Gå til innhold

Vi som har mislykkes totalt i livet, snur det noen gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke det blir bedre. Har prøvd alt. Det hjelper ikke. Håper på en dødelig sykdom. Kreft i magen etc. da skal jeg ikke gå til legen før det er for sent

Anonymkode: 6360c...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ikke det blir bedre. Har prøvd alt. Det hjelper ikke. Håper på en dødelig sykdom. Kreft i magen etc. da skal jeg ikke gå til legen før det er for sent

Anonymkode: 6360c...de2

Er ikke dette litt å bade i selvmedlidenhet? Jeg tror de færreste har grunnlag for å si at de har mislykkes totalt i livet. Det måtte være dersom man f.eks. var en som misbrukte barn, i så fall synes jeg det vil være rimelig å si at man har mislyktes totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (36 minutter siden):

Er ikke dette litt å bade i selvmedlidenhet? Jeg tror de færreste har grunnlag for å si at de har mislykkes totalt i livet. Det måtte være dersom man f.eks. var en som misbrukte barn, i så fall synes jeg det vil være rimelig å si at man har mislyktes totalt.

Mislykket totalt = ikke fått til noe, endt opp som utstøtt trygda uten utdanning, venner, kjæreste, familie eller kollegaer, hva er vanskelig å forstå med det?!

Anonymkode: 6360c...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mislykket totalt = ikke fått til noe, endt opp som utstøtt trygda uten utdanning, venner, kjæreste, familie eller kollegaer, hva er vanskelig å forstå med det?!

Anonymkode: 6360c...de2

Du spurte i overskriften om det snur noen gang. Jeg tenker at det går an å bygge opp noe positivt innenfor de rammene som omgis deg. Bygge en hverdag med noen gode elementer, til tross for mye sorg og savn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i alle fall sett flere eksempler her på at autister har vært ekstremt langt nede, men finner seg mer til rette i livet etter en stund.

Jeg vil ikke prøve å komme med noen tips. Det er bare en observasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 21.26):

Tror ikke det blir bedre. Har prøvd alt. Det hjelper ikke. Håper på en dødelig sykdom. Kreft i magen etc. da skal jeg ikke gå til legen før det er for sent

Anonymkode: 6360c...de2

Hei!

hva har du prøvd til nå? Etter du fikk din autismediagnose? Du skriver «alt» hva mener du med det? Kan du konkretisere hva du mener med « alt»?

Jeg har selv autisme, men har erfart at ting blir bedre, men ikke av seg selv.

Så det er flere ting som ofte må på plass, spesielt når man har autisme. 

nr 1. noen å snakke med som har kompetanse på autisme. ( de fins, men man må vite hvor starte søke)( jeg kan hjelpe deg om jeg vet hva du har forsøkt)

nr 2. En samtalepartner med god kompetanse på autismespekteret vil kunne hjelpe til å rydde opp i tanker/skape oversikt/ slik at det blir såpass oversiktlig at man selv kan greie ta noen tak/gjøre noe/ se noen, eller om så er bare en åpning/mulighet. På enkelt områder/ eller kanskje bare et område.

Etter opprydning i tanker/kaos/fortvilelse som gjerne har hopet seg opp til et fortvilelsens fjell over mange år for mange med autisme.

nr 3. Etter hjelp til rydding i kaos, tanker, håpløshetsfølelse, slik at man ser noen muligheter i sikte, kan man sette opp noen konkrete ønsker, mål, eller bare håp.

For liksom nøste i hva som er grunnlaget for håpløshetsfølelsen, nøste så mye at man får « hodet over vann», og selv ser at det sannsynligvis fins noen muligheter. Muligheter som man alene ofte ikke greier se. Jeg vil legge til, som man ofte ikke greier se fordi man har autisme og kjenner den « alenehet» som er  en del av det å ha autisme. 

Dette tar tid, man skal være tålmodig, for bare finne en person som vet såpass mye om autisme at man kan få hjelp tar i de fleste tilfeller tid, men det er verdt å forsøke.

Det fins hjelp og muligheter , det vet jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Madelenemie
Frida skrev (3 timer siden):

Jeg får ikke til livet.

Hei!

Da bør du lese det jeg skrev over.

man må aldri si man ikke får til noe før man har forsøkt, hva har du forsøkt til nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Madelenemie skrev (På 12.3.2022 den 22.23):

Hei!

Da bør du lese det jeg skrev over.

man må aldri si man ikke får til noe før man har forsøkt, hva har du forsøkt til nå?

 

Noen får det ikke til uansett hvor mye en forsøker. 

Anonymkode: 6360c...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen får det ikke til uansett hvor mye en forsøker. 

Anonymkode: 6360c...de2

Ja sånn er det noen ganger dessverre,,

Det er vondt, håper du har noen nær du kan snakke med/bare hjelpe  ibærecalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker

Å si at du vil ha kreft i magen . Det er virkelig drøyt. Skam deg . Tenk på alle de stakkars mennesker som har kreft , å alt de må igjennom av smerter. Igjen du burde skamme deg . 

Anonymkode: 5e3d7...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...