Gå til innhold

Måten man snakker om autisme i underholdningsprogram


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke direkte krenket, men jeg kjenner at det stikker litt i brystet av å se dette.

Det er grunnen til at jeg aldri tør å være ærlig der ute i virkeligheten om diagnosen min .

Anonymkode: 22ca0...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det gjør meg ingenting

Men skjønner ikke at folk ser på slike programmer ikke min humor i vertfall.

Anonymkode: b2947...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
UtakknemligDiva

Skulle likt å sett hva som skjedde om jeg var på et sånt program men heller gjorde narr av nevrotypikere. «Ja sånn som nevrotypikere gjør. Vi må snakke bare for å snakke, så det ikke blir helt stille. Det er blå himmel i dag!» eller spørre om det går bra uten å egentlig bry deg. 

«Kan jo kjøpte inn og samle opp 1000 ting i huset for å pynte til enhver sesong. Må ha blomster om sommeren. Påskepynt i påska. Julepynt i julen. Så har vi 100vis at esker som dette puttes ned i når det er over». 
 

Eller , stille spørsmål som vi egentlig ikke vil ha ærlig svar på ;) 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, 90tallsbarn said:

Skulle likt å sett hva som skjedde om jeg var på et sånt program men heller gjorde narr av nevrotypikere. «Ja sånn som nevrotypikere gjør. Vi må snakke bare for å snakke, så det ikke blir helt stille. Det er blå himmel i dag!» eller spørre om det går bra uten å egentlig bry deg. 

«Kan jo kjøpte inn og samle opp 1000 ting i huset for å pynte til enhver sesong. Må ha blomster om sommeren. Påskepynt i påska. Julepynt i julen. Så har vi 100vis at esker som dette puttes ned i når det er over». 
 

Eller , stille spørsmål som vi egentlig ikke vil ha ærlig svar på ;) 

Hva er nå poenget med dette identitetstullet. Autister vs nevrotypikere, oss mot dem, dem mot oss. Ta dere sammen.

Anonymkode: e4280...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva er nå poenget med dette identitetstullet. Autister vs nevrotypikere, oss mot dem, dem mot oss. Ta dere sammen.

Anonymkode: e4280...d46

Jeg forholdt meg nå til ts’ innlegg. Jeg liker ikke generalisering selv og liker ikke å tenke at vi med AS er noe som er helt omvendt av nevrotypikere. Men nt’er er selv veldig flinke til dette, «har du Aspergers» osv. Særlig på forum så fort noen skriver noe som ikke helt passer. 
 

Kom deg ned fra den høye hesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Madelenemie
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 11.32):

Blir du krenket av dette?

 

Anonymkode: b18e2...f10

Hei!

nei over hodet ikke.

Jeg har en del bekjente, de merker visst at jeg har Asperger syndrom, det syns jeg er rart, men sånn er det.

Det hender ofte at de « tror» jeg blir lei meg/krenket, over ting jeg knapt fått med meg.

Så beklager de veldig at de lo av noe…

jeg blir alltid litt målløs, om noen ler, blir jeg mest glad, sjelden tar jeg ting personlig. Jeg har mine ting jeg tenker på og må gjøre, så kanskje derfor får jeg ikke med meg alt som andre.

men jeg er i hvert fall  relativt befridd for å føle meg såret eller krenket, og det må jeg si er en stor velsignelse 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...