Gå til innhold

Doktor online vs kvinneguiden


hipohopp2022

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Liviane
hipohopp2022 skrev (3 timer siden):

Så her er det også mennesker på om kvelden når man trenger det mest som som f.eks kan gi råd om angst og sånn? Hvis man trenger det? 

Ja, det er folk her hele døgnet, men naturligvis er det stillere om natten. Jeg ville ikke ha satset på å kunne få noen å snakke med akkurat når du skulle trenge det, til det er vi for få. Og så har vi ulik problemstilling sånn at de som tilfeldigvis skulle være pålogget samtidig med deg når du f.eks trenger noen å snakke med ikke nødvendigvis har "kompetanse" til å kunne svare deg. Men svar får man som regel, og kompetanse finnes, bare at det kan ta litt tid. Men det hender også at man ikke får svar, bare så du er forberedt på det. Trenger du "akutt" noen å snakke med på kveldstid og du skriver her men merker at ingen svarer deg, er det nok bedre å bruke hjelpetelefonene. Noen av de har også mulighet for skriftlig korrespondanse. 

 

hipohopp2022 skrev (38 minutter siden):

For en velkomst!! Dere er i hvertfall MYE snillere enn kg folk! 

Jeg har aldri vært på KG, bare lest der av og til, men hyggelig at du synes det. Bare du ikke tenker på snillhet = svar, og "usnillhet" = få eller ingen svar. For som sagt er vi få her og har ulike problemstillinger og ulik kompetanse, og så er det også ulike tidspunkter i løpet av dagen hvor det er naturlig for den enkelte å være pålogget. 

Vil bare legge til at jeg med "kompetanse" her først og fremst mener kompetanse på egen sykdom som en kan dele av sine erfaringer med andre om, men det finnes noen her med mer generell og "ekte" kompetanse innenfor psykiatri og medisiner.  Håper at du vil trives her! 😊

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen. :)

Jeg liker DOL bedre enn KG. Her blir vi på en måte litt kjent med hverandre. Er overhodet ikke noe samhold på KG slik jeg ser det. 

For 15 år siden derimot føler jeg det var mer samhold på KG. Spesielt fordi jeg deltok i masse dagbøker og slikt. 

Jeg er for øvrig 31. Har vært på DOL i 2,5 år bare, men jeg er litt overaktiv så føler jeg har vært her mye lenger. ;)

Husk det er noen troll her også. Men jeg vil nå påstå at dette har blitt mye bedre siste måneder. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Velkommen. :)

Jeg liker DOL bedre enn KG. Her blir vi på en måte litt kjent med hverandre. Er overhodet ikke noe samhold på KG slik jeg ser det. 

For 15 år siden derimot føler jeg det var mer samhold på KG. Spesielt fordi jeg deltok i masse dagbøker og slikt. 

Jeg er for øvrig 31. Har vært på DOL i 2,5 år bare, men jeg er litt overaktiv så føler jeg har vært her mye lenger. ;)

Husk det er noen troll her også. Men jeg vil nå påstå at dette har blitt mye bedre siste måneder. 

Er de anonyme da? Jeg lagde en del innlegg på kg som fikk masse respons og da sa de som kommenterte at jeg var et troll men jeg selv forstod aldri hva det var i definisjon. Jeg mente hvertfall aldri og være det med vilje. Jeg bare skrev sikkert noen innlegg som traff andre men det var oppriktige problemstillinger jeg lurte på. Jeg synes i hvertfall dette stedet virker varmere og mer koselige folk selvom sikkert flesteparten er eldre enn meg🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (27 minutter siden):

Er de anonyme da? Jeg lagde en del innlegg på kg som fikk masse respons og da sa de som kommenterte at jeg var et troll men jeg selv forstod aldri hva det var i definisjon. Jeg mente hvertfall aldri og være det med vilje. Jeg bare skrev sikkert noen innlegg som traff andre men det var oppriktige problemstillinger jeg lurte på. Jeg synes i hvertfall dette stedet virker varmere og mer koselige folk selvom sikkert flesteparten er eldre enn meg🙂 

Om hvem er anonyme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

De som skriver under anonymt nick

Ja, man er jo det. Siden det er anonymt nick. Vet ikke om jeg forstod deg helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja, man er jo det. Siden det er anonymt nick. Vet ikke om jeg forstod deg helt. 

De som troller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

De som troller 

De som troller huker som oftest av på anonym bruker. Ikke alle, men de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

De som troller huker som oftest av på anonym bruker. Ikke alle, men de fleste. 

Ok. Pleier du og være her på kvelden? Unnskyld at jeg spør. Jeg bare lurte på om det er noen «kjente» som har svart i denne tråden jeg kanskje kan «treffe» på kvelden. På kg var det allllllltid noen på 24/7. Sykes i grunn det var veldig urettferdig at jeg ble utestengt når jeg ikke hadde gjort noe med vilje. At jeg også ble beskyldt for og trolle når jeg ikke prøvde på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg ikke har noen diagnose så vidt jeg vet. Jeg har kanskje litt angst på kvelden men jeg har aldri fått denne skriftlig. Men jeg synes det var koselig her inne på koselig psykologi❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest saudade-
hipohopp2022 skrev (39 minutter siden):

Jeg lagde en del innlegg på kg som fikk masse respons og da sa de som kommenterte at jeg var et troll men jeg selv forstod aldri hva det var i definisjon. Jeg mente hvertfall aldri og være det med vilje. Jeg bare skrev sikkert noen innlegg som traff andre men det var oppriktige problemstillinger jeg lurte på.

