Gå til innhold

Utestengt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Vet ikke om det er mulig å få svar her, men jeg har blitt utestengt fra kvinneguiden og lurer på hvorfor jeg er utestengt. Er det mulig å få vite sitat av akkurat hva det er jeg har skrevet som bryter med reglene? For jeg kan ikke huske å ha skrevet verken om selvmord eller helseskadelige råd? Har skrevet om selvmord før for lenge siden, men har ikke skrevet om det igjen etter at jeg ble utestengt sist gang som jeg klarer å huske. Sist skrev jeg bare at jeg hadde tanker om å være destruktiv (synes det var litt strengt å utestenge for det, men man må vel bare godta det). Tror det var på grunn av det i alle fall, for det er det eneste jeg klarer å huske å ha skrevet som kunne tolkes som å skrive om selvmord. Men nå kan jeg virkelig ikke huske å ha skrevet noe som det overhode. Gikk ikke an å kontakte noen på kvinneguiden så vidt jeg klarte finne ut av, så spør derfor her. Håper det ikke gjør noe. 

Anonymkode: 21194...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ser det er en lang debatt der inne nå hvor brukere mener modereringen der er mangelfull fordi noen kan utestenges mens andre får bli fordi moderatorene tolker reglene forskjellig. 

Det er umulig å vite hva man blir utestengt der for. En mod kan utestenge deg for å mene at det du skriver kan tolkes nedlatende, mens andre modder lar deg bli fordi de ikke tolker det likt.

Kvinneguiden er blitt håpløst. I tillegg er det trynefaktor der inne. Du kan bryte masse regler så lenge du genererer klikk og engasjement, fordi egmont tjener på det. Jeg kjenner en som har vært på kvinneguiden siden 2004 og aldri har vært utestengt selv om han konsekvent har vært nedlatende og brutt reglene. Grunnen? Han skaper såklart masse klikk og engasjement.

 

Anonymkode: ca9bb...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinneguiden har en "Kontakt oss"-link nederst på siden som du kan trykke på om du er utestengt. Derfra kan du kommunisere med mods/admin.

Anonymkode: b0db2...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinneguiden har en "Kontakt oss"-link nederst på siden som du kan trykke på om du er utestengt. Derfra kan du kommunisere med mods/admin.

Anonymkode: b0db2...7eb

Får man svar på e-post da? For jeg har ikke lengre tilgang til den e-post adressen som jeg registrerte meg med, så får såfall ikke lest svaret. 

Anonymkode: 21194...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får man svar på e-post da? For jeg har ikke lengre tilgang til den e-post adressen som jeg registrerte meg med, så får såfall ikke lest svaret. 

Anonymkode: 21194...3de

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i praksis.

Anonymkode: b0db2...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i praksis.

Anonymkode: b0db2...7eb

Åja, ok. 

Anonymkode: 21194...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ser det er en lang debatt der inne nå hvor brukere mener modereringen der er mangelfull fordi noen kan utestenges mens andre får bli fordi moderatorene tolker reglene forskjellig. 

Det er umulig å vite hva man blir utestengt der for. En mod kan utestenge deg for å mene at det du skriver kan tolkes nedlatende, mens andre modder lar deg bli fordi de ikke tolker det likt.

Kvinneguiden er blitt håpløst. I tillegg er det trynefaktor der inne. Du kan bryte masse regler så lenge du genererer klikk og engasjement, fordi egmont tjener på det. Jeg kjenner en som har vært på kvinneguiden siden 2004 og aldri har vært utestengt selv om han konsekvent har vært nedlatende og brutt reglene. Grunnen? Han skaper såklart masse klikk og engasjement.

 

Anonymkode: ca9bb...711

Det er jo ganske dumt. Så det er ikke slik at de diskuterer det med hverandre før de utestenger en bruker? Det trodde jeg.

Anonymkode: 21194...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Vet ikke om det er mulig å få svar her, men jeg har blitt utestengt fra kvinneguiden og lurer på hvorfor jeg er utestengt. Er det mulig å få vite sitat av akkurat hva det er jeg har skrevet som bryter med reglene? For jeg kan ikke huske å ha skrevet verken om selvmord eller helseskadelige råd? Har skrevet om selvmord før for lenge siden, men har ikke skrevet om det igjen etter at jeg ble utestengt sist gang som jeg klarer å huske. Sist skrev jeg bare at jeg hadde tanker om å være destruktiv (synes det var litt strengt å utestenge for det, men man må vel bare godta det). Tror det var på grunn av det i alle fall, for det er det eneste jeg klarer å huske å ha skrevet som kunne tolkes som å skrive om selvmord. Men nå kan jeg virkelig ikke huske å ha skrevet noe som det overhode. Gikk ikke an å kontakte noen på kvinneguiden så vidt jeg klarte finne ut av, så spør derfor her. Håper det ikke gjør noe. 

Anonymkode: 21194...3de

Du kan også sende meg en mail på (fjernet etter kontakt) så finner vi ut av det.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ganske dumt. Så det er ikke slik at de diskuterer det med hverandre før de utestenger en bruker? Det trodde jeg.

Anonymkode: 21194...3de

Det gjør de, en moderator kan heller ikke stenge ute en bruker på egenhånd.

Ellers er tråden ryddet for innlegg med spekulasjoner.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Admin skrev (14 minutter siden):

Du kan også sende meg en mail på (fjernet etter kontakt) så finner vi ut av det.

Da har jeg sendt deg en mail. 

