Gå til innhold

Hvordan gå frem når man vil bytte behandler på dps?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg føler at jeg og psykologen jeg har nå har dårlig kjemi. Jeg stoler ikke på behandleren og får ikke til å åpne meg. Har hatt behandleren siden april. Og i går ble det nesten til at vi kranglet på telefonen. Har aldri opplevd  å krangle med en psykolog før og tror det må ha noe med at vi har så dårlig kjemi. Jeg forstår at det er en risiko for at det ikke går siden dps allerede har nok å gjøre. Men det er jo verdt å prøve så hvordan går jeg frem her?

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller så kan du ta det opp direkte med behandler alt ettersom.

Anonymkode: 472ab...2eb

Sikkelig konfliktsky men kan jo prøve. Hvordan sier jeg det uten å høres frekk ut?

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Sikkelig konfliktsky men kan jo prøve. Hvordan sier jeg det uten å høres frekk ut?

Jeg tror bare jeg ville sagt at du føler dere ikke har kjemi. Er i alle fall ingenting frekt med det.

Anonymkode: 472ab...2eb

Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Du kan jo si at for å få best mulig ut av behandling ser du det som nødvendig å bytte behandler da kjemien ikke er så god mellom deg og nåværende behandler. 

Annonse

Det er to muligheter:

1. Det beste er å ta det opp med behandleren. Ta det gjerne som en drøfting der dere snakker om hvordan dere synes kommunikasjonen er. Om det er noe dere begge kan gjøre for å få den bedre, eller om "toget har gått", og det er like greit å avslutte/skifte. Personlig synes jeg at to måneder er alt for kort tid til å ta et slikt valg, men jeg kjenner jo ikke forholdene og historien.

2. Ringe eller møte opp og be om å få snakke med teamleder. Be denne ordne det slik at du kan få en annen behandler.

AnonymBruker
kupton skrev (4 minutter siden):

Det er to muligheter:

1. Det beste er å ta det opp med behandleren. Ta det gjerne som en drøfting der dere snakker om hvordan dere synes kommunikasjonen er. Om det er noe dere begge kan gjøre for å få den bedre, eller om "toget har gått", og det er like greit å avslutte/skifte. Personlig synes jeg at to måneder er alt for kort tid til å ta et slikt valg, men jeg kjenner jo ikke forholdene og historien.

2. Ringe eller møte opp og be om å få snakke med teamleder. Be denne ordne det slik at du kan få en annen behandler.

Hva er en teamleder? 

Anonymkode: 7abe0...b5d

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva er en teamleder? 

Anonymkode: 7abe0...b5d

På DPS er det polikliniske team og sengeposter/døgnavdeling. Hvert team og hver sengepost har en leder.

Et poliklinisk team består vanligvis av 5-10 behandlere med ulik utdanning.

Den forsvunne diamanten
kupton skrev (1 time siden):

Det er to muligheter:

Hvor mye tid synes du er nok tid til å ta et slikt valg? 

Den forsvunne diamanten skrev (40 minutter siden):

Hvor mye tid synes du er nok tid til å ta et slikt valg? 

Er det første gang du har "dårlig kjemi" med behandler?

Jeg synes en skal snakke om relasjonen før en gir den opp.

Den forsvunne diamanten
kupton skrev (11 minutter siden):

Er det første gang du har "dårlig kjemi" med behandler?

Jeg synes en skal snakke om relasjonen før en gir den opp.

Ja dette er første gangen jeg har dårlig kjemi ja så det er ikke noe som jeg finner opp og jeg har hatt 5 forskjellige faste psykologer jeg har jobbet med før og opplevde ikke dårlig kjemi med dem.  Ja jeg er positiv til å snakke om relasjonen først. Jeg ble bare veldig overrasket at vi nesten «kranglet» på telefonen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...