Gå til innhold

Hvordan har du blitt møtt av politiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du som har hatt noe å gjøre med politiet, hvordan har du blitt møtt? Jeg har blitt møtt av politiet en del ganger. En gang fulgte de meg fra sykehus til psykiatrisk og da lo de bare da jeg forsøkte stikke og var ellers hyggelige, en gang plukket de meg opp på gaten etter at jeg stakk fra legekontoret, en annen gang fant de meg da jeg stakk av fra DPS og jeg ble lagt i belter da jeg kom inn igjen i avdeling. Synes det er så fint at politiet møter psykiatriske pasienter på en så fin måte (etter min erfaring i alle fall). Skammer meg veldig over hvordan jeg oppførte meg da og hadde aldri gjort det samme nå men... 

Anonymkode: 620fd...83b

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du som har hatt noe å gjøre med politiet, hvordan har du blitt møtt? Jeg har blitt møtt av politiet en del ganger. En gang fulgte de meg fra sykehus til psykiatrisk og da lo de bare da jeg forsøkte stikke og var ellers hyggelige, en gang plukket de meg opp på gaten etter at jeg stakk fra legekontoret, en annen gang fant de meg da jeg stakk av fra DPS og jeg ble lagt i belter da jeg kom inn igjen i avdeling. Synes det er så fint at politiet møter psykiatriske pasienter på en så fin måte (etter min erfaring i alle fall). Skammer meg veldig over hvordan jeg oppførte meg da og hadde aldri gjort det samme nå men... 

Anonymkode: 620fd...83b

Har ofte vært en fin tone mellom meg og de. De stopper og spør hvordan det går fremdeles selv om jeg ikke har hatt noe med de å gjøre om psyken på 3 år. Men jeg har traumer fra politiet og det vet de. De har selv sagt de vil jeg skal være trygg på de. Tidligere kjørte de meg noen ganger til fastlegen eller legevakt (kom an på når på dagen det var) da jeg ikke klarte det selv. Slet mye pga ganske utrygt og ustabilt bomiljø rundt meg som forverret traumer samt at jeg gikk i samtaler som forverret ting bare mer. Det var faktisk mer hjelp i å prate med politiet enn sykepleieren 😅 

Endret av aa-k-j

Har blitt møtt for det meste med respekt. Det har vært noen ekle opplevelser hvor jeg har følt meg feil behandlet. Ting som har eskalert situasjonen.

Mange av de spør hvordan det går om det er lenge siden sist, sier de har sett meg på trening ute, jeg har stått på lekeland med en politimann som også var der med barnet sitt og prater.

Endret av Glitter

Veldig god erfaring.. var psykotisk og klikket på  T bane stasjon 

politet kom og var der for meg der jeg hadde nærmest et panikkanfall pga demonen som var innom meg som ble plantet der når en healer gikk inni hjernen min. Politimannen sa hva han heter og bare var der for meg til ambulansen kom og tok meg med

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...