Gå til innhold

Stille forum

hipohopp2022

Anbefalte innlegg

hipohopp2022 skrev (14 minutter siden):

Takk da prøver jeg det😅

Jeg strikker i garnet Alpakka storm, på pinne 4,5. Str xs (overvidde 87 cm) i min oppskrift har 320 masker i bolen. Dette er herregenser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
påskelilje skrev (24 minutter siden):

Jeg strikker i garnet Alpakka storm, på pinne 4,5. Str xs (overvidde 87 cm) i min oppskrift har 320 masker i bolen. Dette er herregenser da.

Men da holder det med 250-280 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (22 minutter siden):

Men da holder det med 250-280 da?

Vanskelig å si. Symes det høres lite ut...Kan du ikke måle 10 cm på ermene du allerede har strikket og telle antall masker der. Så må du se hvor mange cm du vil ha i overvidde, og regne ut antall masker.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (3 timer siden):

Er dere alle på kg? 

Mange har sikkert vært innom og er glad for at det ikke er slik her som der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
påskelilje skrev (32 minutter siden):

Vanskelig å si. Symes det høres lite ut...Kan du ikke måle 10 cm på ermene du allerede har strikket og telle antall masker der. Så må du se hvor mange cm du vil ha i overvidde, og regne ut antall masker.

Jo prøver meg frem. Må uansett måle opp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (9 timer siden):

Mange har sikkert vært innom og er glad for at det ikke er slik her som der. 

Jeg må innrømme at jeg trives best på KG, flere folk =flere diskusjoner og mer liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
påskelilje skrev (11 timer siden):

Jeg har fått hull i bolen… utenom og rekke opp ALT. Kan jeg redde den på noen annen måte? ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Jeg har fått hull i bolen… utenom og rekke opp ALT. Kan jeg redde den på noen annen måte? ..

Hva mener du med hull? Hvis garnet er slitt over, vil det jo rakne. Hvis det bare er en løs maske, kan du stramme den til og fordele det ekstra garnet over flere masker. Du har vel uansett ikke strikket så mye på bolen når du ikke hadde begynt i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
påskelilje skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med hull? Hvis garnet er slitt over, vil det jo rakne. Hvis det bare er en løs maske, kan du stramme den til og fordele det ekstra garnet over flere masker. Du har vel uansett ikke strikket så mye på bolen når du ikke hadde begynt i går?

Jeg lærte meg å strikke vis Dorthe Skappel sine klipp så jeg er nybegynner.. må bare ha noe å holde på med… det er HULL midt inni garnet og det er krise. Må jeg rekke opp alt jeg jeg begynt på???

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jeg lærte meg å strikke vis Dorthe Skappel sine klipp så jeg er nybegynner.. må bare ha noe å holde på med… det er HULL midt inni garnet og det er krise. 

Er garnet slitt over? Kan du laste opp et bilde her så jeg kan se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
påskelilje skrev (13 timer siden):

Er garnet slitt over? Kan du laste opp et bilde her så jeg kan se?

Jeg ble så irritert i går at jeg tok opp alle maskene, hadde strikket et halv garn på bolen. Mente ikke hull inni garnet men hull som at jeg hadde mistet 2-3 masker inni strikkingen så det ble synlig fra de andre maskene. En feil= Alt ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 timer siden):

Jeg ble så irritert i går at jeg tok opp alle maskene, hadde strikket et halv garn på bolen. Mente ikke hull inni garnet men hull som at jeg hadde mistet 2-3 masker inni strikkingen så det ble synlig fra de andre maskene. En feil= Alt ødelagt. 

Å ja! Det kan skje alle 😊Neste gang det skjer, kan du ta og hekle masken oppover (lettest med heklenål, hvis du har det). Hvis du ikke gjør det, kan det rakne helt ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Å ja! Det kan skje alle 😊Neste gang det skjer, kan du ta og hekle masken oppover (lettest med heklenål, hvis du har det). Hvis du ikke gjør det, kan det rakne helt ned 

Heklenål? Jeg kan ikke hekle. Har jo nettopp lært meg å strikke. Eller jeg kan legge opp masker, strikke rett og vrang. Mer enn det har jeg ikke lært meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/11/2022 at 7:41 PM, ISW said:

Jeg tror det er en ting du trenger å forstå:

Dette er et faglig forum. Det er ikke så mye underholdning og fjasetråder som Kvinneguiden og det er heller ikke meningen. Her får du hjelp, ikke underholdning.

Mange setter pris på dette. Det betyr også at det ikke er nødvendig å kommentere tråder uten å spørre seg selv «bidrar jeg relevant til denne diskusjonen nå?»

Det er viktigere med forventningsavklaring enn å be om mer liv.

I gamle dager fikk man masse fjas og underholdning her, men nå er det vel mest psykiatri det går i?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tonie skrev (1 time siden):

I gamle dager fikk man masse fjas og underholdning her, men nå er det vel mest psykiatri det går i?  

Er ikke mye psykiatri her vel. Det er eget forum for slikt noe. 

Anonymkode: ae9b5...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
påskelilje skrev (20 timer siden):

Like før jeg gir opp hele strikkeprosjekt. Tror ikke dette var en hobby for meg…. Mistet masker på nytt.. for et mareritt🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er visst noen som tror de «eier» dette forumet. 

Anonymkode: 58ebf...369

Hva mener du egentlig med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er visst noen som tror de «eier» dette forumet. 

Anonymkode: 58ebf...369

Og hvem er liksom det? 

Jeg tenker det er som COOP. Litt ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Og hvem er liksom det? 

Jeg tenker det er som COOP. Litt ditt. 

Jeg tenker at det er meningsløst å bite på slike kommentarer som åpenbart er postet av et bittert menneske som håper de skal få dere til å reagere. 

Anonymkode: 3a54f...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...