Anonymkode: 21194...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan gikk det? Kom du deg inn igjen på kg?

Anonymkode: 1e8cc...79a

Nei, er utestengt permanent. 

Anonymkode: 21194...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 timer siden):

Kanskje det må opprettes et nytt underforum her - "Vi som er utestengt fra KG" :P 

Ja, mulig det. Skal jo ikke så mye til for å bli utestengt der fra (slik jeg ser det).

Anonymkode: 21194...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, er utestengt permanent. 

Anonymkode: 21194...3de

Hva slags regler må man bryte for å bli permanent utestengt?

Anonymkode: a7d45...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva slags regler må man bryte for å bli permanent utestengt?

Anonymkode: a7d45...452

Man blir utestengt som følge av brudd på regler over tid. Det er ikke slik at man bryter en regel og kastes ut uten videre, de har samme system som vi har, men her har vi mindre regler.

Om man bryter regler får man først en PM med hvilke regler man har brutt og en påminnelse at man burde lese reglene på nytt. Deretter følger en advarsel med hvilke regler som er brutt og påminnelse, om man deretter fortsetter er det ny advarsel og utestengelse en måned, deretter to måneder, så tre og deretter permanent.

Men om man driver med noe som oppfattes som spam, eller bare tull kan man bli direkte utestengt. Eller om det er andre alvorlige regelbrudd, da oftest 7 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det langt mer behagelig å tro at en autoritet (være seg admin, dørvakta, politiet, læreren, osv) har en personlig agenda mot deg enn å se seg selv i speilet og reflektere over at det er sin egen oppførsel det er noe galt med.

Jeg er for øvrig kritisk til at de som har oppført seg dårlig på Kvinneguiden skal komme hit og oppføre seg dårlig i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ethvert forum har vel regler og retningslinjer som skal følges. Det er vel bare å lese disse før man poster et innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
AnonymBruker
Admin skrev (På 30.3.2022 den 11.33):

Man blir utestengt som følge av brudd på regler over tid. Det er ikke slik at man bryter en regel og kastes ut uten videre, de har samme system som vi har, men her har vi mindre regler.

Om man bryter regler får man først en PM med hvilke regler man har brutt og en påminnelse at man burde lese reglene på nytt. Deretter følger en advarsel med hvilke regler som er brutt og påminnelse, om man deretter fortsetter er det ny advarsel og utestengelse en måned, deretter to måneder, så tre og deretter permanent.

Men om man driver med noe som oppfattes som spam, eller bare tull kan man bli direkte utestengt. Eller om det er andre alvorlige regelbrudd, da oftest 7 dager.

Jeg fikk ikke pm fra deg når du utestengte meg sist gang. Ei hemmer fikk jeg ikke opplyst om hvilke regler jeg hadde brutt bare en klar melding om at jeg hadde gått til personangrep og brukerdebatt. Hvorfor får noen pm fra deg mens noen blir direkte utestengt med  advarsel også? 

Anonymkode: 46cb7...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 30.3.2022 den 16.59):

Ofte er det langt mer behagelig å tro at en autoritet (være seg admin, dørvakta, politiet, læreren, osv) har en personlig agenda mot deg enn å se seg selv i speilet og reflektere over at det er sin egen oppførsel det er noe galt med.

Jeg er for øvrig kritisk til at de som har oppført seg dårlig på Kvinneguiden skal komme hit og oppføre seg dårlig i stedet. 

Det trenger ikke å være så enkelt. Mange ser selvfølgelig at de bryter regler, men de ser samtidig at flere andre også gjør det uten at de blir utestengt. Det er også veldig manipulerende personer som hele tiden gir stikk og er nedlatende mot andre på en måte hvor de ikke bryter regler. Det er flere måter å formidle stygge ting på uten å si det direkte. De brukerne lager mye konflikter som gjør at andre blir lei og slitne fordi det å stalke kan også gjøres på en manipulerende måte, tro meg på det. Tilslutt får noen nok, og blir du stadig angrepet så blir du nødt til å la være å forsvare deg, noe som ligger naturlig for alle å gjøre ved dårlig behandling. Det er bare at når du da gjør det, så er det du som blir utestengt fordi en eller flere aldri lar deg være i fred. Mobbing skjer mer på nett enn i virkeligheten nå. 

Det er ikke admin sin skyld og det er ikke moderatorene sin skyld, for de kan ikke stenge noen ute hvis noen ikke bryter regler. Du vet at psykopater og de med slike trekk sørger for å spille godt spill. Også på forum og på nett forøvrig.

Problemet er at moderatorer støtter hverandre, og det kan jeg godt førstå siden de må samarbeide. Vil en moderator utestenge, så protesterer ikke en eller to, for da blir det vanskelig etterhvert om det blir en diskusjon hver gang. På noen forum er det en veldig ukultur, med alt nevnt av brukere om hva som kan skje. Du skal være helt umenneskelig for å stå i mobbing over tid uten å reagere. At noen provoserer trenger ikke være noe regelbrudd! Men det har provosert enkelte så mye likevel at de plager folk hele tiden på grunn av ett innlegg eller tre fordi vedkommende mener noe andre tar personlig eller ikke tåler. Her inne kan jeg være en av få som mene noe spesifikk, og det er en upopulær ting å gjøre, men her mobber ikke brukere for det. På andre forum kunne de helt fint gjort det på så utspekulerte måter at det ikke bryter noen regler. 

Anonymkode: 594ab...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...