Gå til innhold

Hva skal man gjøre når man ikke klarer å trene?


Sommerblomsten9

Anbefalte innlegg

Jeg får inntrykk av at noe av problemet er at du blir sinna fordi fastlegen og andre ikke gjør det du ønsker?

Hva sier foreldrene dine?

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommerblomsten9 skrev (1 time siden):

Skal ut i jobb snart, er 20 år. Men jeg kjenner jo at det er farlig, fordi jeg har faktisk vurdert å legge planer å gjøre noe hvis dette ikke går over til neste uke.  Jeg orker ikke leve sånn mer

Det som er mest farlig med dette, er at du stresser så veldig over dårlig søvn. Det er ikke i seg selv farlig å sove dårlig. 

Men hva skjedde med det behandlingsopplegget du deltok på? Det hørtes jo ut som om noe som ville kunne ha hjulpet deg godt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9 skrev (1 time siden):

Har vært på trening idag, trener men søvnen blir vist ikke bedre. Fastlegen sier bare at det er sånn det er. Går ikke til psykolog , og fastlegen vil heller ikke sende meg til psykolog. Spurte om jeg kunne bli henvist til psykolog forrige gang jeg var der, for litt over en uke siden og han sa jeg ikke trengte det. 

Men i alle dager...Jeg forstår ikke at fastlegen kan konkludere med at du ikke trenger psykolog. Har du fortalt at du har selvmordstanker? Det er grunnlag for at du virkelig trenger å snakke med en proff. Så flott at du har vært på trening, da gjør du noe bra for deg selv uansett om det ikke hjelper på søvnen😊

Anonymkode: b2597...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9
frosken skrev (11 timer siden):

Jeg får inntrykk av at noe av problemet er at du blir sinna fordi fastlegen og andre ikke gjør det du ønsker?

Hva sier foreldrene dine?

Jeg blir sint fordi det ikke er hjelp og få, og at jeg sover mindre og mindre for hver dag uten at jeg vet hvorfor

foreldrene mine er kjempe bekymret og vet ikke hva de skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9
frosken skrev (11 timer siden):

Det som er mest farlig med dette, er at du stresser så veldig over dårlig søvn. Det er ikke i seg selv farlig å sove dårlig. 

Men hva skjedde med det behandlingsopplegget du deltok på? Det hørtes jo ut som om noe som ville kunne ha hjulpet deg godt?

 

Det funka ikke og det jeg deltok i var STEPPS. Men jeg kjenner jo meg ikke som meg selv, det er jo skummelt? Jeg kjenner meg ikke som meg selv inni meg når jeg ikke sover og blir redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men i alle dager...Jeg forstår ikke at fastlegen kan konkludere med at du ikke trenger psykolog. Har du fortalt at du har selvmordstanker? Det er grunnlag for at du virkelig trenger å snakke med en proff. Så flott at du har vært på trening, da gjør du noe bra for deg selv uansett om det ikke hjelper på søvnen😊

Anonymkode: b2597...e89

Men det som gjør meg redd nå, er at jeg sover mindre og mindre for hver natt. Og jeg vet ikke hvorfor. Og da klarer jeg jo ikke å trene, når jeg bare sover mindre og mindre. Hvis jeg har sovet samme hver natt, f.eks sovnet kl 4 og våknet kl 9, da har det gått bra, da har det ikke vært farlig. Men når jeg ser at for hver dag sovner jeg senere og senere, det gjør meg bekymret. Igår sovnet jeg kl 03:45 eller 4, men inatt sovnet jeg ikke før 04:50 og våknet kl 9, og var våken masse i mellom der. Hvorfor får jeg mindre og mindre søvn for hver natt? Til slutt knekkes jeg jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerblomsten9

Men det rare er at det virker som om det er noen som vil at jeg skal knuses/ knekkes . Fordi dette er jo faktisk ikke levbart, det er ikke noe liv og ha det som det her. Har jeg en sykdom eller hjerneskade, som gjør at jeg sover mindre og mindre for hver natt? Jeg blir jo redd. Igår sovnet jeg kl 4, men inatt sovnet jeg ikke før 04:45, og var Våken masse mellom den tiden og til kl 9. hva er grunnen til at søvnen ikke holder seg samme, eller at den ikke blir bedre, men at den istedenfor blir verre for hver natt? Vet noen? @kupton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9

Kan det være en medisinsk eller fysisk årsak til at søvnen blir bare dårligere og at jeg sover dårligere for hver natt? @ISW. Som om noen vil jeg skal knuses, fordi jeg gikk igjennom helvete i flere mnd, og nå ser det ut som det blir det samme. Årsaken til at jeg tror det, er at for hver natt sover jeg mindre og mindre, og sovner bare senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du blitt utredet for Asperger?

