Gå til innhold

Kornmo knekkebrød, er de blitt dobbelt så store?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (6 timer siden):

Jeg bruker Bremykt (30% rapsolje / 70% smør), margarin spiser jeg ikke, selv om margarin i dag er adskillig bedre enn margarin for 20 år siden, men det er så mye rart i det at jeg heller spiser smør som er en ren råvare.

Jeg sylter squashen selv og den smaker syrlig og søtt på samme tid, kan på ingen måte sammenlignes med sylteagurk, det er jo ikke godt. Smakte syltet rødbeter for første gang i vinter, vi hadde av en eller annen grunn 2 ulike typer og jeg prøvde begge og så frem til en hyggelig overraskelse. Men det smakte jo ingenting! Ingen verdens ting! Min syltede squash som består av squash i tynne skiver, løk, eddik, søtning (tidligere brukte jeg sukker, nå bruker jeg tagatesse) og vann. Noen bruker også litt ingefær oppi. Det er utrolig godt! Om jeg får stor agurkavling i år skal jeg prøve å sylte den på samme måte. :) 

Jeg trodde Bremykt også var margarin 🙈 Jojo, sylteagurk er godt. Kanskje jeg må prøve å sylte squash 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja faktiske. Blir mett på 1 jeg. Men har spist to til frokost og to til lunsj nå, isteden for ett 

Anonymkode: 8d358...afc

Hmm, skulle ønske jeg klarte meg på så lite 🙂

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ts, spiser ikke snør. Det har jeg aldri gjort, for liker ikke det. Bruker litt ketshjup på heller.

Anonymkode: 8d358...afc

Nei, snør spiser ikke jeg heller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Trine skrev (32 minutter siden):

Jeg trodde Bremykt også var margarin 🙈 Jojo, sylteagurk er godt. Kanskje jeg må prøve å sylte squash 🙂 

Trine, må bare si at jeg ble så glad for å se deg her igjen! Det må jo være månedsvis siden sist du skrev her....?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (57 minutter siden):

Trine, må bare si at jeg ble så glad for å se deg her igjen! Det må jo være månedsvis siden sist du skrev her....?!

Enig! jeg har savnet Trine her. Et friskt pust på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (1 time siden):

Jeg trodde Bremykt også var margarin 🙈 Jojo, sylteagurk er godt. Kanskje jeg må prøve å sylte squash 🙂 

Brelett er margarin. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (59 minutter siden):

Brelett er margarin. :) 

Hva er mest g i av vita og det hvite smøret med gul blomst på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (34 minutter siden):

Hva er mest g i av vita og det hvite smøret med gul blomst på?

Hæ? Mest g i? Og hva er "det hvite smøret med gul blomst på"? Jeg spiser kun Bremykt i gul eske jeg, ev. meierismør eller annet godt smør (Kviteseidsmør, Rørossmør osv).

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Hæ? Mest g i? Og hva er "det hvite smøret med gul blomst på"? Jeg spiser kun Bremykt i gul eske jeg, ev. meierismør eller annet godt smør (Kviteseidsmør, Rørossmør osv).

Gram. Den hvite boksen (porsjonspakninger) den har hvit forpakning også er den en gul blomst på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Gram. Den hvite boksen (porsjonspakninger) den har hvit forpakning også er den en gul blomst på? 

Det varierer jo, men det står på pakningen. :) Bremykt original kommer i tre størrelser (250, 390 og 500 g) og Bremykt Mykere i to (390 og 500 g). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det varierer jo, men det står på pakningen. :) Bremykt original kommer i tre størrelser (250, 390 og 500 g) og Bremykt Mykere i to (390 og 500 g). 

Er begge bremykt? Den gule og den hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Er begge bremykt? Den gule og den hvite?

