Gå til innhold

Må du ha det stille når du sover eller kan du sove hvor som helst?

hipohopp2022

Anbefalte innlegg

hipohopp2022
Lillemus skrev (13 minutter siden):

Åja! Er jeg kald på føttene kan jeg bare glemme å få sove! Bruker varmeflaske fra oktober til mai... 

varmeglasle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hattifnattus

Jeg klarer kun å sove i mørket og stillhet hvis samboeren min er hjemme. De dagene han jobber natt så må jeg ha dempet belysning på soverommet og tven på veldig lavt volum ( lavt nok til at jeg hører prating, men ikke tyder ordene ). Jeg er ekstremt mørkredd og har vært det hele livet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer kun å sove i mørket og stillhet hvis samboeren min er hjemme. De dagene han jobber natt så må jeg ha dempet belysning på soverommet og tven på veldig lavt volum ( lavt nok til at jeg hører prating, men ikke tyder ordene ). Jeg er ekstremt mørkredd og har vært det hele livet 🙈

🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Da er vi to. Men det kan ikke være iskaldt. Sover du ikke i varmere strøk da?

Nei, da sover jeg dårligere, men sol gjør heldigvis at jeg trenger mindre søvn. 

Nå er det alderen som gjør at jeg må ha det kaldt. Jeg har alltid vært en frysepinne, men det er helt forandret. . Hver kveld før jeg legger meg, står jeg lenge i dusjen under kaldt vann for å kjøle ned kroppen før jeg skal sove. Sommeren er verst. Sist sommer kunne jeg ikke sove sammen med samboeren . Jeg sov enten ute på verandaen eller på en madrass rett innenfor verandadøren. Uten dyne. Bare laken. 

Bortsett fra disse plagene, har jeg et godt sovehjerte og får nok søvn siden jeg sover dypt når jeg sover. Trenger derfor færre timer søvn enn f. Eks sambo som er en nattegrubler . Jeg er heldig sånn. Jeg bruker ikke natta til å bekymre meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Nei, da sover jeg dårligere, men sol gjør heldigvis at jeg trenger mindre søvn. 

Nå er det alderen som gjør at jeg må ha det kaldt. Jeg har alltid vært en frysepinne, men det er helt forandret. . Hver kveld før jeg legger meg, står jeg lenge i dusjen under kaldt vann for å kjøle ned kroppen før jeg skal sove. Sommeren er verst. Sist sommer kunne jeg ikke sove sammen med samboeren . Jeg sov enten ute på verandaen eller på en madrass rett innenfor verandadøren. Uten dyne. Bare laken. 

Bortsett fra disse plagene, har jeg et godt sovehjerte og får nok søvn siden jeg sover dypt når jeg sover. Trenger derfor færre timer søvn enn f. Eks sambo som er en nattegrubler . Jeg er heldig sånn. Jeg bruker ikke natta til å bekymre meg. 

Oiiiiiii … hvorfor er Det sånn???? At du må sove bare på et laken??? Eller ute?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
hipohopp2022 skrev (25 minutter siden):

Oiiiiiii … hvorfor er Det sånn???? At du må sove bare på et laken??? Eller ute?!!

Jeg får det sånn når det er tropenetter her i Oslo. Husker noen dager for et par år siden så var jeg nødt til å ligge uten noe som helst oppå meg og måtte ofte rømme ned i kjelleren hvor det var kjøligere for å få sove (der er det murvegger og derfor kjøligere. Det var helt forferdelig varmt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus skrev (1 time siden):

Jeg får det sånn når det er tropenetter her i Oslo. Husker noen dager for et par år siden så var jeg nødt til å ligge uten noe som helst oppå meg og måtte ofte rømme ned i kjelleren hvor det var kjøligere for å få sove (der er det murvegger og derfor kjøligere. Det var helt forferdelig varmt 😅

Jeg sover dårlig når det er varmt og når det er tropenetter så sover jeg svært lite. Husker ennå den sommeren det var så lenge varmt... (var det i  2017?)  Da var det mange som slet pga varmen som varte så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (7 timer siden):

varmeglasle?

