Gå til innhold

hvor mye karbohydrater kan man egentlig spise før man blir feit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sreriøst? Lurer på om min forbrenning er veldig dårlig da.. jeg kan ikke spise mer enn rundt 1300 jeg for å opprettholde ekten. Må spise mye mindre enn det for å gå ned, så jeg satser egentlig ikke på  å gå ned men å opprettholde. 

Anonymkode: cf792...62e

Teller du/veier du absolutt alt? Da mener jeg ALT. 

Jeg er 174 cm og slank. Går en tur på 40 min (3,5 km, har skade så går sakte) og trener 25 min på spinningsykkel hver dag. Når jeg ikke er deprimert da slik som nå. Ellers er det bare husarbeid og slikt. Ifølge klokken min forbrenner jeg sånn 2300 kcal på en slik dag med hverdagsaktivitet, trening og tur. 

Jeg har dessuten liten muskelmasse pga skader i kroppen, så det forklarer heller ikke at jeg kan spise den mengden. 

Men jeg spiser mer i helger, derfor er gjennomsnittlig underskudd i uken ca 500 kcal når jeg går inn for vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (2 timer siden):

Teller du/veier du absolutt alt? Da mener jeg ALT. 

Jeg er 174 cm og slank. Går en tur på 40 min (3,5 km, har skade så går sakte) og trener 25 min på spinningsykkel hver dag. Når jeg ikke er deprimert da slik som nå. Ellers er det bare husarbeid og slikt. Ifølge klokken min forbrenner jeg sånn 2300 kcal på en slik dag med hverdagsaktivitet, trening og tur. 

Jeg har dessuten liten muskelmasse pga skader i kroppen, så det forklarer heller ikke at jeg kan spise den mengden. 

Men jeg spiser mer i helger, derfor er gjennomsnittlig underskudd i uken ca 500 kcal når jeg går inn for vektnedgang. 

Jepp  :)

Anonymkode: cf792...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 1.2.2022 den 11.35):

Jeg tror hun mente 200 g karbohydrater i og med at hun sier at "fordi bananer og epler har mye av dette". Og karbohydrater utløser insulinproduksjon som igjen utløser fettlagring...

Jeg har diabetes og har fått beskjed om at jeg godt kan spise frukt, men da til et måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...