Gå til innhold

Kornmo knekkebrød, er de blitt dobbelt så store?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om de er veid inn til riktig gram. Om noen har ei vekt og en boks hjemme og kan veie dem? Noen ser dobbelt så tykke ut som andre liksom.. man skal helst ikke innta mer enn 30 gram fett i et måltid for hvis ikke legger det seg rett rundt midjen noen timer etter.. og holder på å slanke meg litt, og vil leve på mindre karbohydrater og liker disse til frokost og lunsj.

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
lyseblå skrev (29 minutter siden):

Mener du veie hele boksen eller bare ett knekkebrød?

Veie to forskjellige knekkebrød. Er som ser tynt ut og et som ser litt tykkere ut.

 

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veie to forskjellige knekkebrød. Er som ser tynt ut og et som ser litt tykkere ut.

 

Anonymkode: 8d358...afc

 

lyseblå skrev (1 time siden):

Mener du veie hele boksen eller bare ett knekkebrød?

Skulle du veie?

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på om de er veid inn til riktig gram. Om noen har ei vekt og en boks hjemme og kan veie dem? Noen ser dobbelt så tykke ut som andre liksom.. man skal helst ikke innta mer enn 30 gram fett i et måltid for hvis ikke legger det seg rett rundt midjen noen timer etter.. og holder på å slanke meg litt, og vil leve på mindre karbohydrater og liker disse til frokost og lunsj.

Anonymkode: 8d358...afc

Hvor har du hørt dette? Dette har jeg aldri hørt om

Anonymkode: 0795d...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor har du hørt dette? Dette har jeg aldri hørt om

Anonymkode: 0795d...69f

Dette er nok fri fantasi, det er nok bare noen har hørt og fortalt videre, men som ikke har noen rot i virkeligheten. :) Henger jo ikke på greip at hun først sier hun vil spise lite fett for deretter å si at hun vil spise mindre karbohydrater... Hva skal hun spise da? Mest proteiner? Det er ikke lurt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Dette er nok fri fantasi, det er nok bare noen har hørt og fortalt videre, men som ikke har noen rot i virkeligheten. :) Henger jo ikke på greip at hun først sier hun vil spise lite fett for deretter å si at hun vil spise mindre karbohydrater... Hva skal hun spise da? Mest proteiner? Det er ikke lurt i alle fall.

Dette høres ut som et eventyr. 

Anonymkode: 42348...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på om de er veid inn til riktig gram. Om noen har ei vekt og en boks hjemme og kan veie dem? Noen ser dobbelt så tykke ut som andre liksom.. man skal helst ikke innta mer enn 30 gram fett i et måltid for hvis ikke legger det seg rett rundt midjen noen timer etter.. og holder på å slanke meg litt, og vil leve på mindre karbohydrater og liker disse til frokost og lunsj.

Anonymkode: 8d358...afc

Ved å ta totalvekten av pakken og dele på antall knekkebrød i pakken, så får du en nøyaktig nok vekt pr knekkebrød (om det nå skulle være slik at angivelsen på pakken pr knekkebrød er unøyaktig). Selv om tykkelsen kan variere litt, så spiller det liten rolle siden du uansett spiser mer en ett knekkebrød om dagen - det er  det totale inntaket som avgjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Ved å ta totalvekten av pakken og dele på antall knekkebrød i pakken, så får du en nøyaktig nok vekt pr knekkebrød (om det nå skulle være slik at angivelsen på pakken pr knekkebrød er unøyaktig). Selv om tykkelsen kan variere litt, så spiller det liten rolle siden du uansett spiser mer en ett knekkebrød om dagen - det er  det totale inntaket som avgjør. 

Hvis du knekker av en bit av det ene knekkebrødet og legger det rett ved siden av så legger du et helt knekkebrød ved siden av, veier det da det samme? 

Anonymkode: 42348...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lurer på om de er veid inn til riktig gram. Om noen har ei vekt og en boks hjemme og kan veie dem? Noen ser dobbelt så tykke ut som andre liksom.. man skal helst ikke innta mer enn 30 gram fett i et måltid for hvis ikke legger det seg rett rundt midjen noen timer etter.. og holder på å slanke meg litt, og vil leve på mindre karbohydrater og liker disse til frokost og lunsj.

