Gå til innhold

ISW - buffer


Savannah

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem skriver om sitt eget kk-bruk på den måten? Det kan man lure på.

Det må du vel selv vite.

Anonymkode: 4a0e3...5e9

Ta smokken din og gå og legg deg.  Du har holdt deg i ro lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Savannah skrev (41 minutter siden):

Ta smokken din og gå og legg deg.  Du har holdt deg i ro lenge.

Men i alle dager, er du alltid like gretten?

Anonymkode: 4a0e3...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 26.3.2022 den 17.42):

Hva er du vil egentlig? Det virker som du har en sterk forakt mot noen av oss som bruker DOL, deriblant meg, og sånn har det vært over år. Jeg skjønner ikke helt hva jeg har gjort deg, og hva det er som er så provoserende med at jeg feks mener at det er uklokt å bruke kredittkort når man ikke kan betale innen rentene begynner å løpe?

Jeg forstår ikke hvordan du kan ha forstått meg på denne måten.  Jeg må si at dette gjør meg urolig og jeg blir lei meg.  Hva har jeg gjort deg??  Jeg har ikke lagt noe særlig merke til deg igjennom årene, og overhodet ikke hatt forakt for deg.  Så vidt jeg vet har ikke du gjort meg noe, og du kan gjerne mene hva du vil så lenge jeg får mene det jeg vil.

 

laban skrev (På 25.3.2022 den 11.44):

Det beviser jo ikke at det er du som har startet andre tråder med liknende tema, som anonym. Men noen vil nok anta at det ikke er så mange med solid økonomi som tilfeldigvis omtaler kredittkortbruken sin her. Det er nok derfor det har lett for å bli misforståelser også - det er lett å tro at en som skriver innlegg her om å ta ut 500 kr på kredittkortet, egentlig ikke har råd til det. 

Jeg forstår deg rett og slett ikke.  Det er ingenting som kan bevise hvem som har startet anonyme tråder.  Jeg synes egentlig det du skriver bærer preg av at man har forutinntatte meninger om hva som blir skrevet og hvorfor det blir skrevet.  Det er ikke alle som er under psykiatri og derfor ikke har greie på økonomi.  Mange kan være psykisk syke og ha god greie på økonomi.

500 kr. er ingenting og de fleste eller mange bruker forskjellige bankkort for å betale og ta ut penger.  Hvordan klarer du å få assosiasjoner til økonomien til en som skriver om å ta noen få hundrelapper på en lørdag?

Jeg reagerer også på når jeg får skarpe svar som inneholder begreper som "vi mener om deg".  Da er det noen (jeg nevner ikke nick) som mener noe om meg på vegne av gruppen.  Jeg vet at nordmenn er flokksdyr, men det er veldig ekskluderende å lese slik.  Hvem vil ikke være en del av flokken?  Å støte noen ut er vanlig i alle dyregrupper, men ganske primitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 timer siden):

Det er ingenting som kan bevise hvem som har startet anonyme tråder.

Det var jo det jeg også skrev - selv om du har startet tråder om temaet med nick, kan det være andre som har startet (noen av) de anonyme.

Savannah skrev (2 timer siden):

Jeg synes egentlig det du skriver bærer preg av at man har forutinntatte meninger om hva som blir skrevet og hvorfor det blir skrevet. 

Jeg prøvde bare å beskrive hvordan jeg tror noen av misforståelsene kan oppstå. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis tolker alt på den måten selv.

Savannah skrev (2 timer siden):

Hvordan klarer du å få assosiasjoner til økonomien til en som skriver om å ta noen få hundrelapper på en lørdag?

Jeg deltok ikke i den tråden om å nappe bryn, jeg skriver omtrent aldri uten nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (13 minutter siden):

Det var jo det jeg også skrev - selv om du har startet tråder om temaet med nick, kan det være andre som har startet (noen av) de anonyme.

Det er noen andre som har startet tråder om kredittkort.  Jeg er utrolig lei av spydigheter om min bruk av kredittkort som jeg ikke forstår.

 

laban skrev (14 minutter siden):

Jeg prøvde bare å beskrive hvordan jeg tror noen av misforståelsene kan oppstå. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis tolker alt på den måten selv.

Jeg vet ikke hvilken misforståelser har oppstått.  Se på den stalkeren i denne tråden.  Hun tror hun er morsom, og venter på anerkjennelser for det.  Mener du hun har misforstått noe?  Hun plager flere enn meg.