Har du ikke hørt om varmeflaske? Man kan bruke en vanlig brusflaske, men jeg foretrekker en ordentlig varmeflaske i gummi med stofftrekk utenpå. Denne fylles med varmt vann (jeg bruker en vannkoker og koker opp vann + at jeg fyller opp flasken med varmt vann fra kranen så den blir full). Skrues godt igjen og legges i fotenden en liten stund før jeg legger meg. Holder føttene varme hele natten og når jeg har vært oppe på do en gang sånn utpå natten og blitt kald på føttene så er det deilig å  stikke tærne borti varmeflasken når jeg kryper under dyna igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (21 minutter siden):

Har du ikke hørt om varmeflaske? Man kan bruke en vanlig brusflaske, men jeg foretrekker en ordentlig varmeflaske i gummi med stofftrekk utenpå. Denne fylles med varmt vann (jeg bruker en vannkoker og koker opp vann + at jeg fyller opp flasken med varmt vann fra kranen så den blir full). Skrues godt igjen og legges i fotenden en liten stund før jeg legger meg. Holder føttene varme hele natten og når jeg har vært oppe på do en gang sånn utpå natten og blitt kald på føttene så er det deilig å  stikke tærne borti varmeflasken når jeg kryper under dyna igjen. :)

Aha. Hvor kjøpes en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Aha. Hvor kjøpes en slik?

Apotek og helsekost. Kjøpte en på Normal til en veldig billig penge, men den gikk det hull på stå styr unna den - 2 liter vann i madrassen var mye... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Apotek og helsekost. Kjøpte en på Normal til en veldig billig penge, men den gikk det hull på stå styr unna den - 2 liter vann i madrassen var mye... 

brant du deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

den hadde virket deilig og ha i sengen. Jeg elsker varme👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (2 minutter siden):

god morgen forresten. Har du spist frokost? Jeg skal snart på en liten fjelltur☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

brant du deg da?

Det var selvfølgelig i mannen sin seng og den må ha sprunget lekk like etter at jeg hadde lagt den unger dyna hans. Da han skulle legge seg hørte jeg bare et brøl i det han stakk føttene ned i fotenden gitt... Han brant seg litt, men det gikk helt fint. Ble litt styr med å bytte på sengetøy og madrass og legge overmadrassen til tørk da. Med skikkelige varmeflasker opplever du ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

god morgen forresten. Har du spist frokost? Jeg skal snart på en liten fjelltur☺️

Ja, jeg sitter med macen på fanget og har nettopp spist litt og skal snart dra på jobb. :) God morgen til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (1 time siden):

Å nei 😮 

Vi har hatt vår i evigheter, vi kjøpte den da vi studerte for nærmere 30 år siden. Hadde 2, men den ene har forsvunnet. Og min mor har sin fremdeles, som hun "alltid" har hatt - sikkert kjøpt på 60 tallet en gang 😄 Seig og god gummi 😄 Ja, og svigermor har en gammel en. Varmeflaske er nydelig, men vi bruker den stort sett bare ved vondter - menssmerter, UVI eller sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg som skrev i går kveld at jeg ble lite forstyrret av lyder, våknet i grålysningen i dag av at en svarttrost prøvde sangstemmen sin for første gang i år 😄 Den var litt rusten i stemmen, men jodlet i vei i lange tider, før jeg sovnet av igjen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg trøtt nok så sovner jeg uansett. En gang sovnet jeg på Jernbanestasjonen, på under ti sekunder, sittende på flisegulv med ryggen hvilende mot en jernstang.

Men til vanlig så vil jeg ha det helt mørkt og helt stille. Kaldt soverom, men varm (dvs, ikke fryse) på føttende. Sover gjerne med vindu oppe og sokker på. 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altfor vár for både lys, lyd og luft når jeg skal sove, bruker tid på å sovne og våkner lett 🙄.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Vhanja skrev (2 timer siden):

Er jeg trøtt nok så sovner jeg uansett. En gang sovnet jeg på Jernbanestasjonen, på under ti sekunder, sittende på flisegulv med ryggen hvilende mot en jernstang.

Men til vanlig så vil jeg ha det helt mørkt og helt stille. Kaldt soverom, men varm (dvs, ikke fryse) på føttende. Sover gjerne med vindu oppe og sokker på. 

Oi hehe da var du sikkert veldig trøtt..😴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...