Anonymkode: 8d358...afc

En hel pakke Kornmo inneholder 34 g fett.

I følge din teori bør man ikke spise hele pakken i ett måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (22 timer siden):

Dette er nok fri fantasi, det er nok bare noen har hørt og fortalt videre, men som ikke har noen rot i virkeligheten. :) Henger jo ikke på greip at hun først sier hun vil spise lite fett for deretter å si at hun vil spise mindre karbohydrater... Hva skal hun spise da? Mest proteiner? Det er ikke lurt i alle fall.

Fordi jeg mest sannsynligvis har insulin resistens... Og jeg anner ikke hvordan jeg skal spise eller noe.. jeg liker heller ikke lavkarbo fordi da blir det så mye fett i kostholdet og det legger seg på... Pluss at jeg klarer ikke å få i meg nok kalorier heller på lavkarbo ... Går det fint å spise litt grivjarbo isteden...feks to brødskiver til frokost med ost og skinke 

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (21 timer siden):

En hel pakke Kornmo inneholder 34 g fett.

I følge din teori bør man ikke spise hele pakken i ett måltid.

Ts det stemmer ikke. Fikk ei venninne til å veie alle sammen og de veide 270 gram.... Ikke 200, så alle veier mer og noen til og med kanskje 30 gram.

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (22 timer siden):

Ved å ta totalvekten av pakken og dele på antall knekkebrød i pakken, så får du en nøyaktig nok vekt pr knekkebrød (om det nå skulle være slik at angivelsen på pakken pr knekkebrød er unøyaktig). Selv om tykkelsen kan variere litt, så spiller det liten rolle siden du uansett spiser mer en ett knekkebrød om dagen - det er  det totale inntaket som avgjør. 

Ts neeeeei, de er hjemmelaga og alle er helt forskjellige i pakka, noen tykke og andre tynne. 

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts det stemmer ikke. Fikk ei venninne til å veie alle sammen og de veide 270 gram.... Ikke 200, så alle veier mer og noen til og med kanskje 30 gram.

Anonymkode: 8d358...afc

Jeg skrev feil ja. Kornmo inneholder 34g fett pr 100g. Ikke pr pakke.

Det blir 68g fett i en pakke på 200g.

Det er snilt av dem å fylle pakken med 270g hvis venninen din har målt riktig.

https://meny.no/varer/bakeri/knekkebrod/kornmo-knekkebrod-7039317007184

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ts neeeeei, de er hjemmelaga og alle er helt forskjellige i pakka, noen tykke og andre tynne. 

Anonymkode: 8d358...afc

Hjemmelaga? Og så ber du oss veie dem for deg?

Skal jeg bake et knekkebrod for å sjekke om de har blitt større i det siste?🙃

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fordi jeg mest sannsynligvis har insulin resistens... Og jeg anner ikke hvordan jeg skal spise eller noe.. jeg liker heller ikke lavkarbo fordi da blir det så mye fett i kostholdet og det legger seg på... Pluss at jeg klarer ikke å få i meg nok kalorier heller på lavkarbo ... Går det fint å spise litt grivjarbo isteden...feks to brødskiver til frokost med ost og skinke 

Anonymkode: 8d358...afc

Du trenger ikke å spise MYE fett om du spiser lavkarbo. :) Hvis du er insulinresistent så bør du lese bøkene til Sofie Hexeberg, om du har mulighet til å gå til henne er det helt supert. Har du fått påvist insulinresistens eller er det noe du tror selv?

Jeg har spist lavkarbo i 11 mnd nå og har spist en del fett og har gått ned i vekt. Man blir ikke feit av å spise moderat med fett. :) Ikke om du kutter ned på karbohydrater. Jeg spiser litt karbohydrater, men langt mindre enn de fleste her inne, ca. 50 g om dagen. Fett og proteiner teller jeg ikke, spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett, sånn stort sett. Har nettopp målt mine vitaminnivåer, kolesterol og blodtrykk og alle verdier er kjempefine - har aldri hatt så høye jernlagre og heller aldri hatt så lavt og fint blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Du trenger ikke å spise MYE fett om du spiser lavkarbo. :) Hvis du er insulinresistent så bør du lese bøkene til Sofie Hexeberg, om du har mulighet til å gå til henne er det helt supert. Har du fått påvist insulinresistens eller er det noe du tror selv?

