Gå til innhold

Når rydder du vekk jula?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Her ryddet vi bort julen i dag og det var godt :) 

Det meste røk ut i formiddag, selve treet står igjen (det er mannens oppgave...) og jeg har ikke orket ta ned julegardinene, de tar jeg i morra. :) Pussig det der - hvert år er det så koselig å ta frem julepynten i løpet av desember, men sånn i løpet av romjula så føles huset bare mørkt, trangt og overfylt og det er deilig å få bort alt stæsjet (selv om jeg ikke pynter så mye lengre) og få det lysere og lettere igjen. :) 

stjernestøv
Lillemus skrev (21 minutter siden):

Det meste røk ut i formiddag, selve treet står igjen (det er mannens oppgave...) og jeg har ikke orket ta ned julegardinene, de tar jeg i morra. :) Pussig det der - hvert år er det så koselig å ta frem julepynten i løpet av desember, men sånn i løpet av romjula så føles huset bare mørkt, trangt og overfylt og det er deilig å få bort alt stæsjet (selv om jeg ikke pynter så mye lengre) og få det lysere og lettere igjen. :) 

Ja det er så koselig å få pyntet til jul men akk så godt å få det vekk :) 

Gjest Liviane

Har akkurat "høsta" treet nå, og fjernet adventsstaker, julepynt og duker. Nå gjenstår bare å legge sammen treet og sette det inn i boden igjen. Gardinene ordner jeg med i morgen. Hadde egentlig tenkt å vente med alt til i morgen, men var litt gira på å bli kvitt mesteparten nå. 

Annonse

Full julepynt fortsatt. Da vi kom hjem fra fjellet nå, slo jeg på lysene på juletreet og tente masse røde telys. Jeg rekker nok ikke bruke opp alle de røde telysene før vi pakker bort, men noen flere kan jeg nyte. 

Vet ikke helt ennå når jeg rydder bort. Det har oftest vært tatt første helga i det nye året. Men nå er den første helga litt for kjapp for meg, og det kan bli for mye å vente til neste helg. På den annen side er det lettere å få fjernet jula på en vanlig hverdag nå som jeg har hjemmekontor og derfor avslutter arbeidsdagen tidligere pga spart reisetid. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Her ryddet vi bort julen i dag og det var godt :) 

Skjønner ikke poenget. Folk styrer og steller og maser med julepynting før jul, men etter jul er de opptatta av å få dritten ut fortest mulig ut.

Hva er poenget med maseriet?

Anonymkode: 93512...0c0

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke poenget. Folk styrer og steller og maser med julepynting før jul, men etter jul er de opptatta av å få dritten ut fortest mulig ut.

Det er jo koselig å pynte til jul da, men etter jul virker pynten som rot som er i veien. 

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synes ikke det er noe "maseri". Å pynte til advent og jul er jo bare koselig, men når det nye året har begynt synes jeg som mange at det er deilig å få pynten bort igjen. Jula er jo da "såå forrige år"! ;)

Og så er vi jo alle ulike. Noen liker å pynte veldig tidlig i desember, og da vil de kanskje ha det bort igjen tidlig også. Jeg pynter til advent den helga det er 1. advent, og til jul når det er ca en uke til julaften. 2 uker med julepynt er mer enn nok for meg, men vet om noen som drar jula videre et stykke ut i januar også, uavhengig av når de pyntet til jul. Igjen; folk er forskjellige og "smak og behag" varierer veldig. 

Annonse

morsan skrev (1 time siden):

Vet ikke helt ennå når jeg rydder bort. Det har oftest vært tatt første helga i det nye året. Men nå er den første helga litt for kjapp for meg, og det kan bli for mye å vente til neste helg. På den annen side er det lettere å få fjernet jula på en vanlig hverdag nå som jeg har hjemmekontor og derfor avslutter arbeidsdagen tidligere pga spart reisetid. 

Akkurat sånn er det her i huset også.

Bortsett fra adventsstaken og noe småtteri setter jeg fram pynten 23.-24.desember, så dette er ca. dag nr. 10 den står framme. Da klarer jeg ikke å se på den som utdatert rot riktig ennå. 

AnonymBruker
Liviane skrev (1 time siden):

Synes ikke det er noe "maseri". Å pynte til advent og jul er jo bare koselig, men når det nye året har begynt synes jeg som mange at det er deilig å få pynten bort igjen. Jula er jo da "såå forrige år"! ;)

Og så er vi jo alle ulike. Noen liker å pynte veldig tidlig i desember, og da vil de kanskje ha det bort igjen tidlig også. Jeg pynter til advent den helga det er 1. advent, og til jul når det er ca en uke til julaften. 2 uker med julepynt er mer enn nok for meg, men vet om noen som drar jula videre et stykke ut i januar også, uavhengig av når de pyntet til jul. Igjen; folk er forskjellige og "smak og behag" varierer veldig. 

Tror det er mest kvinnfolk som bedriver med denne pyntingen. Ihvertfall er vi menn med ekte asperger ikke interessert i sånt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du kaller dritt er for andre kos og gode minner. :) Jeg synes nå det hadde blitt en stusselig jul om jeg ikke hadde pyntet noe som helst da. 

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror det er mest kvinnfolk som bedriver med denne pyntingen. Ihvertfall er vi menn med ekte asperger ikke interessert i sånt.

Ok, nei men da så.. 

Litt leit at du skulle få den ekte typen da... 😉 De som ikke har ekte AS er nok mer glad i julepynt, skal du se.. 😉

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det du kaller dritt er for andre kos og gode minner. :) Jeg synes nå det hadde blitt en stusselig jul om jeg ikke hadde pyntet noe som helst da. 

Den du svarer får gjerne korrigere meg, men jeg tolket vedkommende som at «dritten» ikke var hens eget syn på julepynt, men hens tolkning av dem som ikke kan bli kvitt julepynten fort nok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...