Gå til innhold

Dato for restriksjoner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (21 minutter siden):

14 januar

Har de sagt at det er akkurat den dagen det skal skje? Spør fordi jeg må ta noen avgjørelser på jobb rett etter nye bestemmelser er kunngjort, og jeg hadde håpet det ville skje litt tidligere enn dagen før nåværende regler utløper:-(

Nicklusheletida
frosken skrev (1 minutt siden):

Har de sagt at det er akkurat den dagen det skal skje? Spør fordi jeg må ta noen avgjørelser på jobb rett etter nye bestemmelser er kunngjort, og jeg hadde håpet det ville skje litt tidligere enn dagen før nåværende regler utløper:-(

Nakstad om tiltak fra 15. januar: Dette blir avgjørende – VG

frosken skrev (16 minutter siden):

Neii de har ikke sagt det. Det riktige svaret er strengt tatt at forskriften gjelder «til forskriften endres». De har imidlertid  sagt og skrevet fire uker fra natt til 15. desember:

«De forskriftsfestede tiltakene trer i kraft fra natt til onsdag 15. desember. Fra torsdag 16. desember innføres rødt nivå for videregående skoler og gult nivå i barnehager og på barne- og ungdomsskoler. Tiltakene gjelder inntil videre i fire uker, men det kan ikke utelukkes at de vil vare lengre eller at det blir behov for ytterligere innstramninger.» (regjeringen.no)

Dette betyr egentlig at forskriften er sagt å skulle gjelde til og med natt til onsdag den 12. januar.

Ser likevel ikke bort fra at pressens og folks oppfatning av at fire uker er «fra 15. des til 15. jan» blir det faktiske her. De bør uansett komme med pressekonferanse senest 13. for at evt ny forskrift skal kunne registreres i Lovdata. Selv håper jeg på signaler i god tid før dette også, slik at folk kan planlegge oppheving sv permisjoner og logistikk rundt jobb/ skole/ barnehage etc. 

Endret av Kayia
Kayia skrev (7 minutter siden):

Neii de har ikke sagt det. Det riktige svaret er strengt tatt at forskriften gjelder «til forskriften endres». De har imidlertid  sagt og skrevet fire uker fra natt til 15. desember:

«De forskriftsfestede tiltakene trer i kraft fra natt til onsdag 15. desember. Fra torsdag 16. desember innføres rødt nivå for videregående skoler og gult nivå i barnehager og på barne- og ungdomsskoler. Tiltakene gjelder inntil videre i fire uker, men det kan ikke utelukkes at de vil vare lengre eller at det blir behov for ytterligere innstramninger.» (regjeringen.no)

Dette betyr egentlig at forskriften er sagt å skulle gjelde til og med natt til onsdag den 12. januar.

Ser likevel ikke bort fra at pressens og folks oppfatning av at fire uker er «fra 15. des til 15. jan» blir det faktiske her. De bør uansett komme med pressekonferanse senest 13. for at evt ny forskrift skal kunne registreres i Lovdata. Selv håper jeg på signaler i god tid før dette også, slik at folk kan planlegge oppheving sv permisjoner og logistikk rundt jobb/ skole/ barnehage etc. 

Takk for gjennongangen. Da krysser jeg fingrene for at vi får litt tid til å områ oss på. 

Annonse

frosken skrev (3 minutter siden):

Takk for gjennongangen. Da krysser jeg fingrene for at vi får litt tid til å områ oss på. 

Det håper jeg også, men kan ikke si at jeg er særlig optimistisk der. Gjetter pressekonferansen kommer så tett på fire uker som mulig, slik det har vært i snart to år nå 🙄

Jeg er spent på hva de kommer til å si. Er redd alle restriksjoner fortsetter. Jeg skal være med og arrangere et stort arrangement i midten av mars med forhåpentligvis mange deltakere. Vi måtte utsetter dette arrangementet både i 2020 og i 2021, og nå har vi jobbet mye med det det siste halve året. Har SÅ lyst til å få gjennomført det!

Nicklusheletida

Jeg merker ikke store forskjellen. Det var verre da alt var nedstengt. Hjemmekontor har jeg vent meg til, men jeg synes synd på de som til stadighet blir permittert. Har følt meg veldig heldig som har den jobben jeg har de siste 2 årene. 

Nicklusheletida skrev (19 timer siden):

Jeg merker ikke store forskjellen. Det var verre da alt var nedstengt. Hjemmekontor har jeg vent meg til, men jeg synes synd på de som til stadighet blir permittert. Har følt meg veldig heldig som har den jobben jeg har de siste 2 årene. 

Samme her. Bortsett fra det med hjemmekontor, synes jeg at jeg lever ganske vanlig akkurat nå i hverdagen. Men selvsagt blir det blir jo ingen arrangementer, utemiddager, kino el lign,  mindre omgang med venner enn normalt, og heller ingen planlegging av utlandsreiser. 

Det må være ille å stadig vekk bli permittert. Og hvor blir det av folkene i mellomtiden? Vi så da restauranter etc åpnet opp igjen i fjor vår at mange hadde problemer med å få tak i nok personale. Mange av de permitterte servitørene og kokkene hadde funnet seg andre ting å gjøre, enten jobb eller studier. Jeg tenker også på hvordan det går med kulturlivet etter snart to år med betydelige begrensninger på arrangementssiden. Det er et paradoks at det i førjulstiden og nå er tillatt med maksimalt 50 personer på innendørs arrangementer med faste tilviste plasser, mens det er julehandel og nyttårssalg i kjøpesentrene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...