Anonymkode: 763b9...963

Nei det har jeg aldri blitt. Kan jeg ha Asperger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9

Det er som om døgnrytmen blir forskyvet mer og mer for hver natt? At det blir senere og senere for hver natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9

Og familien min skjønner ikke hvor sliten jeg er, av livet og av at jeg blir befalt at jeg skal oppføre meg «normalt», at jeg blir kjeftet på fordi jeg  er så ukonsentrert, at jeg er lat, at jeg skal gjøre ulike ærend hver dag, de skjønner ikke hvordan det er å gå flere netter med alt for lite søvn, og ikke sovne før kl 04:50!!😭😭😭😭 jeg vil bare dø fyfaen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9 skrev (6 minutter siden):

Nei det har jeg aldri blitt. Kan jeg ha Asperger ?

På bakgrunn av din tendens til å få hang-ups på en ting, så ja kanskje. Du ser bare det du vil se og er ikke mottakelig for innspill heller. Akkurat som om du ikke klarer å se ting utenfra. 

Anonymkode: 763b9...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerblomsten9
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På bakgrunn av din tendens til å få hang-ups på en ting, så ja kanskje. Du ser bare det du vil se og er ikke mottakelig for innspill heller. Akkurat som om du ikke klarer å se ting utenfra. 

Anonymkode: 763b9...963

Jeg klarer jo å se ting utenfra, men jeg begynner å lure på om det er en medisinsk eller fysisk årsak til at døgnrytmen blir forskyvet mer og mer for hver natt, og at jeg sover bare mindre? At det ikke holder seg stabilt , eller at det blir bedre. Begynner å lure litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På bakgrunn av din tendens til å få hang-ups på en ting, så ja kanskje. Du ser bare det du vil se og er ikke mottakelig for innspill heller. Akkurat som om du ikke klarer å se ting utenfra. 

Anonymkode: 763b9...963

Det kan man oppleve å ha/være med borderline også, som TS har sagt hun har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9

Hvis jeg f.eks har sovnet kl 4 hver natt, da har jeg kunne levd videre og fått håp. Men hvordan kan jeg ha håp når jeg sovner senere og senere og får mindre og mindre søvn for hver natt? Jeg tenker « denne natten blir bedre», men så blir den bare verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9 skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg f.eks har sovnet kl 4 hver natt, da har jeg kunne levd videre og fått håp. Men hvordan kan jeg ha håp når jeg sovner senere og senere og får mindre og mindre søvn for hver natt? Jeg tenker « denne natten blir bedre», men så blir den bare verre?

Du må be om mer hjelp. Gå til fastlegen og si at problemet blir verre. Det kan være lurt om du skriver ned i en periode når du sovnet og når du våknet og gi det til legen. De liker ofte håndfaste data å forholde seg til. 

Ikke be om flere medisiner, men si at du trenger hjelp. At du forstår at søvnproblemene kanskje blir forsterket over at du bekymrer deg så mye over dem og at du trenger hjelp og verktøy til å få det mentale på plass.

Hvis fastlegen overhodet ikke er åpen for å høre på deg, gå til en annen lege for en second opinion. Ta kontakt med kommunen og hør om det er noen tilbud om psykisk hjelp du kan få for dine bekymringer og tanker omkring dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Du må be om mer hjelp. Gå til fastlegen og si at problemet blir verre. Det kan være lurt om du skriver ned i en periode når du sovnet og når du våknet og gi det til legen. De liker ofte håndfaste data å forholde seg til. 

Ikke be om flere medisiner, men si at du trenger hjelp. At du forstår at søvnproblemene kanskje blir forsterket over at du bekymrer deg så mye over dem og at du trenger hjelp og verktøy til å få det mentale på plass.

Hvis fastlegen overhodet ikke er åpen for å høre på deg, gå til en annen lege for en second opinion. Ta kontakt med kommunen og hør om det er noen tilbud om psykisk hjelp du kan få for dine bekymringer og tanker omkring dette.

Takk for svar, det skal jeg. Jeg vil ikke ha flere medisiner. Men når jeg snakket med fastlegen om det før , så sier han bare at det ikke er noe mer han kan gjøre? Men får prøve å snakke med han igjen. Eneste han sier et at jeg skal på eeg undersøkelse. Og når dette går utover den fysiske helsen min også, da blir jeg bekymret . Når jeg sliter med søvn blir jeg også forstoppet, antageligvis pga stress. Var ikke forstoppet når jeg sov. Så dette påvirker veldig mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...