Gå til innhold

Det skal lønne seg å jobbe

Anbefalte innlegg

Gjest Inga-Astri
Glitter skrev (11 timer siden):

Ja det skal lønne seg å jobbe, men er det riktig at en syk person som er erklært arbeidsufør, skal leve under fattigdomsgrensen? 

Nei det er ikke riktig, hvilket parti er det som mener dette? Skulle tro arbeiderpartiet ville endre på det nå som de styrer landet. Inntrykket mitt av partiet er at det blir likt fordelt i befolkningen. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Grendel skrev (5 minutter siden):

Man kunne innført et system hvor alle fikk utbetalt samme trygd uavhengig av om de har jobbet. Jeg ser en slags rettferdighet i at staten kun tar ansvar for at folk klarer seg, og ikke fortsetter å belønne jobbing etter at folk har sluttet å jobbe.

Det man kaller pensjonstrekk/ pensjonssparing gjennom jobb ville forsvunnet. Det ville vært en vanlig skatt.

Det som ville skjedd er at de fleste i jobb ville spart til pensjon pg forsikret seg mot uførhet privat. (Man kan ikke tvinge folk til å ikke spare)

Vi ville fått mindre velferdsstat og mer individuelle løsninger.

Ville vi ikke?

Helt enig med deg!

Anonymkode: 38934...99d

Gjest Anonym 2
Grendel skrev (9 timer siden):

Man kunne innført et system hvor alle fikk utbetalt samme trygd uavhengig av om de har jobbet. Jeg ser en slags rettferdighet i at staten kun tar ansvar for at folk klarer seg, og ikke fortsetter å belønne jobbing etter at folk har sluttet å jobbe.

Det man kaller pensjonstrekk/ pensjonssparing gjennom jobb ville forsvunnet. Det ville vært en vanlig skatt.

Det som ville skjedd er at de fleste i jobb ville spart til pensjon pg forsikret seg mot uførhet privat. (Man kan ikke tvinge folk til å ikke spare)

Vi ville fått mindre velferdsstat og mer individuelle løsninger.

Ville vi ikke?

Ja, men nå er det vel ikke dumt å spare selv uansett. Ingen vet hvordan pensjonsutbetalinger blir i framtiden. Jeg sparer selv, men jeg har jo også jobbet deltid bestandig. Samtidig sier de jo at der kanskje ikke blir bra utbetaling for noen, når det blir vår tur. Da er det lurt å sikre seg selv privat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...