Gå til innhold

Hva vil det si å være institusjonalisert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

At man trives med å være innlagt. Savner de ansatte når en ikke er innlagt og skaper seg "favorittkontakter" mens man er innlagt osv

De som er institusjonaliserte er gjerne de med eupf siden de ofte også blir hyppig innlagte. De vil som regel ikke dø på ekte, men gjør alt for å bli sett eller for å komme i kontakt med nødetater så de blir innlagt. 

Anonymkode: ce6ec...7fc

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

At man trives med å være innlagt. Savner de ansatte når en ikke er innlagt og skaper seg "favorittkontakter" mens man er innlagt osv

De som er institusjonaliserte er gjerne de med eupf siden de ofte også blir hyppig innlagte. De vil som regel ikke dø på ekte, men gjør alt for å bli sett eller for å komme i kontakt med nødetater så de blir innlagt. 

Hvordan vet du at det er de med eupf? Finnes det statistikk på dette eller er det bare noe du tror?

Anonymkode: efa4c...c32

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (12 minutter siden):

Hvordan vet du at en anonym bruker på nettet er institusjonalisert? 

Fordi det er den samme personen som startet tråder i ett kjør her. Ikke vanskelig å vite selv om hen skriver som anonym. 

Anonymkode: dbbb0...4c8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at det er de med eupf? Finnes det statistikk på dette eller er det bare noe du tror?

Anonymkode: efa4c...c32

Noe vedkommende tror. Det er tvert imot vanskelig å få lengre innleggelser hvis man har eupf fordi man da regnes som en som ikke nyttiggjør seg av det. De kan gå få korte opphold på et par dager, men så er det ut. 

Anonymkode: b4953...7f2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noe vedkommende tror. Det er tvert imot vanskelig å få lengre innleggelser hvis man har eupf fordi man da regnes som en som ikke nyttiggjør seg av det. De kan gå få korte opphold på et par dager, men så er det ut. 

Det er DIN erfaring, men de fleste med eupf har hatt lengre opphold på flere uker og måneder også. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er DIN erfaring, men de fleste med eupf har hatt lengre opphold på flere uker og måneder også. 

Venter fortsatt på den kilden din.

Jeg trodde definisjonen på institusjonalisert var at man fungerer på innsiden, men ikke på utsiden? Det er f.eks et problem med de som har vært i fengsel i mange år. De fungerer fint i fengselet, under de rammer og rutiner som er der, men klarer ikke å stable på beina et liv når de kommer ut. De vet ikke hva de skal gjøre når de ikke har de trygge og faste rammene fra fengselsreglene å forholde seg til.

Jeg har et par tøfler som jeg bare bruker på DPS fordi jeg hater tøfler, men de forlanger at jeg skal bruke det. Da jeg sa til en sykepleier en gang at det var DPS-tøflene mine  skrev de i journalen at jeg var preg av å være institusjonalisert.

Den forsvunne diamanten
Fru2020 skrev (3 timer siden):

Jeg har et par tøfler som jeg bare bruker på DPS fordi jeg hater tøfler, men de forlanger at jeg skal bruke det. Da jeg sa til en sykepleier en gang at det var DPS-tøflene mine  skrev de i journalen at jeg var preg av å være institusjonalisert.

Det var litt merkelig syntes jeg. Litt teit å legge så mye vekt på tøfler liksom. 

Den forsvunne diamanten skrev (2 minutter siden):

Det var litt merkelig syntes jeg. Litt teit å legge så mye vekt på tøfler liksom. 

Tøflene mine ble en stor greie den innleggelsen. Det syntes jeg var irriterende. Det var jo deres regler som tvang meg til å kjøpe dem.

Men jeg er institusjonalisert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...