Gå til innhold

Kornmo knekkebrød, er de blitt dobbelt så store?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei ikke snilt for de som teller kalorier.. da er det jo enorme mengder ned fett. Tipper i den pakka som jeg hadde at de har 35 til 40 fram i hver stk og det er jo 300 kalorier i hver, ikke 100 og uhorvelige mengder ned fett

Anonymkode: 8d358...afc

Hvor mange knekkebrød er det i en pakke da? 
Hvis jeg har forstått riktig tidligere i tråden så veier ett knekkebrød 30 gram. Hele pakken veier 200 gram og i én pakke er det 1000 kalorier. 
 

200gram / 30gram = 6,66 knekkebrød i snitt i hver pakke. 

1000 kalorier / 6,66 knekkebrød = 150 kalorier per knekkebrød. Ikke 300 som du nevner over. Men uansett så går dette regnestykket ut ifra at jeg har forstått tallene dine riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (6 minutter siden):

Hvor mange knekkebrød er det i en pakke da? 
Hvis jeg har forstått riktig tidligere i tråden så veier ett knekkebrød 30 gram. Hele pakken veier 200 gram og i én pakke er det 1000 kalorier. 
 

200gram / 30gram = 6,66 knekkebrød i snitt i hver pakke. 

1000 kalorier / 6,66 knekkebrød = 150 kalorier per knekkebrød. Ikke 300 som du nevner over. Men uansett så går dette regnestykket ut ifra at jeg har forstått tallene dine riktig.

Nei i hver pakke er det 10stk. Men de lager de større en de skriver på pakka. De fleste veier 30 gram ikke 20 og da er det 150 i en stk knekkebrød og mer karbohydrater også .

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (8 minutter siden):

Hvor mange knekkebrød er det i en pakke da? 
Hvis jeg har forstått riktig tidligere i tråden så veier ett knekkebrød 30 gram. Hele pakken veier 200 gram og i én pakke er det 1000 kalorier. 
 

200gram / 30gram = 6,66 knekkebrød i snitt i hver pakke. 

1000 kalorier / 6,66 knekkebrød = 150 kalorier per knekkebrød. Ikke 300 som du nevner over. Men uansett så går dette regnestykket ut ifra at jeg har forstått tallene dine riktig.

Nei ble sur for trodde det var 100 or stk slik det står på pakka men det er det ikke for de lager de større, tror enkelte jeg har spist tidligere har vært hele 40 gram også... Altså dobbelt så store som de skal være.

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei i hver pakke er det 10stk. Men de lager de større en de skriver på pakka. De fleste veier 30 gram ikke 20 og da er det 150 i en stk knekkebrød og mer karbohydrater også .

Anonymkode: 8d358...afc

Okei, men da er det hvertfall ikke 300kalorier i ett knekkebrød, og det er jo bra. Virker ikke å være spesielt sunne knekkebrød om målet er å spise sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Okei, men da er det hvertfall ikke 300kalorier i ett knekkebrød, og det er jo bra. Virker ikke å være spesielt sunne knekkebrød om målet er å spise sunt?

Målet er å spise lite karbo egentlig... Og i et stk i fæle pakka så er det 6 gram og det gjør dette knekkebrød et til mye sunnere en brød. De netter også på en helt annen måte, jeg må bare få kjøpt meg en vekt. Jeg småspuswr nemlig mindre og holder meg til måltidene om jeg spiser slike så klarer å spise mindre kalorier også. Fikk kjøpt meg en pakke nå som så helt riktig ut, alle var tynne og like ... Skal kjøpe en pakke til i morgen på samme butikk for antar de kommer fra samme laging og samme sted de som ligger sammen.

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Målet er å spise lite karbo egentlig... Og i et stk i fæle pakka så er det 6 gram og det gjør dette knekkebrød et til mye sunnere en brød. De netter også på en helt annen måte, jeg må bare få kjøpt meg en vekt. Jeg småspuswr nemlig mindre og holder meg til måltidene om jeg spiser slike så klarer å spise mindre kalorier også. Fikk kjøpt meg en pakke nå som så helt riktig ut, alle var tynne og like ... Skal kjøpe en pakke til i morgen på samme butikk for antar de kommer fra samme laging og samme sted de som ligger sammen.

Anonymkode: 8d358...afc

Det er jo bedre en brød, mer fett men mindre karbo. Jeg er insulin resistens så jeg lagrer fett om jeg får i meg for mange karbo, så jeg er nødt til å heller spise slike eller andre alternativer til lite carbs. 

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo bedre en brød, mer fett men mindre karbo. Jeg er insulin resistens så jeg lagrer fett om jeg får i meg for mange karbo, så jeg er nødt til å heller spise slike eller andre alternativer til lite carbs. 

