Gå til innhold

Vil vi at DOL skal bestå, eller vil vi ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grendel skrev (40 minutter siden):

Jeg synes jeg ser en oppadgående trend på DOL nå, og er ikke veldig bekymret. 

Det er en type innlegg jeg ikke synes er særlig konstruktive og det er:

'Hvorfor skriver folk så mye om...."

- Hvorfor skriver folk om hva de spiser til middag?

- Hvorfor skriver folk om treningen sin?

- Hvorfor skriver folk så mye om autisme?

- Hvorfor skriver folk så mye om sex?

La nå folk skrive om hva de vil. Man får bare droppe tråder man ikke er interessert i. Joda det KAN bli for monomant, men det er mest et problem for brukeren selv 

Hent enig i det. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hent enig i det. 

Anonymkode: f052b...fc6

Bortsett fra første setningen. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frida skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsker at dol skal bestå.

Jeg også :) Og folk må få skrive akkurat det de vil når de vil. Det er det som gjør at det blir litt liv her og at forumet holdes ved like! :)

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noe jeg pleier å gjøre hvis jeg er redd for å bli gjenkjent fra utsiden er å omskrive litt på detaljene. Omskriver også litt hvis jeg skriver noe sensitivt som anonym og ikke vil at andre brukere skal forstå at det er meg/mitt nick. 

Tror det er ganske smart å gjøre i begge tilfeller. Omskriver selvsagt ikke så mye at hovedsaken og poenget blir borte. 

Anonymkode: f052b...fc6

Det er ganske spennende å gjette hvem som er bak Ab. Dersom en analyserer teksopypbyggning kan en likevel ha en anelse😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (3 minutter siden):

Det er ganske spennende å gjette hvem som er bak Ab. Dersom en analyserer teksopypbyggning kan en likevel ha en anelse😁

Du er god til å analysere altså?

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er god til å analysere altså?

Anonymkode: f052b...fc6

Hehe 😁 vel det kommer an på😁men det er ikke så viktig😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (9 minutter siden):

Det er ganske spennende å gjette hvem som er bak Ab. Dersom en analyserer teksopypbyggning kan en likevel ha en anelse😁

Jepp, det er noen som skriver så gjenkjennende at jeg klarer å henge med på hvem det er, men stort sett går det meg hus forbi om det er samme anonym som skriver her eller der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Hehe 😁 vel det kommer an på😁men det er ikke så viktig😁

Det er ikke så viktig for meg hvem som skjuler seg bak anonym, men hadde vært interessant å vite det når noen anonyme er ufine mot andre. 

Hovedsaken for meg er at det holdes litt liv i forumet, og hele poenget mitt med denne tråden var at jeg synes vi alle bør engasjere oss mer enten med nick eller uten. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jepp, det er noen som skriver så gjenkjennende at jeg klarer å henge med på hvem det er, men stort sett går det meg hus forbi om det er samme anonym som skriver her eller der. :) 

Hhihihi 😜😜 ja .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så viktig for meg hvem som skjuler seg bak anonym, men hadde vært interessant å vite det når noen anonyme er ufine mot andre. 

Hovedsaken for meg er at det holdes litt liv i forumet, og hele poenget mitt med denne tråden var at jeg synes vi alle bør engasjere oss mer enten med nick eller uten. 

Anonymkode: f052b...fc6

Det er sant, men også der kan en ha en viss infeksjon hvem det er faktisk. Men ha synes det er feigt å være slem mot andre bak Ab. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Hhihihi 😜😜 ja .. 

Hvis man skriver mer enn et par små setninger så skal det jo litt til at man klarer å endre skrivemåten sin til veldig annerledes, med mindre man går inn for det selvfølgelig. Et par små intetsigende setninger er jo ikke nok til å gjenkjenne noen på skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Hvis man skriver mer enn et par små setninger så skal det jo litt til at man klarer å endre skrivemåten sin til veldig annerledes, med mindre man går inn for det selvfølgelig. Et par små intetsigende setninger er jo ikke nok til å gjenkjenne noen på skrivemåte.

Du skjønte i allefall det i går i en annen tråd tror jeg 😜 men men det var morsomt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Hvis man skriver mer enn et par små setninger så skal det jo litt til at man klarer å endre skrivemåten sin til veldig annerledes, med mindre man går inn for det selvfølgelig. Et par små intetsigende setninger er jo ikke nok til å gjenkjenne noen på skrivemåte.

Hehe, om dere gjenkjenner meg er egentlig så farlig. Jeg har ikke vært slem mot noen og har ingenting å skamme meg over i denne tråden.  Dypest sett har jeg bare ønsket at forumet skal holdes ved like gjennom at folk engasjerer seg mer. 

Anonymkode: f052b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, om dere gjenkjenner meg er egentlig så farlig. Jeg har ikke vært slem mot noen og har ingenting å skamme meg over i denne tråden.  Dypest sett har jeg bare ønsket at forumet skal holdes ved like gjennom at folk engasjerer seg mer. 

Anonymkode: f052b...fc6

Absolutt , og tråden var ganske gøy å følge. Hadde vært gøy med mer liv her inne. Og mer engasjement absolutt. Hadde vært topp det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er ikke så viktig for meg hvem som skjuler seg bak anonym, men hadde vært interessant å vite det når noen anonyme er ufine mot andre. 

Hovedsaken for meg er at det holdes litt liv i forumet, og hele poenget mitt med denne tråden var at jeg synes vi alle bør engasjere oss mer enten med nick eller uten. 

