Gå til innhold

saxenda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok. Det er brodder hun har. 

Kjøp deg noen skikkelige piggsko, de selges på vanlige skobutikker og er verdt hver eneste krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Kjøp deg noen skikkelige piggsko, de selges på vanlige skobutikker og er verdt hver eneste krone!

Ok. De er sikkert dyre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Kan jo kjøpe de ja. 

Hvis det er Eurosko hos deg så kan du stikke innom og prøve så du får kjenne hvordan de er på foten. :) Andre skobutikker har helt sikkert også piggsko, så ta deg en titt du. Å gå ute på glatta uten skikkelige piggsko eller gode brodder er ikke noe særlig, da spenner man seg veldig fordi man blir redd for å falle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (30 minutter siden):

Hvis det er Eurosko hos deg så kan du stikke innom og prøve så du får kjenne hvordan de er på foten. :) Andre skobutikker har helt sikkert også piggsko, så ta deg en titt du. Å gå ute på glatta uten skikkelige piggsko eller gode brodder er ikke noe særlig, da spenner man seg veldig fordi man blir redd for å falle.

De har eurosko, bare venter på våren jeg nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (På 21.2.2022 den 10.55):

Mysimba er litt skummel hvis man bruker antipsykotika, siden Mysimba og antipsykotika har opphevende effekt (antidoteffekt) på hverandre. Generelt er Mysimba en dårlig medisin for alle med psykose eller bipolar lidelse (fare for å utløse nye episoder eller mani).

Jeg fikk ikke Mysimba på grunn av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg har gått på Saxenda i  6 uker. Hatt det meste av bivirkninger og har det fortsatt. Kvalme, diaré, forstoppelse og hodepine. Mye luft som kommer begge veier. Har ikke kommet opp til full dose.
1,2 holder, men mere går ikke. Tror nok jeg bør slutte. Fastlegen mener også det. Har fått mulighet for Ozempix, men det er vel det samme virkestoffet. Har ikke gått noe ned i perioden. 
Har noen lignende erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaas2212 skrev (9 minutter siden):

Jeg har gått på Saxenda i  6 uker. Hatt det meste av bivirkninger og har det fortsatt. Kvalme, diaré, forstoppelse og hodepine. Mye luft som kommer begge veier. Har ikke kommet opp til full dose.
1,2 holder, men mere går ikke. Tror nok jeg bør slutte. Fastlegen mener også det. Har fått mulighet for Ozempix, men det er vel det samme virkestoffet. Har ikke gått noe ned i perioden. 
Har noen lignende erfaringer??

Opplevde det samme med ozempic. Bare bivirkninger, ingen virkning. Økt depresjon også. 

Anonymkode: 5572f...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Gaas2212 skrev (21 minutter siden):

Jeg har gått på Saxenda i  6 uker. Hatt det meste av bivirkninger og har det fortsatt. Kvalme, diaré, forstoppelse og hodepine. Mye luft som kommer begge veier. Har ikke kommet opp til full dose.
1,2 holder, men mere går ikke. Tror nok jeg bør slutte. Fastlegen mener også det. Har fått mulighet for Ozempix, men det er vel det samme virkestoffet. Har ikke gått noe ned i perioden. 
Har noen lignende erfaringer??

Jeg var ekstremt kvalm de første ukene (fram til jeg var ferdig med opptrapping), men det gikk over. 

Fra 1.februar får man ikke lenger Saxenda på blå resept så det kan være verdt å merke seg at du får den kun så lenge vedtaket ditt varer. Man må evt betale den selv. 
Kilde: https://forskning.no/fedme-medisin/ogsa-det-etablerte-fedmelege-middelet-saxenda-tas-av-blaresept-ordning/2145750

Redigert: Vektnedgang startet nesten umiddelbart hos meg. Gikk ned 2-3 kg første uken. Trente mer og spiste både mindre og sunnere.

Endret av Ikkeanonymnok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...