Gå til innhold

Noen som har erfaring eller vet noe om hva slags medisin som funker mot problemene Asperger byr på?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Nå har jeg fått høre at hvis de ikke visste jeg har asd, så hadde de ikke trodd det. At jeg har en mild type. Men det er når man bruker tid med meg man merker noe. Jeg vet ikke om alle gjør, for ikke alle sier noe negativt.

Har de siste dagene vært litt mer nedfor igjen, tåler ikke å ha fri, tenker mye hele tiden og har flyvende tanker. Tankene er som en spiral som klusser seg, eller som en tråd som får så masse knuter at du ikke vet hvordan få de opp!

Hjernen min er fullstendig åpen. Virker også som adhd medisin gjør den enda mer åpen, da jeg ikke tåler noe form for skarpe lyder, tåler ikke noe rot, MÅ alltid sjekke om jeg har lest noe riktig, går jeg feks i en butikk og det står et navn på en vare jeg ikke finner interessant så sjekker jeg likevel hva det kalles og det er slitsomt. Men uten medisinen er jeg mer rastløs og mindre motivert. 
 

Jeg lurer på om medisiner som funker sløvende på vanlig kan ha annen virkning på meg? Kan jeg bli mer normal om jeg får angstpiller eller antipsykotika i stedet? Brukes ap for andre lidelser enn psykose? 
 

Jeg er bare så lei av at jeg stadig tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest saudade-
90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Brukes ap for andre lidelser enn psykose? 

Det kan det ja, eller vet ikke om lidelser er rette ordet, men i alle fall symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
saudade- skrev (11 timer siden):

Det kan det ja, eller vet ikke om lidelser er rette ordet, men i alle fall symptomer.

Hvordan vet jeg om mine symptomer er sterke nok til å ta slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saudade-
90tallsbarn skrev (1 time siden):

Hvordan vet jeg om mine symptomer er sterke nok til å ta slike?

Det må du nok snakke med psykiater om. Jeg har aldri hatt psykose, men har fått AP to ganger (uten at det var for søvn), det er bare derfor jeg vet at det går an å få det uten å ha psykose.

Endret av saudade-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg er lei av å føles vid åpen. Jeg føler også at angsten min ikke er ekte, men at jeg lager den fordi jeg har lært meg det i mange år. Føles som jeg lyver til meg selv når jeg prøver å ikke kritisere meg selv. Hvorfor er mennesker så besatt av å gi kritikk hele tiden? 
Jeg tenker også at siden jeg har AS så ignorerer jeg bare utmattelsen, for jeg blir ikke utmattet av jobb osv. Men jeg er redd for at jeg egentlig blir det, men rett og slett ignorerer det og ender opp syk. Tankene derimot, blir jeg utmattet av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...