Gå til innhold

Menn uten antenner og folkeskikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Unge kvinner får ikke gå i fred for gutter:

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/pWkExR/dette-opplever-kvinner-paa-byen-i-kristiansand-plystret-etter-og-forfulgt-av-guttegjenger

– Man kan ikke gå på en bar aleine i ti minutter uten å føle ubehag. Min bror tar seg ofte en øl aleine og får sitte i fred. Når jeg har gjort det, er det menn som klår eller spør hva jeg gjør aleine. Det er ekkelt, sier en oppgitt Kristine Steen (28).

- Vi er redd for å gå i sidegatene, og man kan ikke kjøpe nattmat eller ta taxi aleine. Det har ikke skjedd ofte og det gjelder ikke alle, men jeg har opplevd å bli tatt på låret av en taxisjåfør

-De forteller at det ikke bare er på byen de opplever uønsket seksuell oppmerksomhet. Men også når de jobber i resepsjonen hos Comfort Hotel i Kristiansand.

Flyktninger må beskyttes mot innpåslitne menn:

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/XqAk9E/ukrainske-flyktninger-i-kvinesdal-maa-beskyttes-mot-innpaaslitne-menn

De rømmer landet sitt for krig og faenskap, kommer til Norge og blir oppsøkt av flere menn som henger utenfor mottaket - og ser på dem som ...hva - potensielle kjærester eller noe slikt?

Hva faen?

(vedder en tier på at denne debatten begynner å handle om utenlandske menn i løpet av kort tid, for ekte nordmenn gjørdake sånt må vite...!!)

Anonymkode: 8acee...a84

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465931-menn-uten-antenner-og-folkeskikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

(vedder en tier på at denne debatten begynner å handle om utenlandske menn i løpet av kort tid, for ekte nordmenn gjørdake sånt må vite...!!)

(vedder en tier på at denne debatten begynner å handle om menn i løpet av kort tid, for kvinnfolk gjørdake sånt må vite...!!)

Anonymkode: bdd74...faa

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

(vedder en tier på at denne debatten begynner å handle om menn i løpet av kort tid, for kvinnfolk gjørdake sånt må vite...!!)

det kan jeg love deg de gjør, men som vanlig skjønner jeg at en god diskusjon der menn må ta ansvar ikke er populært her ;)

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

det kan jeg love deg de gjør, men som vanlig skjønner jeg at en god diskusjon der menn må ta ansvar ikke er populært her ;)

Personlig bryr jeg meg ikke om stereotypisering i seg selv, eneste som frustrerer meg er at det alltid går en vei...

Noen grupper kan stereotypiseres til å være monstre, andre grupper skal beskyttes mot negative stereotypier for enhver pris

Du/Avisa ville aldri laget tilsvarende artikkel om innvandrere, eller kvinner, eller samer, hvor en gruppe stereotypiseres til å være monstre. Du ville sagt "det er rasistisk" du ville marsjert i gatene, du ville ropt ingen rasister i våre dager, "Defund NRK - de er rasisterrrrr" du ville farget håret blått og blitt en online meme. etc. Men siden det er mot menn så er du tøff og får applaus for å være så modig og stå opp mot denne fæle gruppen som "mannfolk" er.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei slapp helt av, du trenger ikke bekymre deg, jeg har nemlig lest NRK og de sier at innvandrere bare plages av politiet uten grunn hele tiden, det er ikke at de oppfører seg dårligere i snitt. Systemic Racism angivelig. Politiet plager innvandrere selv om de oppfører seg like bra som nordmenn. Ifølge NRK som definitivt ikke ville lyve om slikt for å unngå stereotypisering.

Her ser du hva tv2 rapporterte angående menn på byen i Oslo som mangler antenner og folkeskikk. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Personlig bryr jeg meg ikke om stereotypisering i seg selv, eneste som frustrerer meg er at det alltid går en vei...