Anonymkode: 8d358...afc

Skjønner, jeg oppfattet ikke tidligere at karbohydrater også var viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ok. Kan du pluss hjelpe meg. I dag spiste jeg til frokost 1stk kornmo med to skiver skinke. Til lunsj Litt senere en 90 grams boks med makrell i tomat og en stk kornmo. 

Nei, jeg kan ikke hjelpe deg, ikke om du tror at et normalt kosthold består av 3 knekkebrød og to skyr i løpet av en hel dag. 3 knekkebrød er 1-2 måltider ikke en hel dagsmeny. Du er nok litt på viddene i forhold til mengde og dersom du faktisk er insulinresistent bør du få hjelp av noen som kan dette med å få orden på kostholdet ditt. Det du spiser der er alt for lite for et voksent menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok. Kan du pluss hjelpe meg. I dag spiste jeg til frokost 1stk kornmo med to skiver skinke. Til lunsj Litt senere en 90 grams boks med makrell i tomat og en stk kornmo. 

Litt senere på dagen rundt middagstid en stk kornmo med ost og skinke. Og en skyr yoghurt. 

Kveld en skyr yoghurt. 

Jeg regner på dette og den pakka jeg hadde liggende hjemme med knekkebrød var feil i størrelse på knekkebrød ene. Har ikke helt her men regner med alle var 30 gram hver og da har jeg tatt ned dette i hetgehøgbibfen i dag og alt dette ble 1330 kalorier og 61 fram fett, 62 gram protein og rundt 50 gram karbo. Da regnet jeg at alle knekkebrød a er 150 kalorier hver og jeg plusset på ekstra fett dere siden pakka var helt feil i størrelse. 

Kjøpte en ny pakke nå og det var alle like tynne og det så helt riktig ut, synd at mange er feil pakker... 

Nei, har ikke hatt legen som har sagt det men får følinger om jeg feks drikker en energidrikje eller spiser sukker.. 

Er ellers en normal person med lite muskler, men har antagelig gc lite muskelmasse men bormalvektige kan også ha insulin resistens , så eneste å gjøre her er vel å spise lavkarbo, hvor lang tid tar det å komme i ketose .. er på to dager med 50 gram karbo på hver og nye aktivitet. 

Anonymkode: 8d358...afc

Jeg synes regnestykkene dine virker rare. Jeg får det til å bli drøyt 800 kcal. Ikke 1330.

Man kan regne seg frem til hva man vil. Det er bare å bruke feil tall, som f.eks at et knekkebrød har 150 kcal når det korrekte er 100 kcal. Du har nok gjort sånne antagelser over hele fjøla.

Og så er det dette med at du har en helt spesiell kropp som verken tåler fett eller karbohydrater...

Du lurer bare deg selv, og jeg tror ikke jeg klarer å overbevise deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

...og det er jo 300 kalorier i hver, ikke 100 og uhorvelige mengder med fett

Ingenting som måles i et tosifret antall gram er "uhorvelige mengder". 

Kornmo-knekkebrødene kan variere litt i form og vekt fordi de skal virke "hjemmebakte". Men du er på ville veier hvis du tror disse variasjonene gjør at du får i deg for mye fett.

Det er en del kalorier i disse knekkebrødene fordi de inneholder litt nøttekjerner o.l. Det er med på å gjøre dem så gode.

Her er en oppskrift som gir deg en idé om hva de inneholder: https://www.saetre.no/recipes/kornmo-knekkebrod/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei i hver pakke er det 10stk. Men de lager de større en de skriver på pakka. De fleste veier 30 gram ikke 20 og da er det 150 i en stk knekkebrød og mer karbohydrater også .

Anonymkode: 8d358...afc

Du må være den eneste jeg har hørt om som klager over at man får mer enn man betaler for  😂 Hvis du har betalt for 200 gram og har fått 270 gram, bør du være strålende fornøyd, ihvertfall med tanke på dagens matpriser. Hvis du er veldig opptatt av hvor mye du får i deg, bør du kanskje vurdere å kjøpe en kjøkkenvekt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Nei, jeg kan ikke hjelpe deg, ikke om du tror at et normalt kosthold består av 3 knekkebrød og to skyr i løpet av en hel dag. 3 knekkebrød er 1-2 måltider ikke en hel dagsmeny. Du er nok litt på viddene i forhold til mengde og dersom du faktisk er insulinresistent bør du få hjelp av noen som kan dette med å få orden på kostholdet ditt. Det du spiser der er alt for lite for et voksent menneske.

Går det an å bli mett av ett knekkebrød? Jeg spiser 4 knekkebrød er frokost, to til lunsj og holder på å sulte i hjel kl 15 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (12 minutter siden):

Går det an å bli mett av ett knekkebrød? Jeg spiser 4 knekkebrød er frokost, to til lunsj og holder på å sulte i hjel kl 15 🙈

To grove knekkebrød med masse pålegg med fett i (kaviar og hvitost) holder meg mett lenge, men ikke de små Kornmo nei, de er jo fisesmå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 minutt siden):

To grove knekkebrød med masse pålegg med fett i (kaviar og hvitost) holder meg mett lenge, men ikke de små Kornmo nei, de er jo fisesmå.

