Gå til innhold

saxenda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ISW skrev (3 minutter siden):

Mysimba er samme medisin som Wellbutrin (pluss et tillegg) - hvis man tidligere har fått dårlige reaksjoner av Wellbutrin er sjansen stor for at man får det av Mysimba også.

Ok. Har ikke prøvd wellbutrin før, kan det gå bra da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liviane skrev (4 minutter siden):

 

Jeg har nylig snakket med fastlegen min om "slankepiller" og han sa jeg kunne få Rybelsus. De skal fungere som Saxenda bare i pilleform (pga samme virkestoffet Liraglutid, hvis jeg forstod han riktig). Jeg vurderer å begynne på dem. De er imidlertid ikke godkjent enda på indikasjonen vektnedgang, foreløpig er indikasjonen diabetes type 2 for å regulere blodsukkeret. Og så må man betale dem selv (kanskje fordi jeg ikke har diabetes type 2), og de koster rundt 1400 kr i måneden. Jeg er i tenkeboksen. 

 

Ja, han sa at det var utelukket å gi meg Mysimba.  

Ok. Kanskje jeg kunne fått det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
stjernestøv skrev (25 minutter siden):

Ok. Kanskje jeg kunne fått det da. 

Men har ikke du gått en del ned i vekt allerede? Nå husker ikke jeg i farta hvor mye eller om du nå er normalvektig, men tror ikke du vil få det hvis du er normalvektig eller ikke har diabetes type 2.

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (12 minutter siden):

Men har ikke du gått en del ned i vekt allerede? Nå husker ikke jeg i farta hvor mye eller om du nå er normalvektig, men tror ikke du vil få det hvis du er normalvektig eller ikke har diabetes type 2.

Ok. Jeg har gått ned en del men er overvektig fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (58 minutter siden):

Ok. Jeg har gått ned en del men er overvektig fremdeles. 

Så sant det «bare» er overvekt og ikke helseskadelig fedme, ville jeg latt det være. 

Tenk på alt du har gått ned allerede. Hvis det er tungt nå, ville jeg heller prøvd å holde vekta og bevege meg/være mye ute for både kropp og sjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (1 time siden):

 

Jeg har nylig snakket med fastlegen min om "slankepiller" og han sa jeg kunne få Rybelsus. De skal fungere som Saxenda bare i pilleform (pga samme virkestoffet Liraglutid, hvis jeg forstod han riktig). Jeg vurderer å begynne på dem. De er imidlertid ikke godkjent enda på indikasjonen vektnedgang, foreløpig er indikasjonen diabetes type 2 for å regulere blodsukkeret. Og så må man betale dem selv (kanskje fordi jeg ikke har diabetes type 2 eller fedme), og de koster rundt 1400 kr i måneden. Jeg er i tenkeboksen. 

 

Ja, han sa at det var utelukket å gi meg Mysimba.  

Saxenda koster 3000kr i mnd! Det fins altså i pilleform til mye rimeligere pris ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (11 minutter siden):

Så sant det «bare» er overvekt og ikke helseskadelig fedme, ville jeg latt det være. 

Tenk på alt du har gått ned allerede. Hvis det er tungt nå, ville jeg heller prøvd å holde vekta og bevege meg/være mye ute for både kropp og sjel. 

Ok. Ja det er overvekt, skal ta det opp med psykiateren når han er tilbake. Jo kan jo bevege meg mer og prøver å holde vekta, det er bare så glatt ute nå og da tør jeg ikke gå. Spiser jo mye i helga så går jeg ned i løpet av uken, men går jo ikke lenger ned. Har jo lyst til det og, har ulvehunger nå pga tomhet og risperdal. Da må jeg jo slutte på risperdal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
Marye skrev (13 minutter siden):

Saxenda koster 3000kr i mnd! Det fins altså i pilleform til mye rimeligere pris ??

 

 

Nå vet jeg jo ikke om Saxenda og Rybelsus kan sammenlignes på alle måter, men ja, Rybelsus koster halvparten månedlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane

@Marye Men gjentar igjen at den (foreløpig) ikke er godkjent som vektnedgangs-hjelp, og det kan være grunner til at legen din vil gi deg nettopp Saxenda. Du får høre med ham/henne. 

En litt snodig ting: Da jeg leste om den i FK så står det at "mindre vanlige bivirkninger" er vektnedgang! 😆

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (3 minutter siden):

@Marye Men gjentar igjen at den (foreløpig) ikke er godkjent som vektnedgangs-hjelp, og det kan være grunner til at legen din vil gi deg nettopp Saxenda. Du får høre med ham/henne. 

En litt snodig ting: Da jeg leste om den i FK så står det at "mindre vanlige bivirkninger" er vektnedgang! 😆

Hahaha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane

Nå leste jeg på nytt og det står at virkestoffet i Rybelsus er semaglutid og ikke liraglutid som jeg sa. Så hvis jeg har skjønt det riktig nå, så inneholder Saxenda liraglutid og Rybelsus semaglutid. Men hva det betyr i praksis vet jeg ikke. Beklager uansett feilinformasjon! 

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (1 minutt siden):

Nå leste jeg på nytt og det står at virkestoffet i Rybelsus er semaglutid og ikke liraglutid  som jeg sa. Så hvis jeg har skjønt det riktig nå, så inneholder Saxenda liraglutid og Rybelsus semaglutid. Men hva det betyr vet jeg ikke. Beklager uansett feilinformasjon! 

Ozempic 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liviane
Marye skrev (4 minutter siden):

Ozempic 

Ja, kanskje Rybelsus rett og slett er Ozempic? Vet altfor lite om dette merker jeg.. men Ozempic er vel også injeksjonsmedisin (?), så om de er helt like i innhold og virkningsmåte så finnes i alle fall Rybelsus i tablettform. 

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (2 minutter siden):

Ja, kanskje Rybelsus rett og slett er Ozempic? Vet altfor lite om dette merker jeg..

Ja det stemmer bedre med prisen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (52 minutter siden):

Ok. Ja det er overvekt, skal ta det opp med psykiateren når han er tilbake. Jo kan jo bevege meg mer og prøver å holde vekta, det er bare så glatt ute nå og da tør jeg ikke gå. 

Det var disse piggskoene da... Jeg har kommet ut av tellinga på hvor mange vintre du har brukt den unnskyldningen der nå. Like mange ganger har du sagt at piggsko hadde vært lurt ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Det var disse piggskoene da... Jeg har kommet ut av tellinga på hvor mange vintre du har brukt den unnskyldningen der nå. Like mange ganger har du sagt at piggsko hadde vært lurt ja... 

Hehe jo det hadde jo vært lurt. Var bare sykepleieren jeg går tur med som sa at hun syns pigger ikke hjalp,hun gled fordet. Da så jeg ikke helt vitsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Hehe jo det hadde jo vært lurt. Var bare sykepleieren jeg går tur med som sa at hun syns pigger ikke hjalp,hun gled fordet. Da så jeg ikke helt vitsen. 

Jo de hjelper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (47 minutter siden):

Hehe jo det hadde jo vært lurt. Var bare sykepleieren jeg går tur med som sa at hun syns pigger ikke hjalp,hun gled fordet. Da så jeg ikke helt vitsen. 

Selvfølgelig hjelper skikkelig piggsko! Da må hun ha enten veldig dårlige løse brodder eller dårlige piggsko. Piggsko er gull på glatt føre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig hjelper skikkelig piggsko! Da må hun ha enten veldig dårlige løse brodder eller dårlige piggsko. Piggsko er gull på glatt føre!

Ok. Det er brodder hun har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...