Gå til innhold

Det er noe som ikke stemmer ang diagnose.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Trodde han hadde mulighet til det, virket jo sånn. 

Ja jeg får vel de samme medisinene uansett hva det er. 

Var bare det jeg trodde sykepleieren gjorde....utredet meg. Testresultatet blir jo det samme så psykiateren kan jo se på den testen jeg tok? Det var jo en bra test skrev kupton. Da trenger jeg jo ikke videre utredning. 

Men Kupton sa også at sykepleieren ikke kan gi deg en diagnose. Det kan bare psykiateren gjøre.

Jeg har hatt en jobb hvor jeg brukte standardiserte tester for å sjekke om brukeren skulle henvises til neste ledd. De jeg så at skårte innen bekymringsområdet sendte jeg videre.

De jeg sendte brukeren videre til tok akkurat samme test som meg og fikk somregel samme resultat som meg. Men de hadde lov til å sette diagnosen, det hadde ikke jeg lov til. 

På samme måten er det med sykepleieren din. Han kan ta testen, men er ikke kvalifisert til å sette diagnosen.

stjernestøv
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Men Kupton sa også at sykepleieren ikke kan gi deg en diagnose. Det kan bare psykiateren gjøre.

Jeg har hatt en jobb hvor jeg brukte standardiserte tester for å sjekke om brukeren skulle henvises til neste ledd. De jeg så at skårte innen bekymringsområdet sendte jeg videre.

De jeg sendte brukeren videre til tok akkurat samme test som meg og fikk somregel samme resultat som meg. Men de hadde lov til å sette diagnosen, det hadde ikke jeg lov til. 

På samme måten er det med sykepleieren din. Han kan ta testen, men er ikke kvalifisert til å sette diagnosen.

Kanskje det er meningen han skulle vise testen til psykiateren da? Skulle få svar i mai men i morgen er det juni og jeg har ikke time på en stund, sykepleieren bare sa det var sannsynlig at jeg hadde schizoaffektiv ut ifra svarene mine. Det kunne jeg og sakt det, følte det var en schizoaffektiv test. 

Men jeg vil jo ha svar da men skjønner jo at jeg må spør psykiateren, men ville jo at sykepleieren skulle snakke med han om det. Men mulig han ikke vil det, han svarte meg jo ikke på meldingene i dag. Det er vel ikke viktig for han men det er det for meg, men mulig jeg har schizoaffektiv. Det er bare så rart. 

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Kanskje det er meningen han skulle vise testen til psykiateren da? Skulle få svar i mai men i morgen er det juni og jeg har ikke time på en stund, sykepleieren bare sa det var sannsynlig at jeg hadde schizoaffektiv ut ifra svarene mine. Det kunne jeg og sakt det, følte det var en schizoaffektiv test. 

Men jeg vil jo ha svar da men skjønner jo at jeg må spør psykiateren, men ville jo at sykepleieren skulle snakke med han om det. Men mulig han ikke vil det, han svarte meg jo ikke på meldingene i dag. Det er vel ikke viktig for han men det er det for meg, men mulig jeg har schizoaffektiv. Det er bare så rart. 

Jeg skjønner at dette er viktig for deg. Det forstår jeg veldig godt. Det hadde vært viktig for meg også. 

Jeg synes du skal takke ja til time hos psykiateren og forklare behovet ditt nærmere selv. 

stjernestøv
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner at dette er viktig for deg. Det forstår jeg veldig godt. Det hadde vært viktig for meg også. 

Jeg synes du skal takke ja til time hos psykiateren og forklare behovet ditt nærmere selv. 

Ja jeg vil jo ikke at det skal være feil, hvis det er en psykoselidelse uten noe navn bør ikke han skrive schizoaffektiv i behandlingsplanen og kriseplanen. 

Bare fikk inntrykk av at sykepleieren tok seg av det med diagnose men mulig det er feil, har inntrykk av at psykiateren bare tar seg av medisiner. Det er det eneste jeg snakker med han om. 

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (13 timer siden):

Ok, mulig det stemmer da. Bare syns det er rart når jeg ikke har vært manisk på mange år, ser ikke for meg at jeg kan bli manisk igjen heller. Virker som det har dødd ut på en måte, likevel skal jeg ha den diagnosen. 

Virker som det er han som har stilt diagnosen da, har ikke hørt noe om psykiaterens mening. Men har spurt på melding nå. 

Hvis symptomene er borte, tror jeg diagnosen blir parkert. Har lest det et sted. Man kan vel også bli frisk av en diagnose, hørte akkurat det på tv av en psykiater.

Annonse

stjernestøv
Anonym 2 skrev (1 minutt siden):

Hvis symptomene er borte, tror jeg diagnosen blir parkert. Har lest det et sted. Man kan vel også bli frisk av en diagnose, hørte akkurat det på tv av en psykiater.