Noen grupper kan stereotypiseres til å være monstre, andre grupper skal beskyttes mot negative stereotypier for enhver pris

Du/Avisa ville aldri laget tilsvarende artikkel om innvandrere, eller kvinner, eller samer, hvor en gruppe stereotypiseres til å være monstre. Du ville sagt "det er rasistisk" du ville marsjert i gatene, du ville ropt ingen rasister i våre dager,

Problemet er at det er sant. Det er fortsatt flest menn som voldtar og begår overgrep. Jeg lurer på hvorfor enkelte menn, ganske mange egentlig, føler seg berettiget til å seksuelt forsyne seg eller kommentere og trakassere jenter og kvinner. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at det er sant. Det er fortsatt flest menn som voldtar og begår overgrep. Jeg lurer på hvorfor enkelte menn, ganske mange egentlig, føler seg berettiget til å seksuelt forsyne seg eller kommentere og trakassere jenter og kvinner. 

Gener og kultur.

Det er derfor jeg blir så frustrert når diverse kulturer som har mindre kvinnevenlig kultur bevisst unnlates, fra sånne som deg.

Genene får du ikke gjort noe med. Alkohol er vel hele poenget med byen. Så alt du har å angirpe er kultur . Men du bevisst utelater kultur, fordi du vet at forskjellige grupper har forskjellig kultur.

Så, alt du kan gjøre noe med nekter du,  men likevel så klager du på problemet.

Ja det er kult å klage over menns gener hvor X%av dem er fæle folk genetisk, men hva så, hva gjør det, det gjør ingenting fordi det er tilfeldig hva gener du får....

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Gener og kultur.

Det er derfor jeg blir så frustrert når diverse kulturer som har mindre kvinnevenlig kultur bevisst unnlates, fra sånne som deg.

Genene får du ikke gjort noe med. Alkohol er vel hele poenget med byen. Så alt du har å angirpe er kultur . Men du bevisst utelater kultur, fordi du vet at forskjellige grupper har forskjellig kultur.

Så, alt du kan gjøre noe med nekter du,  men likevel så klager du på problemet.

Ja det er kult å klage over menns gener hvor X%av dem er fæle folk genetisk, men hva så, hva gjør det, det gjør ingenting fordi det er tilfeldig hva gener du får....

jeg poengterte kun det spesielle behovet med å gjøre en debatt som omhandler menn til en kulturell greie (altså utlendinger), for det gjøres alltid på dol. Gud forby om noe gjaldt etnisk norske menn. Gud forby om menn gikk i bresjen for å ta ansvar, fremfor å bygge et forsvar på at det gjelder andre kulturer + alkohol + gener (gener, av alle ting, lol).

Er det rart det er vanskelig å stå frem etter seksuelle misbruk? Er det ikke skjedd i fylla av en utlending så er det mye vanskeligere å stå frem, nettopp fordi slike overgrep ikke skjer. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

jeg poengterte kun det spesielle behovet med å gjøre en debatt som omhandler menn til en kulturell greie (altså utlendinger), for det gjøres alltid på dol. Gud forby om noe gjaldt etnisk norske menn. Gud forby om menn gikk i bresjen for å ta ansvar, fremfor å bygge et forsvar på at det gjelder andre kulturer + alkohol + gener (gener, av alle ting, lol).

Er det rart det er vanskelig å stå frem etter seksuelle misbruk? Er det ikke skjedd i fylla av en utlending så er det mye vanskeligere å stå frem, nettopp fordi slike overgrep ikke skjer. 

Jeg vet ar menn er sterkt overrepresentert i all form for kriminalitet. Det er udiskutabelt. 

Jeg er også imot voldtekt og trakassering og driver ikke med sånt.

