig ille, men det er irriterende. også er den "kulen" under ankelen på høyre fot litt hoven i forhold til den samme på venstre fot.

Kan noen forklare meg hva dette er?? (har ikke vært hos lege, selv om jeg klansje burde det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

foten.

Dette har nok vært en mer omfattende skade enn et et "vanlig overtråkk".

Mye tyder på at leddet har blitt ustabilt og dette bør undersøkes nærmere av en legespesialist i ortopedi. Operativ behandling blir noen ganger det som må gjøres for å rette på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid Trydal

Hei,

ta en kikk på www.trim.no. De har utviklet et fantastisk behandlingsopplegg for belastningsskader. Jeg gikk selv med en kronsisk skade i over ett år, som ingen av legene eller noen klarte å få orden på. Kunne knapt tro det da jeg ble frisk igjen etter bare en liten stund. Jeg kan virkelig anbefale deg å sjekke ut dette behandlingsopplegget. Det finnes i et hefte kalt Belastningsskader.

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...