 

laban skrev (16 minutter siden):

Jeg deltok ikke i den tråden om å nappe bryn, jeg skriver omtrent aldri uten nick.

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen at den er skrevet av en person som ikke har råd til å kjøpe seg kaffe og få nappet øyebryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Savannah skrev (1 minutt siden):

Det er noen andre som har startet tråder om kredittkort.  Jeg er utrolig lei av spydigheter om min bruk av kredittkort som jeg ikke forstår.

 

Jeg vet ikke hvilken misforståelser har oppstått.  Se på den stalkeren i denne tråden.  Hun tror hun er morsom, og venter på anerkjennelser for det.  Mener du hun har misforstått noe?  Hun plager flere enn meg.

 

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen at den er skrevet av en person som ikke har råd til å kjøpe seg kaffe og få nappet øyebryn?

Hvordan vet du at ab er en kvinne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

En antagelse altså 

Jeg er rimelig sikker på at den antagelsen er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor?

Det kan jeg ikke forklare, men det er forskjell på menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Savannah skrev (Akkurat nå):

Det kan jeg ikke forklare, men det er forskjell på menn og kvinner.

Hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke hvilken misforståelser har oppstått.  Se på den stalkeren i denne tråden.  Hun tror hun er morsom, og venter på anerkjennelser for det.  Mener du hun har misforstått noe?  Hun plager flere enn meg.

Jeg vet selvsagt ikke noe om hva enkeltbrukere her tenker eller forstår. Men det tyder på misforståelser når tråder ender med at minst to brukere skriver ting av typen "det har jeg ikke påstått" til hverandre.

Savannah skrev (9 timer siden):

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen at den er skrevet av en person som ikke har råd til å kjøpe seg kaffe og få nappet øyebryn?

Jeg deltok ikke i den tråden og har ikke konkludert med noe som helst. I etterpåklokskapens lys synes jeg det ser ut til at både trådstarter og de mest aktive svarerne både antar litt i meste laget og overdriver / provoserer litt. 

Jeg antar ingenting om folks økonomi her hvis de ikke selv direkte eller indirekte har gitt opplysninger og / eller bedt om råd. Jeg er heller ikke kredittkortmotstander, tvert imot har jeg vært med i diskusjoner her der noen har påstått at det å bruke slike kort (alltid) er det samme som å bruke penger man ikke har. Det er riktignok lenge siden. 

Folk må selv finne ut av hvordan de ønsker å ordne sin egen økonomi. Men spør man "hva ville dere gjort?" på et forum, må man regne med å få høre akkurat det - ikke hva som nødvendigvis er lurest og riktigst i verden, men hva de som svarer, ville gjort. (Nå påstår jeg ikke at du har stilt slike spørsmål, men slike tråder har forekommet.)

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (18 timer siden):

Jeg forstår ikke hvordan du kan ha forstått meg på denne måten.  Jeg må si at dette gjør meg urolig og jeg blir lei meg.  Hva har jeg gjort deg??  Jeg har ikke lagt noe særlig merke til deg igjennom årene, og overhodet ikke hatt forakt for deg.  Så vidt jeg vet har ikke du gjort meg noe, og du kan gjerne mene hva du vil så lenge jeg får mene det jeg vil.

Jeg forstår deg rett og slett ikke.  Det er ingenting som kan bevise hvem som har startet anonyme tråder.  Jeg synes egentlig det du skriver bærer preg av at man har forutinntatte meninger om hva som blir skrevet og hvorfor det blir skrevet.  Det er ikke alle som er under psykiatri og derfor ikke har greie på økonomi.  Mange kan være psykisk syke og ha god greie på økonomi.

500 kr. er ingenting og de fleste eller mange bruker forskjellige bankkort for å betale og ta ut penger.  Hvordan klarer du å få assosiasjoner til økonomien til en som skriver om å ta noen få hundrelapper på en lørdag?

Jeg reagerer også på når jeg får skarpe svar som inneholder begreper som "vi mener om deg".  Da er det noen (jeg nevner ikke nick) som mener noe om meg på vegne av gruppen.  Jeg vet at nordmenn er flokksdyr, men det er veldig ekskluderende å lese slik.  Hvem vil ikke være en del av flokken?  Å støte noen ut er vanlig i alle dyregrupper, men ganske primitivt.

Jeg reagerte på utsagnet Kom deg ned på jordet og slutt å tolke alt som blir skrevet med så mørke briller" eller den smokk-kommentaren ("Ta smokken din og gå og legg deg") som du ga en annen. Jeg syns ikke de var på sin plass rett og slett.