Var det det du lurte på?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gud forby om menn gikk i bresjen for å ta ansvar,

Kan du være mer spesifikk, hvordan mener du meg som en mann som ikke har gjort noen fæle ting, skal "ta ansvar" for hva andre menn har gjort ? Hva er det du vil fra meg? Jeg forstår ikke

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

fremfor å bygge et forsvar på at det gjelder andre kulturer + alkohol + gener (gener, av alle ting, lol).

bla bla bla bla bla. Hvorfor ikke respondere basert på det som sier, isteden for stråmann om "forsvar" av fæle folk, kombinert med luft og "lol"

Folk oppfører seg som de gjør som følge av arv og miljø. Gener om omstendigheter.

1-2% av menn bryr seg overhodet ikke om andre mennesker, bare på grunn av sine gener. De 1-2% får du ikke gjort noe med. Du kan si "slutt å være slemm", og de vil svare "LOL". Ord har ingen effekt på dem. Du kan bure dem inne etter at de gjør føle ting, men kvinnfolket er dem som pusher hardest for å slippe kriminelle løs på gata. Det er menn som sier at folk bør bures inne dere ber om "rehabilitering" av kriminelle. Rehabilitering av gener som er urehabiliterbare. Artig.

Resten av slemme folk er pga kulturelle årsaker og rusmidler. Dette kan gjøres noe med om du vil, men da vil du måtte gå etter grupper du ikke liker å gå etter.

Kvinnfolk beskytter kriminelle, også ber de ikke-kriminelle menn ta "ansvar" for de andre mennene som vi ikke har noe med å gjøre.

Kvinnfolk ønsker masseinnvandring av folk fra ikke-kvinneligvennlige kulturer, også ber de norske menn "ta ansvar" for mennene som kommer hit.

Dere er psykotiske.... 

AnonymBruker
Grendel skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ar menn er sterkt overrepresentert i all form for kriminalitet. Det er udiskutabelt. 

Jeg er også imot voldtekt og trakassering og driver ikke med sånt.

Var det det du lurte på?

Nei, jeg spurte hvorfor. Hvorfor er det foreksempel slik at kvinner og jenter som flykter fra ukraina nå må beskyttes fra valfartende menn som oppsøker dem ved mottaket? Hvorfor er det slik at så mange menn "forsyner seg" verbalt og i atferd? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg spurte hvorfor. Hvorfor er det foreksempel slik at kvinner og jenter som flykter fra ukraina nå må beskyttes fra valfartende menn som oppsøker dem ved mottaket? Hvorfor er det slik at så mange menn "forsyner seg" verbalt og i atferd? 

Kan ikke du heller forklare oss hvorfor du tror "menn" er slik ?

Du bare lo av meg som sa gener kultur og alkohol, så du har tydeligvis bedre svar enn meg ?

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vanskelig å svare på.

Når det gjelder voldtekten av den 17 år gamle jenta tror jeg det må være en personlighetsforstyrrelse. Mannen var amnmeldt for et tosifret antall saker. Utrolig at han gikk fri.

De som valfarter leirene forstår jeg enda mindre av. Nyhetene sier lite konkret om det. Det kan være alt fra nyskjerrige ungdommer, til folk som vil hjelpe og kriminelle. De på mottaket er i alle fall skremt og politiet har bortvist en mann.

Når det gjelder trakassering tror jeg det handler mye om mangel på sosiale antenner. Jeg tror Giske og Enoksen ikke har forstått hvordan de ble opplevd av yngre kvinner. Kanskje litt fordi de var vant til å ha betydelig damedrag (i alle fall Giske).

Det å legge seg etter jenter på gata tror jeg har noe med kulturforståelse å gjøre. Evt alkohol og mangel på antenner. 

Grendel skrev (29 minutter siden):

Når det gjelder voldtekten av den 17 år gamle jenta tror jeg det må være en personlighetsforstyrrelse. Mannen var amnmeldt for et tosifret antall saker. Utrolig at han gikk fri.

Han er vel anmeldt for 11 tilfeller av seksuelle overgrep fra før? Hvorfor er han ikke buret inne?! Kastrering med sløv neglesaks uten bedøvelse og deretter lobotomering med en rusten spiker er passende straff her.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...