Jeg har spist lavkarbo i 11 mnd nå og har spist en del fett og har gått ned i vekt. Man blir ikke feit av å spise moderat med fett. :) Ikke om du kutter ned på karbohydrater. Jeg spiser litt karbohydrater, men langt mindre enn de fleste her inne, ca. 50 g om dagen. Fett og proteiner teller jeg ikke, spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett, sånn stort sett. Har nettopp målt mine vitaminnivåer, kolesterol og blodtrykk og alle verdier er kjempefine - har aldri hatt så høye jernlagre og heller aldri hatt så lavt og fint blodtrykk.

Ok. Kan du pluss hjelpe meg. I dag spiste jeg til frokost 1stk kornmo med to skiver skinke. Til lunsj Litt senere en 90 grams boks med makrell i tomat og en stk kornmo. 

Litt senere på dagen rundt middagstid en stk kornmo med ost og skinke. Og en skyr yoghurt. 

Kveld en skyr yoghurt. 

Jeg regner på dette og den pakka jeg hadde liggende hjemme med knekkebrød var feil i størrelse på knekkebrød ene. Har ikke helt her men regner med alle var 30 gram hver og da har jeg tatt ned dette i hetgehøgbibfen i dag og alt dette ble 1330 kalorier og 61 fram fett, 62 gram protein og rundt 50 gram karbo. Da regnet jeg at alle knekkebrød a er 150 kalorier hver og jeg plusset på ekstra fett dere siden pakka var helt feil i størrelse. 

Kjøpte en ny pakke nå og det var alle like tynne og det så helt riktig ut, synd at mange er feil pakker... 

Nei, har ikke hatt legen som har sagt det men får følinger om jeg feks drikker en energidrikje eller spiser sukker.. 

Er ellers en normal person med lite muskler, men har antagelig gc lite muskelmasse men bormalvektige kan også ha insulin resistens , så eneste å gjøre her er vel å spise lavkarbo, hvor lang tid tar det å komme i ketose .. er på to dager med 50 gram karbo på hver og nye aktivitet. 

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (30 minutter siden):

Jeg skrev feil ja. Kornmo inneholder 34g fett pr 100g. Ikke pr pakke.

Det blir 68g fett i en pakke på 200g.

Det er snilt av dem å fylle pakken med 270g hvis venninen din har målt riktig.

https://meny.no/varer/bakeri/knekkebrod/kornmo-knekkebrod-7039317007184

Hjemmelaga? Og så ber du oss veie dem for deg?

Skal jeg bake et knekkebrod for å sjekke om de har blitt større i det siste?🙃

 

 

 

Nei, kornmo knekkebrød du får kjøpt på butikken er hjemmelaga, les på pakka, derfor er de ofte dobbelt så tykke som de egentlig skal være og derfor ikke så sunne.. de fleste er det 200 kalorier i stk, ikke 100 som det står på pakka..

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (31 minutter siden):

Jeg skrev feil ja. Kornmo inneholder 34g fett pr 100g. Ikke pr pakke.

Det blir 68g fett i en pakke på 200g.

Det er snilt av dem å fylle pakken med 270g hvis venninen din har målt riktig.

https://meny.no/varer/bakeri/knekkebrod/kornmo-knekkebrod-7039317007184

Hjemmelaga? Og så ber du oss veie dem for deg?

Skal jeg bake et knekkebrod for å sjekke om de har blitt større i det siste?🙃

 

 

 

Nei ikke snilt for de som teller kalorier.. da er det jo enorme mengder ned fett. Tipper i den pakka som jeg hadde at de har 35 til 40 fram i hver stk og det er jo 300 kalorier i hver, ikke 100 og uhorvelige mengder ned fett

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Lillemus skrev (23 timer siden):

Dette er nok fri fantasi, det er nok bare noen har hørt og fortalt videre, men som ikke har noen rot i virkeligheten. :) Henger jo ikke på greip at hun først sier hun vil spise lite fett for deretter å si at hun vil spise mindre karbohydrater... Hva skal hun spise da? Mest proteiner? Det er ikke lurt i alle fall.

Google det, hvis du spiser over30 fram legger det seg rett rundt midjen under 3 timer etter.. kanskje det ikke skjer på deg siden du er i ketose 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...