Gå til innhold

Er aspergers en gavepakke?.. eller en forbannelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet er at det er deg, så det er umulig å vite hvordan du ville vært uten det.

Men at livet suger det er det ingen tvil om. Så får si forbannelse.

Anonymkode: 05df3...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må poste autisme i autismeforumet

Anonymkode: 5eb81...f16

Der er det ingen som svarer.

Anonymkode: 2a39a...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er de andre diagnosene mine som er verst å leve med. Jeg er såpass fungerende mtp Asperger at den er oppført som bidiagnose, også er borderline og bipolar hoveddoagnosene. Og rusavhengighet da. Pluss jeg sliter periodevis veldig med spiseforstyrrelser.

Jeg har jo alle diagnosene, men de påvirker meg jo ikke like mye. 

Så for meg er borderline og bipolar den store forbannelsen. Men samtidig henger alt sammen. Hvis jeg ikke hadde hatt AS, ville jeg utviklet de andre lidelsene tro? Hadde jeg vært bedre rustet til å tåle alt jeg har gjennomgått? Hvem vet..

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (2 timer siden):

For meg er de andre diagnosene mine som er verst å leve med. Jeg er såpass fungerende mtp Asperger at den er oppført som bidiagnose, også er borderline og bipolar hoveddoagnosene.

 

Heldig du da som har en såkalt lett aspergers.

Anonymkode: b3764...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (14 timer siden):

Prøv autismeforumet.

Jeg skriver jo at det er ingen som svarer der.

Anonymkode: 2a39a...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Heldig du da som har en såkalt lett aspergers.

Anonymkode: b3764...65c

Mtp mine andre diagnoser vil jeg ikke kalle meg selv for heldig. Og det å ha AS skapte nok av problemer i oppveksten og det gjør det ennå. Men nei jeg er nok ikke hardt rammet av AS. Det var mer tydelig da jeg vokste opp. Etter hvert har jeg lært meg diverse teknikker samt øvd meg på det sosiale samspillet. 

For øvrig blir jeg mye mer autistisk når jeg ruser meg for da klarer jeg ikke å huske på alle de tillærte sosiale egenskapene. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Mtp mine andre diagnoser vil jeg ikke kalle meg selv for heldig. Og det å ha AS skapte nok av problemer i oppveksten og det gjør det ennå. Men nei jeg er nok ikke hardt rammet av AS. Det var mer tydelig da jeg vokste opp. Etter hvert har jeg lært meg diverse teknikker samt øvd meg på det sosiale samspillet. 

For øvrig blir jeg mye mer autistisk når jeg ruser meg for da klarer jeg ikke å huske på alle de tillærte sosiale egenskapene. 😛

Så får du la være å ruse deg da

Anonymkode: f04b6...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest saudade-

Tenker ikke på det som hverken det ene eller andre til vanlig, men hvis jeg måtte valgt er det mye mer en forbannelse enn en gavepakke for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...