Jeg vet ikke hva den hvite er, men Bremykt har bare gule esker og jeg har aldri sett det i porsjonspakninger. Tror kun jeg har sett ekte Smør og Soft soya i slike små porsjonspakninger, men Soft soya har vel grønne esker, så jeg vet ikke hva slags smør eller margarin du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (8 minutter siden):

Jeg la til link lenger opp til de jeg tror du mener @hipohopp2022

Jaaaa de ja. Takk. Så hva er sunnest av den og vita sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (10 minutter siden):

Jeg la til link lenger opp til de jeg tror du mener @hipohopp2022

Wow fant ut av det. Store forskjeller ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jaaaa de ja. Takk. Så hva er sunnest av den og vita sine?

Kommer an på hvem du spør. Spør du meg er svaret soleklart de hvite, altså det rene smøret! Det inneholder fløte, salt, syrekultur og d-vitaminer. Innholdslisten på Vita hjertego er full av ting jeg ikke engang klarer å uttale og enda mindre vil putte i kroppen min. Jeg  mener bestemt at det er sunnest å spise så rene og ubearbeidede matvarer som mulig. Her er det Vita hjertego består av:

Planteolje [solsikkeolje (23,5 %), rapsolje (23,5 %)], vann, sheafett, kokosolje, skummet melk (4 %), salt, emulgator (monoglyserider av fettsyrer, soyalecitin), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), surhetsregulerende middel (melkesyre), vitamin A, vitamin D, fargestoff (betakaroten), aroma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Kommer an på hvem du spør. Spør du meg er svaret soleklart de hvite, altså det rene smøret! Det inneholder fløte, salt, syrekultur og d-vitaminer. Innholdslisten på Vita hjertego er full av ting jeg ikke engang klarer å uttale og enda mindre vil putte i kroppen min. Jeg  mener bestemt at det er sunnest å spise så rene og ubearbeidede matvarer som mulig. Her er det Vita hjertego består av:

Planteolje [solsikkeolje (23,5 %), rapsolje (23,5 %)], vann, sheafett, kokosolje, skummet melk (4 %), salt, emulgator (monoglyserider av fettsyrer, soyalecitin), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), surhetsregulerende middel (melkesyre), vitamin A, vitamin D, fargestoff (betakaroten), aroma

Hva er sheafett? Emulator??? Jeg har spist det hvite smøret (!) hver dag nå.. den må jeg tygge litt på. Kanskje et sunnhetstegn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 6.5.2022 den 18.05):

Trine, må bare si at jeg ble så glad for å se deg her igjen! Det må jo være månedsvis siden sist du skrev her....?!

 

Grendel skrev (På 6.5.2022 den 19.04):

Enig! jeg har savnet Trine her. Et friskt pust på forumet.

Det var veldig hyggelig å høre 😊 Jeg tenker jo selv at jeg ikke har så mye å bidra med. Men det er ikke derfor jeg har vært borte altså. Grunnen er egentlig ganske pinlig 🙈😅 Jeg oppdaterte til Windows 11 på pc-en og da måtte den jo restartes og da glemte jeg å logge meg på dol igjen. Også ble det krig, også ble dol litt glemt 🙈 Men jeg lover å ikke restarte pc-en på kjempelenge 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Trine skrev (1 time siden):

 

Det var veldig hyggelig å høre 😊 Jeg tenker jo selv at jeg ikke har så mye å bidra med. Men det er ikke derfor jeg har vært borte altså. Grunnen er egentlig ganske pinlig 🙈😅 Jeg oppdaterte til Windows 11 på pc-en og da måtte den jo restartes og da glemte jeg å logge meg på dol igjen. Også ble det krig, også ble dol litt glemt 🙈 Men jeg lover å ikke restarte pc-en på kjempelenge 🤣

Fint at du er tilbake! Pass godt på pc'en sånn at du ikke stikker av herfra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 timer siden):

Fint at du er tilbake! Pass godt på pc'en sånn at du ikke stikker av herfra igjen!

Det skal jeg gjøre 🤣❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...