Jeg er usikker på den korrekte definisjonen av troll fordi det virker som om folk bruker det litt forskjellig, men jeg opplevde også å bli kalt det innimellom uten å (mene å) være det. Det var spesielt når jeg opprettet tråder fordi jeg lurte på noe som mange syntes var veldig dumt å lure på fordi det bare var dumt i seg selv i følge dem, eller fordi de ikke trodde på at noen oppriktig lurte på det. Husk på at det nok finnes de som kaller andre troll fordi de vil ha en reaksjon og sette igang krangler, altså er det de selv som er trollet, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (44 minutter siden):

Ok. Pleier du og være her på kvelden? Unnskyld at jeg spør. Jeg bare lurte på om det er noen «kjente» som har svart i denne tråden jeg kanskje kan «treffe» på kvelden. På kg var det allllllltid noen på 24/7. Sykes i grunn det var veldig urettferdig at jeg ble utestengt når jeg ikke hadde gjort noe med vilje. At jeg også ble beskyldt for og trolle når jeg ikke prøvde på det. 

Jeg legger meg i 22-tiden hver kveld, men sånn ellers er jeg vel blant de mest aktive her. Uten at det nødvendigvis bare er positivt. Folk kan bli lei av meg innimellom. ;)

KG kan være vanskelig innimellom. Jeg ble utestengt i 2016 to ganger. Jeg prøvde å innrette meg, men jeg forstod ikke hvor grensen gikk i forhold til hvor mye man kan dele. Det har jeg slitt med her inne også, men er stadig under oppdragelse. :) Jeg forstår bare ikke slikt så godt. 

Men skal sies det er større takhøyde her enn på KG, så om du sliter trenger du ikke moderere deg like mye, men fortsatt ting det ikke er lov å skrive for detaljert om. 

Men her er det mye støtte å få. Det vil du se hvis du blir værende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saudade- skrev (1 time siden):

Jeg er usikker på den korrekte definisjonen av troll fordi det virker som om folk bruker det litt forskjellig, men jeg opplevde også å bli kalt det innimellom uten å (mene å) være det. Det var spesielt når jeg opprettet tråder fordi jeg lurte på noe som mange syntes var veldig dumt å lure på fordi det bare var dumt i seg selv i følge dem, eller fordi de ikke trodde på at noen oppriktig lurte på det. Husk på at det nok finnes de som kaller andre troll fordi de vil ha en reaksjon og sette igang krangler, altså er det de selv som er trollet, etter min mening.

Ja deg føler jeg også. Jeg tror mange ønsker og krangle med vilje for og få i gang en debatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (44 minutter siden):

Jeg legger meg i 22-tiden hver kveld, men sånn ellers er jeg vel blant de mest aktive her. Uten at det nødvendigvis bare er positivt. Folk kan bli lei av meg innimellom. ;)

KG kan være vanskelig innimellom. Jeg ble utestengt i 2016 to ganger. Jeg prøvde å innrette meg, men jeg forstod ikke hvor grensen gikk i forhold til hvor mye man kan dele. Det har jeg slitt med her inne også, men er stadig under oppdragelse. :) Jeg forstår bare ikke slikt så godt. 

Men skal sies det er større takhøyde her enn på KG, så om du sliter trenger du ikke moderere deg like mye, men fortsatt ting det ikke er lov å skrive for detaljert om. 

Men her er det mye støtte å få. Det vil du se hvis du blir værende her.

Det tror jeg så absolutt. Jeg synes velkommestn har vært helt utrolig. Jeg fikk et inntrykk av det var veldig stille her men jeg synes det er koselig bare at noen vil svare meg🥰 jeg er også ganske aktiv så da kan vi være to om det. Jeg klarer aldri og og sovne før kl 01 da, skulle ønske jeg klarte og sovne rundt 22. så jeg er konstant trøtt😁 jeg vil bli gjerne kjent med dere, dere virker super koselig alle sammen🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (9 timer siden):

Det tror jeg så absolutt. Jeg synes velkommestn har vært helt utrolig. Jeg fikk et inntrykk av det var veldig stille her men jeg synes det er koselig bare at noen vil svare meg🥰 jeg er også ganske aktiv så da kan vi være to om det. Jeg klarer aldri og og sovne før kl 01 da, skulle ønske jeg klarte og sovne rundt 22. så jeg er konstant trøtt😁 jeg vil bli gjerne kjent med dere, dere virker super koselig alle sammen🥰 

Du virker som en trivelig person du også. Flott med litt friskt blod og nye perspektiver. 😊 

DOL er både tidsfordriv, underholdning, en læringsarena og periodevis terapi for meg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (19 minutter siden):

Du virker som en trivelig person du også. Flott med litt friskt blod og nye perspektiver. 😊 

DOL er både tidsfordriv, underholdning, en læringsarena og periodevis terapi for meg. 😅

Takk for det. 🥰 det blir det nok for meg også. Jeg er syk for tiden så jeg er mye på nett. Er så mye som går nå, utenom korona. Har du hatt korona? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...