Gå til innhold

Influensa


påskelilje

Anbefalte innlegg

hipohopp2022
knas skrev (3 minutter siden):

Klart. Er bare litt rart siden jeg har hatt kontakt med covidsyke. Sånn rett oppi ansiktet over lengre tid. 

Du har kanskje et sterk immunforsvar? Evt kan du ta en pcr test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Du har kanskje et sterk immunforsvar? Evt kan du ta en pcr test? 

Tja. Har hatt lett for å pådra meg mye rart, bronkitt og dritt pga astma. Men har ikke hatt noe på over tre(!) år nå. Jeg vurderer å ringe koronatelefonen i morgen og spørre om jeg bør ta en pcr-test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
knas skrev (2 minutter siden):

Tja. Har hatt lett for å pådra meg mye rart, bronkitt og dritt pga astma. Men har ikke hatt noe på over tre(!) år nå. Jeg vurderer å ringe koronatelefonen i morgen og spørre om jeg bør ta en pcr-test. 

Jeg har hatt det og har også astma. Ble skam syk. Hadde over 40 i feber og mye annet dritt.  Ring korona tlf og hør med dem. Håper du slipper og få det. 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt det og har også astma. Ble skam syk. Ring korona tlf og hør med dem. Håper du slipper og få det. 

Uff da. Var det nylig, med omikron? Er du ordentlig bra igjen nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
knas skrev (Akkurat nå):

Uff da. Var det nylig, med omikron? Er du ordentlig bra igjen nå? 

Tror det var Omikron men vet ikke. Føler meg sånn passe bra. Fikk det i februar. Så for meg en mild forkjølelse, det stemte ikke ikke i mitt tilfelle…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Tror det var Omikron men vet ikke. Føler meg sånn passe bra. Fikk det i februar. Så for meg en mild forkjølelse, det stemte ikke ikke i mitt tilfelle…

Nei, det er ikke til å spøke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Så bra. Da går det nok bra 🙂

Det er veldig betryggende. Ville ikke hatt det som uvaksinert i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
knas skrev (1 minutt siden):

Det er veldig betryggende. Ville ikke hatt det som uvaksinert i alle fall. 

Der kan det sikkert gå både og. Men jeg ble sykere på 2 enn en jeg kjenner som var uvaksinert 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Der kan det sikkert gå både og. Men jeg ble sykere på 2 enn en jeg kjenner som var uvaksinert 🙈😅

Det er jo det som er så skummelt. Man vet aldri på forhånd hvor syk man blir. Men uansett er tre bedre enn null, spesielt for oss med astma. Håper du snart blir helt bra igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
knas skrev (3 timer siden):

Det er jo det som er så skummelt. Man vet aldri på forhånd hvor syk man blir. Men uansett er tre bedre enn null, spesielt for oss med astma. Håper du snart blir helt bra igjen! 

Takk🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knas skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt vond hals i 1,5 uke, en dag med brennende smerter i bryst og litt smerter i muskler. Litt ømme slimhinner. Ingen feber. Men hvor eneste hjemmetest er negativ. Det er smittekilder på alle kanter, men jeg vet altså ikke om det er skjult covid eller noe annet. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. 

Jeg fikk ikke positiv test før en sykepleier tok prøve fra halsen min. Hadde prøvd å teste selv i flere dager - inklusive forsøk på å ta prøve fra hals - men alle de testene forble negative. Så dersom du er usikker på om du har fått tatt ordentlig prøve fra hals, så kan det være et poeng å få noen til å gjøre det for deg. 

Forøvrig er det mye andre typer luftveisinfeksjoner også rundt meg for tiden, mange syke som ikke har covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
frosken skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk ikke positiv test før en sykepleier tok prøve fra halsen min. Hadde prøvd å teste selv i flere dager - inklusive forsøk på å ta prøve fra hals - men alle de testene forble negative. Så dersom du er usikker på om du har fått tatt ordentlig prøve fra hals, så kan det være et poeng å få noen til å gjøre det for deg. 

Forøvrig er det mye andre typer luftveisinfeksjoner også rundt meg for tiden, mange syke som ikke har covid. 

Det er anbefalt og ta prøve fra både hals og nese med hjemmetest… det samme gjør de med pcr! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Det er anbefalt og ta prøve fra både hals og nese med hjemmetest… det samme gjør de med pcr! 

Ja, det er anbefalt - men mange får ikke tatt ordentlig prøve fra halsen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Har bestilt pcr test til henne i morgen nå. Det er mange i hennes omgangskrets som har dette nå. Ikke høy feber i dag, men veldig slapp.

Noen snakker om en ny variant av korona? Vet dere noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Har bestilt pcr test til henne i morgen nå. Det er mange i hennes omgangskrets som har dette nå. Ikke høy feber i dag, men veldig slapp.

Noen snakker om en ny variant av korona? Vet dere noe om det?

Det vil hele tiden formere seg… så bra du har bestilt test. Det er veldig individuelt hvordan det rammes hver enkelt. 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
hipohopp2022 skrev (8 timer siden):

Har hun ikke hatt influensa før? Når man har influensa så blir man ofte veldig syk, og da vet man det. Mange blander forkjølelse med influensa pga forkjølelsen er kraftig. Jeg har bare hatt influensa en gang, og den gangen var jeg kjempe dårlig. Alt var vondt. Er du usikker, kan du ta en CRP hos legen. Den vil gi deg svaret på 5 min! 

Crp slår vel bare ut på bakteriell infeksjon?

Nei, jeg tror ikke hun har hatt influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Det vil hele tiden formere seg… så bra du har bestilt test. Det er veldig individuelt hvordan det rammes hver enkelt. 

Hun har bare fått tatt 1 dose vaksine. Hun fikk korona i sommer akkurat da hennes kull skulle få. Så måtte det gå minst 3 mnd. I begynnelsen av desember fikk hun 1.dose. Så skulle det gå X antall uker før neste sprøyte.  I februar fikk hun korona igjen. Og nå dette 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...