Anonymkode: f052b...fc6

Skulle vært en virtuell gapestokk på DOL hvor de som misbrukte funksjonen på den måten ble avslørt. Da hadde det nok blitt en bedre tone her inne. Men jeg synes forsåvidt det er blitt mindre av de stygge og hetsende innleggene, men jeg mistenker det er fordi at mange av oss som har vært skyteskiver har begynt å holde kortene litt tettere til brystet. Men det skjer jo fortsatt. Bare i mindre grad.

Jeg hadde en lang periode hvor jeg ble stresset når jeg så en AB hadde sitert meg, for det var så mye dritt fra flere av de. Men det har roet seg litt i hvert fall.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (4 minutter siden):

Skulle vært en virtuell gapestokk på DOL hvor de som misbrukte funksjonen på den måten ble avslørt. Da hadde det nok blitt en bedre tone her inne. Men jeg synes forsåvidt det er blitt mindre av de stygge og hetsende innleggene, men jeg mistenker det er fordi at mange av oss som har vært skyteskiver har begynt å holde kortene litt tettere til brystet. Men det skjer jo fortsatt. Bare i mindre grad.

Jeg hadde en lang periode hvor jeg ble stresset når jeg så en AB hadde sitert meg, for det var så mye dritt fra flere av de. Men det har roet seg litt i hvert fall.

Eller så kunne de i det minste få utestengelse fra å bruke den funksjonen en periode, på samme måte som man kan få utestengt brukeren sin. Først 30 dager, så 3 måneder, 6 måneder til permanent ban av bruk av den funksjonen. 

Jeg tror også mange er blitt flinkere til å bare rapportere anonyme som er stygge istedet for å bite på og gi dem det de vil ha. Folk som gjemmer seg bak anonym (og er for feige til å stå fremmed nick når det gjelder personangrep og drittkasting ) elsker å tirre opp den det gjelder, akkurat som små barn i skolegården samler seg rundt mobbeofferet og terroriserer vedkommende til de eksploderer. Det er gøy for dem å få denne oppmerksomheten, det er gøy å se vedkommende hisse seg opp og bli sint fordi de ikke har modnet forbi det barnlige nivået. 

Derfor er det beste å aldri svare slike innlegg eller tråder som går på personangrep, stikk til vedkommende o.l, bare rapportere i det stille, skrive begrunnelsen for hvorfor dette her ikke er greit også heller trekke seg stille og rolig ut av tråden. Hvis ingen gir dem oppmerksomheten de vil ha så mister de interessen og drar videre, det har jeg sett flere eksempler på opp gjennom årene. 

Selv svarer jeg andre på slike innlegg mer, jeg rapporterer dem også blir de som regel slettet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (3 minutter siden):

Eller så kunne de i det minste få utestengelse fra å bruke den funksjonen en periode, på samme måte som man kan få utestengt brukeren sin. Først 30 dager, så 3 måneder, 6 måneder til permanent ban av bruk av den funksjonen. 

Jeg tror også mange er blitt flinkere til å bare rapportere anonyme som er stygge istedet for å bite på og gi dem det de vil ha. Folk som gjemmer seg bak anonym (og er for feige til å stå fremmed nick når det gjelder personangrep og drittkasting ) elsker å tirre opp den det gjelder, akkurat som små barn i skolegården samler seg rundt mobbeofferet og terroriserer vedkommende til de eksploderer. Det er gøy for dem å få denne oppmerksomheten, det er gøy å se vedkommende hisse seg opp og bli sint fordi de ikke har modnet forbi det barnlige nivået. 

Derfor er det beste å aldri svare slike innlegg eller tråder som går på personangrep, stikk til vedkommende o.l, bare rapportere i det stille, skrive begrunnelsen for hvorfor dette her ikke er greit også heller trekke seg stille og rolig ut av tråden. Hvis ingen gir dem oppmerksomheten de vil ha så mister de interessen og drar videre, det har jeg sett flere eksempler på opp gjennom årene. 

Selv svarer jeg andre på slike innlegg mer, jeg rapporterer dem også blir de som regel slettet. 

 

Det er nok helt sikkert det beste, men innimellom når det kommer usanne påstander, anklagelser osv. Og drittslenging basert på det så er det i hvert fall for meg vanskelig. Men prøver å la det være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (20 minutter siden):

Skulle vært en virtuell gapestokk på DOL hvor de som misbrukte funksjonen på den måten ble avslørt. Da hadde det nok blitt en bedre tone her inne. Men jeg synes forsåvidt det er blitt mindre av de stygge og hetsende innleggene, men jeg mistenker det er fordi at mange av oss som har vært skyteskiver har begynt å holde kortene litt tettere til brystet. Men det skjer jo fortsatt. Bare i mindre grad.

Jeg hadde en lang periode hvor jeg ble stresset når jeg så en AB hadde sitert meg, for det var så mye dritt fra flere av de. Men det har roet seg litt i hvert fall.

Det er ikke greit når noen bare er ute etter å gjøre det vondt verre. Jeg følte også den følelsen i den tråden som tok helt av på slutten. Men tenker også at vedkommende må hatt vondt med seg selv. Det er ofte sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (12 minutter siden):

Det er nok helt sikkert det beste, men innimellom når det kommer usanne påstander, anklagelser osv. Og drittslenging basert på det så er det i hvert fall for meg vanskelig. Men prøver å la det være. :)

Det skjønner jeg veldig godt! De har jo virkelig gått inn for å trykke på de riktige knappene hos deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...