Ok. Ja tror nok ikke jeg blir manisk igjen etter så mange år, så mulig den diagnosen blir parkert ja. 

stjernestøv

Nei jeg orker ikke mase mer om han ikke svarer på meldingene mine, kan ikke begynne å belære han heller om at sånt skal psykiateren ta seg av. Det var jo det meldingene mine gikk ut på, å få psykiaterens mening om diagnosen. Kanskje han ikke likte det. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (54 minutter siden):

Nei jeg orker ikke mase mer om han ikke svarer på meldingene mine, kan ikke begynne å belære han heller om at sånt skal psykiateren ta seg av. Det var jo det meldingene mine gikk ut på, å få psykiaterens mening om diagnosen. Kanskje han ikke likte det. 

Kanskje han syntes du kaster bort tiden hans fordi diagnosen er riktig. 

Anonymkode: e6f82...eaa

stjernestøv skrev (1 time siden):

Nei jeg orker ikke mase mer om han ikke svarer på meldingene mine

Tekstmeldinger er ingen egnet kommunikasjonsform for dette temaet. Du må ta opp saken når dere snakker sammen i telefonen eller møtes, og stille oppfølgingsspørsmål direkte til ham - eller bestille time hos psykiateren.

Vi på DOL kan ikke gjette oss til hvordan de to har fordelt denne utredningen seg i mellom. Hvis sykepleieren stort sett er på farten mellom deg og andre brukere, kan det ha skjedd en kommunikasjonssvikt. 

stjernestøv skrev (16 timer siden):

Nå tviler jeg igjen på diagnosen min, tok en test som heter mini plus. Er det nok til å finne ut av det? Når spørsmålene dreide seg om fortid og ikke nuet? Jeg har virkelig ikke vært manisk i 40 årene og lite i 30 årene. Var mest i 20 årene og før det, teller det da? Og tviler på at psykiateren har sett på testen, det er bare sykepleieren som sier det tyder på at jeg har schizoaffektiv med grunnlag i testen han tok. Men jeg føler det er noe som ikke stemmer, og hva med all angsten jeg har? Har det noe med schizoaffektiv å gjøre? 

Ikke uvanlig å slite med angst når man har en psykoselidelse, men hvis du vil utredes spesifikt for angstplagene dine kan du be om det. 

Psykiatri er ikke en eksakt vitenskap, så det blir sjeldent 100% rett til en hver tid. 

Hva håper du skal komme ut av utredningen? Hvis du ønsker å forstå deg selv bedre kan man gjøre det på andre måter en ved hjelp av diagnoser. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kanskje han syntes du kaster bort tiden hans fordi diagnosen er riktig. 

Ja mulig det, for det eneste svaret jeg fikk på spørsmålene mine var: yes yes. Så da er vel psykiateren klar over det. 

stjernestøv
laban skrev (13 timer siden):

Tekstmeldinger er ingen egnet kommunikasjonsform for dette temaet. Du må ta opp saken når dere snakker sammen i telefonen eller møtes, og stille oppfølgingsspørsmål direkte til ham - eller bestille time hos psykiateren.

Vi på DOL kan ikke gjette oss til hvordan de to har fordelt denne utredningen seg i mellom. Hvis sykepleieren stort sett er på farten mellom deg og andre brukere, kan det ha skjedd en kommunikasjonssvikt. 

Han svarte bare yes yes på alle mine spørsmål, men kan ta det opp neste gang vi snakker. 

Det er sant, dere kan jo ikke det. Ja han er mye på farten. 

Annonse

stjernestøv
cathlin skrev (13 timer siden):

Ikke uvanlig å slite med angst når man har en psykoselidelse, men hvis du vil utredes spesifikt for angstplagene dine kan du be om det. 

Psykiatri er ikke en eksakt vitenskap, så det blir sjeldent 100% rett til en hver tid. 

Hva håper du skal komme ut av utredningen? Hvis du ønsker å forstå deg selv bedre kan man gjøre det på andre måter en ved hjelp av diagnoser. 

Ok. Denne testen jeg tok var for angstplager og, har mye angst. 

Vil bare at ting skal være rett jeg. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 31.5.2022 den 5.46):

Nå tviler jeg igjen på diagnosen min, tok en test som heter mini plus. Er det nok til å finne ut av det? Når spørsmålene dreide seg om fortid og ikke nuet? Jeg har virkelig ikke vært manisk i 40 årene og lite i 30 årene. Var mest i 20 årene og før det, teller det da? Og tviler på at psykiateren har sett på testen, det er bare sykepleieren som sier det tyder på at jeg har schizoaffektiv med grunnlag i testen han tok. Men jeg føler det er noe som ikke stemmer, og hva med all angsten jeg har? Har det noe med schizoaffektiv å gjøre? 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den var korrekt mye tidligere enn da den ble satt, er ikke sikker på om den var korrekt da den ble satt. De gikk vel utfra fortiden og mener det er feil hvis det er fortiden som betyr noe nå også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...