Gå til innhold

Hva driver dere med nå ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Pinnekjøttet er lagt i vann. Jeg venter på at sjokoladekaka i ovnen skal bli ferdig. Bordet er dekket og klart til I morgen. Julegavene er lagt under treet.  Samboer skreller kålrabi, poteter og gulerøtter til i morgen.

Jeg lurer på om jeg skal ta en siste tur på butikken ( når skokoladekaken er ferdig )og handle inn ingredienser til walldorfsalat , slik at jeg kan lage walldorfsalat til juleskinka til førstedagsfrokosten eller om jeg bare skal drite i det ? Alltid et eller annet jeg kommer på i siste liten. 

I morgen er det hjemmekontor til 12.00. Deretter kommer de 4 voksne barna våre og så er det jul. 

God Jul til dere ! 😀

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464360-hva-driver-dere-med-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Her har det vært mange ærender i dag, selv om jeg tenkte at jeg skulle være ferdig med de fleste i går.

I tillegg til ærender i dag har jeg vært innom et par venninner med små gaver, pakket inn de siste gavene, arrangert blomster og funnet frem duker, godteri etc. til i morgen, diverse annet, og har nå sunket ned i sofaen.

Borddekking får vente. Skal tross alt ha frokost også 🤪.

Nicklusheletida
Ekstra skrev (22 minutter siden):

Her har det vært mange ærender i dag, selv om jeg tenkte at jeg skulle være ferdig med de fleste i går.

I tillegg til ærender i dag har jeg vært innom et par venninner med små gaver, pakket inn de siste gavene, arrangert blomster og funnet frem duker, godteri etc. til i morgen, diverse annet, og har nå sunket ned i sofaen.

Borddekking får vente. Skal tross alt ha frokost også 🤪.

Er ikke det  typisk da ? Jeg tenkte at jeg hadde  god tid, men neida. Jeg jobbet til 18.00 og mye som sto igjen etter det. Nå har jeg akkurat vært på butikken og nå sitter jeg og venter på at sambo skal gjøre seg ferdig ved kjøkkenbenken med å kappe opp kålarabien, så jeg får laget glasur og pyntet kaka . Puh ! Litt sliten nå. 

Det har gått i ett i dag. Kl 08 satt jeg deigen til 4 julebrød, så kom ungene, så gjorde jeg ferdig eggsalaten, så gikk vi ut, så stekte jeg julebrødene, så var det å dusje og pakke, deretter til pappa for å spise grøt og pynte tre. Også videre til mamma. 

Nå har jeg akkurat trukket meg tilbake på rommet, imens mamma og stefar tar seg av legging av ungene. Hadde ikke mye energi igjen jeg. Pluss at jeg har vondt i magen etter å ha spist både julebrød og grøt. Så mye mel og melk er ikke min mage vant til. Men det var skikkelig godt da. :)

Jeg har ferie. Men siden jeg har hjemmekontor, startet dagen med litt jobb allikevel. Nå har jeg nettopp flyttet alle jobbgreiene vekk fra spisebordet.

I dag har jeg bakt to typer småkaker, pyntet juletreet, handlet noe småtteri, vært på gjenbruksstasjonen, hentet en julegave på kontoret, vært på en gravlund helt i utkanten av byen og tent lys, kokt og spist risengrynsgrøt, og satt fram en del julepynt. Den siste esken med julepynt har jeg bestemt meg for å vente med til i morgen. Så akkurat nå skal jeg tømme oppvaskmaskinen, og så skal jeg sløve resten av kvelden.

Annonse

Har feriedag i dag og mannen tok også fri etter et par møter på hjemmekontoret tidlig i morrest. :) Jeg har vært to ganger på butikken, men det gikk helt greit - første gangen var jeg der kl. 8:30 så det var ingen andre der omtrent, andre gangen visste jeg nøyaktig hva jeg skulle ha og hvor det sto så det gikk også helt greit.

