Gå til innhold

Nærkontakter og karantene

Anbefalte innlegg

Person A har testet positivt. 

Person B er nærkontakt til A, har tatt test i dag, får svar i morgen.

Person C har hatt daglig nærkontakt med B. Har fått 3 doser vaksine. 

Person C skal vi feire jul sammen med.

Dersom B er positiv, må C teste seg, men må ikke i karantene siden 3 doser er satt, ikke sant?

Uff,  dette ble komplisert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464350-n%C3%A6rkontakter-og-karantene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Alle som har fått oppfriskningsdose av koronavaksinen for over 1 uke side er unntatt smittekarantenen. Oppfriskningsdose er de som har fått tredje dose, eller andre dose dersom de har tatt Janssen-vaksine tidligere. Er du husstandsmedlem eller tilsvarende nær må du også teste deg hver dag med selvtest eller antigen hurtigtest eller annenhver dag med PCR-test i 7 døgn for å være unntatt fra smittekarantenen»

Gjest Anonym 2

Jeg er skikkelig lei meg. Min datter og hennes samboer og datter skulle feire jul hos oss, nå har hun hatt nærkontakt med en som har fått corona. Dermed måtte hun i karantene, og de kommer ikke på julaften. Hun skulle teste seg i dag, men svaret kommer kanskje ikke i morgen? Det hadde vært å håpe på. Samboeren er på jobb i dag, jeg stusset litt på at ikke han og var i karantene, men han må ta hjemmetest?

Anonym 2 skrev (32 minutter siden):

Samboeren er på jobb i dag, jeg stusset litt på at ikke han og var i karantene, men han må ta hjemmetest?

Nærkontakter og de som bor sammen med dem, er ikke i karantene fra jobb eller skole, men "på fritiden", mens de venter på testsvar. 

Gjest Anonym 2
laban skrev (23 minutter siden):

Nærkontakter og de som bor sammen med dem, er ikke i karantene fra jobb eller skole, men "på fritiden", mens de venter på testsvar. 

Datteren min fikk ikke komme på jobb, hadde nærkontakten der. Jobber i barnehage. Tester seg i dag.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...