Gå til innhold

Hvilken oppfølging eller behandling?

Anbefalte innlegg

frosken skrev (12 timer siden):

Det er synd at du har så mange dårlige erfaringer med hjelpeapparatet. Det høres ut som om du har en behandler nå som du har tillit til, og da vil jeg tro at det beste er at du fortsetter å samarbeide med ham. Jeg vet ikke hvor du bor, men mange steder vil behandling på DPS kun være kortvarig og jeg har ikke så stor tro på innleggelse vil være en god løsning for deg. Du beskriver problemer som best kan behandles poliklinisk, og en innleggelse vil også fort kunne bli en ny negativ erfaring. Men dersom du ønsker det, så kan du kanskje søke om samtaler med psykisk helsearbeider i kommunen igjen. Det kan jo supplere timene du har med psykiateren. 

Ja jeg tenker jo ikke på langvarig innleggelse. Liker i utgangspunktet ikke å være innlagt 😅 har brukerstyrt seng på DPS, men pga det er så uforutsigbart fungerer den noe dårlig. 

Fortsetter under...

aa-k-j skrev (53 minutter siden):

Jeg tenker på innleggelse for å intensivere opparbeiding av trygghet til å kunne snakke om ting, aktivisere meg litt, bygge opp mer nettverk og tør å gå ut mer. Jeg isolerer meg endel pga utrygghet pga traumer fordi mye av traumene skjedde utendørs. Psykiateren virker skeptisk til samtaler hos kommunen pga erfaringene jeg har derfra. Jeg føler meg litt låst fast for samme hva jeg foreslår møter jeg motstand 😕 dessuten foretar DPS konkrete vurderinger om hvilke hjelp jeg kan ha nytte av hos kommunen og foreslår ting noe psykiateren ikke gjør. Psykiateren er flink, men det er lite forslag så langt annet enn medisiner. 

Jeg har liten tro på en vanlig dps-innleggelse, men dersom DPS går med på at du har rett til døgnbehandling, så kan et slikt sted være et alternativ: https://www.friskstiftelsen.no/pasienter-parorende/   

frosken skrev (1 time siden):

Jeg har liten tro på en vanlig dps-innleggelse, men dersom DPS går med på at du har rett til døgnbehandling, så kan et slikt sted være et alternativ: https://www.friskstiftelsen.no/pasienter-parorende/   

De har bare avtale med helse sør-øst. Jeg er under helse vest. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...