Jeg spiser vanlige, grove knekkebrød med makrell i tomat, leverpostei og gulost, (og med seter-rømme og syltetøy, men det snakker man ikke høyt om 😅). Jeg syns jeg er sulten støtt. Kaviar liker jeg ikke, ellers skulle jeg prøvd det, for det er kjedelig å spise hele tiden. Kornmo knekkebrød visste jeg ikke engang fantes før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (4 minutter siden):

Jeg spiser vanlige, grove knekkebrød med makrell i tomat, leverpostei og gulost, (og med seter-rømme og syltetøy, men det snakker man ikke høyt om 😅). Jeg syns jeg er sulten støtt. Kaviar liker jeg ikke, ellers skulle jeg prøvd det, for det er kjedelig å spise hele tiden. Kornmo knekkebrød visste jeg ikke engang fantes før nå. 

Jeg spiser Wasa Husman eller Coop sine frøknekkebrød og de holder meg god og mett lenge. :) Det pålegget som holder meg mett lengst er hvitost (med smør og kaviar under), men smør, leverpostei og syltet squash holder også en god stund (da snakker vi ikke et tynt lag altså...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg spiser Wasa Husman eller Coop sine frøknekkebrød og de holder meg god og mett lenge. :) Det pålegget som holder meg mett lengst er hvitost (med smør og kaviar under), men smør, leverpostei og syltet squash holder også en god stund (da snakker vi ikke et tynt lag altså...).

Jeg spiser husmann, frøknekkebrød liker jeg ikke. Føler jeg har ganske tykt lag, men kan nok ha litt mer gulost. Spiser du vanlig meierismør eller margarin? Jeg spiser soft flora (tror jeg det heter). Kanskje jeg burde prøve skikkelig smør. Jeg har sylteagurk på leverposteien og paprika på gulosten, men det er det vel ikke så mye mat i. Hva smaker syltet squash?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (10 minutter siden):

Jeg spiser husmann, frøknekkebrød liker jeg ikke. Føler jeg har ganske tykt lag, men kan nok ha litt mer gulost. Spiser du vanlig meierismør eller margarin? Jeg spiser soft flora (tror jeg det heter). Kanskje jeg burde prøve skikkelig smør. Jeg har sylteagurk på leverposteien og paprika på gulosten, men det er det vel ikke så mye mat i. Hva smaker syltet squash?

Jeg bruker Bremykt (30% rapsolje / 70% smør), margarin spiser jeg ikke, selv om margarin i dag er adskillig bedre enn margarin for 20 år siden, men det er så mye rart i det at jeg heller spiser smør som er en ren råvare.

Jeg sylter squashen selv og den smaker syrlig og søtt på samme tid, kan på ingen måte sammenlignes med sylteagurk, det er jo ikke godt. Smakte syltet rødbeter for første gang i vinter, vi hadde av en eller annen grunn 2 ulike typer og jeg prøvde begge og så frem til en hyggelig overraskelse. Men det smakte jo ingenting! Ingen verdens ting! Min syltede squash som består av squash i tynne skiver, løk, eddik, søtning (tidligere brukte jeg sukker, nå bruker jeg tagatesse) og vann. Noen bruker også litt ingefær oppi. Det er utrolig godt! Om jeg får stor agurkavling i år skal jeg prøve å sylte den på samme måte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trine skrev (3 timer siden):

Går det an å bli mett av ett knekkebrød? Jeg spiser 4 knekkebrød er frokost, to til lunsj og holder på å sulte i hjel kl 15 🙈

Ja faktiske. Blir mett på 1 jeg. Men har spist to til frokost og to til lunsj nå, isteden for ett 

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trine skrev (2 timer siden):

Jeg spiser husmann, frøknekkebrød liker jeg ikke. Føler jeg har ganske tykt lag, men kan nok ha litt mer gulost. Spiser du vanlig meierismør eller margarin? Jeg spiser soft flora (tror jeg det heter). Kanskje jeg burde prøve skikkelig smør. Jeg har sylteagurk på leverposteien og paprika på gulosten, men det er det vel ikke så mye mat i. Hva smaker syltet squash?

Jeg ts, spiser ikke snør. Det har jeg aldri gjort, for liker ikke det. Bruker litt ketshjup på heller.

Anonymkode: 8d358...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ts, spiser ikke snør. Det har jeg aldri gjort, for liker ikke det. Bruker litt ketshjup på heller.

Anonymkode: 8d358...afc

Ikke så glad i snør jeg heller. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...