Etter det har jeg spilt brettspill med guttungen og fått klemt inn litt dataspill og den siste episoden av "Kongen befaler" sammen med ungene. Stekt et kalkunbryst (skal steke ett til i morgen), ryddet og vasket det siste på kjøkkenet, mannen har fuget ferdig noen skiferstener ved komfyren (jada, måtte jo vente til i dag!). Har også støvsuget og vasket golv på stue og kjøkken og lagt på nyvaskede matter, det liker jeg så godt å ha til jul. :)

Nå har vi sett "Kvelden før kvelden" og Didrik Solli Tangen med "O'helga natt" er så fantastisk at jeg nesten ikke finner ord. ❤️ Nå spiller mannen "Støveldans" og jeg skal straks gå og si god natt til ungene mens varmeflaskene godgjør seg litt under dynene og jeg skal finne sengen.

Ønsker en god og fredfull jul til alle på DOL! 🎁

Vært oppe siden kl 5, da jeg våknet av meg selv etter 4 timers søvn, og vært sliten men jobba på med egen fremtreden som ikke-trøtt hele dagen, men nå når jeg skal sove er jeg altså ikke trøtt les: vidåpne øyne og stressa på et eller annet underlig sett. Har ellers stivnet i nakken. Lurer på å gå å se etter en flaske rødvin?! 

Nicklusheletida
Lillemus skrev (21 minutter siden):

Har feriedag i dag og mannen tok også fri etter et par møter på hjemmekontoret tidlig i morrest. :) Jeg har vært to ganger på butikken, men det gikk helt greit - første gangen var jeg der kl. 8:30 så det var ingen andre der omtrent, andre gangen visste jeg nøyaktig hva jeg skulle ha og hvor det sto så det gikk også helt greit.

Etter det har jeg spilt brettspill med guttungen og fått klemt inn litt dataspill og den siste episoden av "Kongen befaler" sammen med ungene. Stekt et kalkunbryst (skal steke ett til i morgen), ryddet og vasket det siste på kjøkkenet, mannen har fuget ferdig noen skiferstener ved komfyren (jada, måtte jo vente til i dag!). Har også støvsuget og vasket golv på stue og kjøkken og lagt på nyvaskede matter, det liker jeg så godt å ha til jul. :)

Nå har vi sett "Kvelden før kvelden" og Didrik Solli Tangen med "O'helga natt" er så fantastisk at jeg nesten ikke finner ord. ❤️ Nå spiller mannen "Støveldans" og jeg skal straks gå og si god natt til ungene mens varmeflaskene godgjør seg litt under dynene og jeg skal finne sengen.

Ønsker en god og fredfull jul til alle på DOL! 🎁

Ja, jeg fikk tårer i øynene. Helt nydelig : )

Glitter skrev (1 time siden):

Det har gått i ett i dag. Kl 08 satt jeg deigen til 4 julebrød, så kom ungene, så gjorde jeg ferdig eggsalaten, så gikk vi ut, så stekte jeg julebrødene, så var det å dusje og pakke, deretter til pappa for å spise grøt og pynte tre. Også videre til mamma. 

Nå har jeg akkurat trukket meg tilbake på rommet, imens mamma og stefar tar seg av legging av ungene. Hadde ikke mye energi igjen jeg. Pluss at jeg har vondt i magen etter å ha spist både julebrød og grøt. Så mye mel og melk er ikke min mage vant til. Men det var skikkelig godt da. :)

Ble så glad når jeg leste dette! Ønsker deg en riktig god jul ❤

Nicklusheletida

Kropp og hode har jobbet på høygir i flere dager. Var helt utslitt. Overtrøtt. Klarte ikke å slappe av og finne roen. Jeg som nestwn aldri drikker, tok et halvt glass rødvin nå som  " medisin " for å roe meg  .

Det funket. Skal ikke så mye til.  Nå har jeg det bra. Håper dere har også  . 

GOD JUL ! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...