Jeg kan være enig med deg i at det innimellom gis svar som er litt raske her inne, men i slike tilfeller tror jeg det er bedre å komme med mer informasjon - eller aller helst - sørge for å ha med all relevant informasjon i åpningsinnlegget.

Den øyebryn-tråden syns virket å være formulert med hensikt om å legge en "felle". Det virket som ts ønsket at folk skulle fordømme kredittkortbruk, slik at ts kunne nyansere etterhvert og proklamere at kredittkort ikke alltid er uhensiktsmessig. Hadde ts redegjort for situasjonen bedre i åpningsinnlegget hadde svarene blitt annerledes, fordi det er ikke kredittkortbruk i seg selv folk er skeptiske til, det er bruk som kan bli fryktelig ulønnsom og problematisk man er kritisk til. Hele den tråden ble bare rarere og rarere, for hvorfor fortelle at man ikke har penger på konto, tenker å bruke penger på noe, og spørre hva andre ville gjort - om man egentlig ikke vil ha ærlige svar? Hva er vitsen, om det ikke er for å lokke noen til å mistolke og gi svar basert på misoppfatninger som man kritisere etterpå? 

Jeg tenker nok at dersom man selv er fortrolig med egne valg og egen atferd, ikke ønsker eller er sensitiv for innspill så er det kanskje greit å være ærlig på dette og tydelig i innleggene sine. Kanskje man også skal vurdere å droppe å spørre om ting man egentlig ikke ønsker svar på? Det er tross alt et diskusjonsforum dette, og da må man jo forvente diskusjon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Jeg reagerte på utsagnet Kom deg ned på jordet og slutt å tolke alt som blir skrevet med så mørke briller" eller den smokk-kommentaren ("Ta smokken din og gå og legg deg") som du ga en annen. Jeg syns ikke de var på sin plass rett og slett.

Er du klar over at den andre som fikk smokkkommentaren har vært etter meg med spydigheter i flere år?  Hun har også vært spydig mot noen andre som hun tror er meg.  Jeg forstår ikke hvorfor du reagerer som du gjør og det er vel lite å gjøre med det.  Det er mye som ikke er på sin plass, og hvis du har tenkt å reagere hver gang så får du nok å gjøre.

Den øyebryntråden viser hvor mange reagerer ETTER at ts. har vært ute og brukt kredittkortet.  Det er i begynnelsen som ts. spør hva andre ville gjort.  Hva er vitsen med slike besserwisser tråder? Kan du svare meg på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Den øyebryntråden viser hvor mange reagerer ETTER at ts. har vært ute og brukt kredittkortet.  Det er i begynnelsen som ts. spør hva andre ville gjort.  Hva er vitsen med slike besserwisser tråder? Kan du svare meg på det?

Jeg skjønner ikke spørsmålet, ditt jeg skrev jo i forrige svar at jeg ikke skjønner vitsen med tråden, ettersom ts ikke var ute etter folks mening?

På generell basis; om man spør "Hva ville dere gjort?" på et debattforum bør man tåle at svaret kan bli  både "a", "b", "c" eller "d" uten at man blir misfornøyd og stempler svaret som feil, politisk korrekt, eller gitt av en besserwisser.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke spørsmålet, ditt jeg skrev jo i forrige svar at jeg ikke skjønner vitsen med tråden, ettersom ts ikke var ute etter folks mening?

På generell basis; om man spør "Hva ville dere gjort?" på et debattforum bør man tåle at svaret kan bli  både "a", "b", "c" eller "d" uten at man blir misfornøyd og stempler svaret som feil, politisk korrekt, eller gitt av en besserwisser.

Jeg er ikke interessert i å diskutere denne tråden lenger.  Om du eller jeg skjønner vitsen med tråden er ikke relevant mange år senere.  Det er mange tråder som jeg ikke forstår og hopper over.

Denne tråden ble startet til å diskutere buffer med sparepenger, fremfor investering eller nedbetaling av lån.  Jeg har lest en del om sparing av penger og jeg er uenig i å ha flere måneders lønn på sparekonto i tilfelle et eller annet.  Det er nok lurt i land hvor man kan miste jobben og ikke har noen rettigheter til arbeidsløshetspenger, men det er ikke Norge.  Det er min mening basert på artikler jeg har lest.  Det betyr ikke at andre skal følge mine meninger slavisk.  De som vil ha millioner på sparekonto kan gjøre det for min del.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...