Gå til innhold

Hvorfor skjønner jeg ikke ting med en gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tiden det tar å lære noe irriterer meg! Det irriterer meg at jeg ikke bare kan forstå alt slik at jeg kan ta en eksamen og få toppkarakter, slik at jeg lett kan velge og vrake i jobber. I tillegg skulle jeg ønske at jeg klarte å lære ting i jobben så fort at jeg ble attraktiv nok til å jobbe flere steder eller få høyere lønn. Eller forstå met mer på Finans og økonomi slik at jeg hadde visst hvor man setter inn aksjer og fond. Jeg klarer jo ikke slappe av med meg selv når jeg føler met så tilbakestående. Hva gjør man?

Anonymkode: 78038...050

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tiden det tar å lære noe irriterer meg! Det irriterer meg at jeg ikke bare kan forstå alt slik at jeg kan ta en eksamen og få toppkarakter, slik at jeg lett kan velge og vrake i jobber. I tillegg skulle jeg ønske at jeg klarte å lære ting i jobben så fort at jeg ble attraktiv nok til å jobbe flere steder eller få høyere lønn. Eller forstå met mer på Finans og økonomi slik at jeg hadde visst hvor man setter inn aksjer og fond. Jeg klarer jo ikke slappe av med meg selv når jeg føler met så tilbakestående. Hva gjør man?

Aksepterer seg selv som den man er.

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det tar tid å lære, sånn er det for alle. Kanskje det er lettere, hvis du finner noe du virkelig brenner for? Da er det lettere å lære. Selv tok jeg først økonomifag og regnskap, det interesserte meg ingenting, så det klarte jeg ikke å gjennomføre. Siden tok jeg helsefag, og det syntes jeg var spennende, og da klarte jeg å gjennomføre det.

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (30 minutter siden):

Jobbe hardt, pugge, lese til du forstår det. Og ikke gi opp. Veldig få klarer nye ting med engang. De fleste må jobbe hardt for sine mål..!

Men det er nettopp dette som irriterer meg. Det virker på meg som noen har funnet et nivå og gjør det vanskelig med vilje. Og derfor irriterer det meg at jeg ikke bare forstår med en gang. At jeg er innafor den normalen da..

Annonse

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan man det om man synes det blir for dølt?

De som gir opp, er tapere. De som kjemper, er vinnere! For og sette det på spissen. Jobb hardt så vinner du tilslutt! Lykke til! 

Endret av hipohopp2022
AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (57 minutter siden):

De som gir opp, er tapere. De som kjemper, er vinnere! For og sette det på spissen. Jobb hardt så vinner du tilslutt! Lykke til! 

Mener du at Fru2020 mente jeg skulle gi opp? Det er litt det jeg leser fra innlegget hennes. 

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mener du at Fru2020 mente jeg skulle gi opp? Det er litt det jeg leser fra innlegget hennes. 

Nei. Jeg gav deg råd. Du velger hva du vil gjøre for og nå dine mål. Du kan også akseptere at det slik det er. Det er opp til deg, hva du ønsker å gjøre. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Huffda. Det var da en dramatisk tolkning.

Så lenge man gjør så godt man kan må man lære seg å akseptere resultatet. Ingen kan forvente at noen gjør mer enn de kan. Det kan du heller ikke forvente av deg selv. Vi har alle ting vi er gode på og ting vi ikke er gode på. Det er absolutt ikke slik at jeg forstår alt med en gang. Det er mye jeg må jobbe med for å forstå og noe jeg aldri kommer til å forstå. Sånn er det. 

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er nettopp dette som irriterer meg. Det virker på meg som noen har funnet et nivå og gjør det vanskelig med vilje. Og derfor irriterer det meg at jeg ikke bare forstår med en gang. At jeg er innafor den normalen da..

Tror det er ganske gjenkjennelig for mange. Og da må man lese om og om og om igjen helt til man forstår det. 

AnonymBruker
Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Huffda. Det var da en dramatisk tolkning.

Så lenge man gjør så godt man kan må man lære seg å akseptere resultatet. Ingen kan forvente at noen gjør mer enn de kan. Det kan du heller ikke forvente av deg selv. Vi har alle ting vi er gode på og ting vi ikke er gode på. Det er absolutt ikke slik at jeg forstår alt med en gang. Det er mye jeg må jobbe med for å forstå og noe jeg aldri kommer til å forstå. Sånn er det. 

Men hva er det som ikke fungerer når vi ikke forstår?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å akseptere seg selv som man er, er noe annet enn å gi opp. De fleste må gjøre en innsats for å utnytte sitt potensiale .

Forøvrig er de fleste egenskaper normalfordelt, - alle kan ikke være best. 

hipohopp2022
frosken skrev (12 minutter siden):

Å akseptere seg selv som man er, er noe annet enn å gi opp. De fleste må gjøre en innsats for å utnytte sitt potensiale .

Forøvrig er de fleste egenskaper normalfordelt, - alle kan ikke være best. 

Man kan alltid jobbe hardere, for og utvikle seg når man ikke når opp til egne forventninger. Da holder det ikke og akseptere for da stagnerer man ofte..jeg forstår godt Ts. Sikter man mot en A er man ikke fornøyd med en C Eller D

Endret av hipohopp2022
hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

Man kan alltid jobbe hardere, for og utvikle seg når man ikke når opp til egne forventninger. Da holder det ikke og akseptere for da stagnerer man ofte..jeg forstår godt Ts. Sikter man mot en A er man ikke fornøyd med en C Eller D

Hver og en får finne et realistisk ambisjonsnivå. Alle kan ikke få A, men alle kan gjøre sitt beste. 

AnonymBruker
frosken skrev (1 time siden):

Hver og en får finne et realistisk ambisjonsnivå. Alle kan ikke få A, men alle kan gjøre sitt beste. 

Men NÅR innser man når man må sikrere lavere? Hva er det som er galt i hodet på oss som er litt treige med det meste? Jeg bare synes alt blir så dølt.. alt er det samme hele tiden. Det må da være noe underbevisst som stadig går i sirkler? Hvorfor slet jeg faglig og på skolen? Må føles fritt å bare kunne leve, mens jeg føler meg fanget av all tid man må bruke på dritten og datten. Å ligge innenfor normalen er heller ikke nok.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...